Foto bij 38.

38~

[Friedolien]

De deur bij de twins gaat open en daar staat Bill dan ineens. Alsof er een wonder gebeurd is, beginnen Bill en Silke direct te grijnzen naar elkaar, ik draai even met m’n ogen maar loop hun dan snel voorbij omdat ze toch maar wat stonden te draaien in het deurgat. In de woonkamer aangekomen zie ik juist hoe Tom rechtstaat uit de zetel om ook richting de deur te lopen. Eenmaal hij me zag begon hij meteen te glimlachen en begint dan wat sneller de wandelen om me een knuffel te geven en me terwijl op te heffen. Zonder dat ik het besefte begin ik te lachen, maar het was niet echt een gewone lach. Het was eerder een schaterlach, zoals een kindje altijd doet wanneer hij opgepakt word door een van z’n ouders. Zo voelde ik me ook wel, want ik ben echt ontzettend blij nu! Na een tijdje komen Silke en Bill dan ook naar de woonkamer en ze kijken ons wat raar aan. ‘Waarom was jij daarnet zo hard aan het lachen?’ vraagt Silke dan aan mij. ‘Gewoon, ik had plezier.’ ‘Jaja..’ Ik ga er niet op in en draai me weer om naar Tom. ‘Zeg, moet je nu eens weten! Bill zegt nu dat dit onze eerste date is?’ Ik begin hier echt wel nog de expert te worden in droge opmerkingen geven. Tom lacht even, maar hersteld zich dan.’Jah, als hij er zo over denkt. Maar wij maken plezier, zij mogen het van hen wel een date noemen!’ Terwijl hij dat zegt, knipoogt hij naar Bill en daarop begint Bill wat te lachen. Silke en ik kijken elkaar raar aan, maar ja. Wat wil je ook met zo’n gestoorde tweeling als Tom en Bill. Al snel verdwijnt Bill de keuken weer in om verder te werken aan het eten. Ik wist eigenlijk totaal niet dat zij goed konden koken, maar ja. Dat ga ik straks wel ondervinden. Terwijl Bill in de keuken zat, babbelen Silke, Tom en ik over vanalles en nog wat. Tom probeert heel de tijd op een subtiele manier op m’n rug te wrijven, maar niet op een liefdevolle manier. Meer op een beschermende manier. Ik vind het eigenlijk wel best nog lief, en ook schattig. Silke zit me heel de tijd raar aan te kijken, waardoor ik opeens besef dat zij het ook doorgeeft maar waarschijnlijk op de verkeerde manier dan. Niet veel later roep Bill dan dat we aan tafel kunnen gaan. Hopelijk is het iets lekkers!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen