samen met America en England loop ik terug naar Bel en de rest. Belgium kijkt op en zet een raar gezicht op.
"Je gaat weg met een ander,en komt terug met 2,wat hebben jij en america uitgespookt?"
Ukraine schiet in de lach.
"Het is England hoor,hij is ouder als America"
nu lachen Bel en ik ook. de jongens staan erbij en kijken ernaar zonder ook maar iets van ons te snappen.
"Ik denk dat we kunnen gaan Alfred" merkt Arthur op.
ik knuffel America."je kan gaan,ik kom je nog een keer opzoeken voor ik vertrek"
"is goed" andwoord hij en hij maakt zich los uit mijn omhelzing."veel plezier met de rest"
"dankje"
ik zie dat Monaco op me af komt lopen.
"Hallo Elodie. fijn je weer te zien"
aan haar vreselijk ouwelijke taalgebruik heb ik erg moeten wennen. Monaco is slim en ik weet dat ze vreselijkt trots is dat ik nu naar school ga.
"ik heb wat voor je gevonden. mischien komt het van pas"
ik glimlach als ze me een boek geeft. de titel staat in gouden letters op een zwarte kaft gedrukt."Les Sports d'Europa" staat er. ik blader er snel doorheen en besluit nu al van het boek te houden,dat het in het frans is doet me echt helemaal niets. ik spreek vloeiend frans, dat was een van de eerste dingen die France me leerde zodat hij niet in een andere taal tegen me hoefde te praaten: Typisch France. toen ik Monaco ondmoette kende ik france mischien net een paar maanden en monaco was verast over mijn kunnen in het Frans. ze was trots op me omdat ik zo snel leerde en heeft me heel wat aan geschiedenis en andere dingen bijgebracht. ik vind leren niet erg. ik ben als een informatie-spons, ik zuig alles op. leren is leuk, vind ik.
"Bedankt Monaco,dit is echt heel gaaf!"
Monaco glimlacht verlegen.
"op een school zal je vriendinnen maken,hierdoor kan je mischien met ze over wat dingen meepraten. het kan niet makkelijk voor je zijn om over te stappen van hier naar zo'n totaal andere wereld"
ergens doet dat iets met me. ik ga niet overstappen! ik ga alleen even weg!EVEN! IK GA NIET VOORGOED WEG! WAAROM SCHIJNT IEDEREEN DAT TE DENKEN?? ik betrap mezelf erop boos aan het worden te zijn en haal diep adem. rustig Elodie. houd ik mezelf voor. waarom ben je boos? je bent boos zonder reden,rustig maar. het werkt,zoals altijd.

Reageer (1)

  • Fennec

    leukleukleuk!!!!
    snel verder!!!
    ik wil weten hoe Elodie het gaat vinden in de andere wereld!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen