Foto bij 42.

42~

[Friedolien]

Wanneer ik merk dat het Silke is die achter me aan gekomen is, word ik alleen maar bozer en draai ik met m’n ogen. Maar opeens zie ik dat er tranen over haar wangen lopen en al snikkend begint ze te babbelen tegen me, er is geen ophouden aan. 'Ik wou niet boos zijn, maar het overviel me gewoon. Ik was net goed op gang met Bill, en het was gewoon het feit dat ik even zo intiem was met Bill. En ik was gewoon wat boos.' Tussendoor snikt ze een paar keer. 'Je hebt geen redenen om boos te zijn!' kets ik dan terug. Ik zie hoe het haar raakt, maar het kan me even niet schelen. 'Friedolientje alstublieft!' Uiteindelijk zucht ik en geef haar dan een knuffel. Na een tijdje vraagt ze me of ik weer mee ga naar binnen en kust me op m’n wang. Ik knik en hand in hand lopen we terug. Bij het huis van Tom en Bill zie ik dat ze al aan de deur staan te wachten en wanneer ze ons samen zien beginnen ze spontaan te glimlachen. Bill neemt Silke in z’n armen en vraagt of alles weer goed is tussen ons. We knikken alle twee en Silke glimlacht even naar me. 'Heb je dan misschien zin in een toetje?' 'Jaaa!' roepen ik en mijn zus tegelijkertijd. We gaan aan tafel zitten en Tom geeft ons elk een eclairtje. 'Zelf gemaakt.' lachen beide jongens. Ik zie hoe Silke Bill op een verliefde manier aan kijkt. Eigenlijk is ze echt wel gelukkig. Uit het niets begint Silke even te grinniken. Bill kijkt haar vreemd aan maar ze antwoordt dat er niets is. Ja, tuurlijk.. Na het eten gaan we naar de woonkamer en daar zetten we ons in de zetel, waar Silke in de armen van Bill rust en Tom weer voorzichtig over m’n rug wrijft. Hij is echt lief! Maar opeens springt hij uit de zetel en zet de radio aan. 'Feestje!' schreeuwt hij blij en dan trekt hij mij uit de zetel. Ik weet niet wat er in zijn eten zat, maar waarschijnlijk wel veel peper want hij staat behoorlijk wild. Hij begint meteen wild met me te dansen waardoor ik ook wat opgepepter word en hem volg. Bill en Silke beginnen ook te dansen, maar van Silke duurt het niet lang. Ik zie aan haar ogen dat ze moe begint te worden en ze legt zich dan ook niet veel later in de zetel. Terwijl wij 3 nog plezier maken, zie ik hoe geleidelijk aan haar ogen beginnen toe te vallen. Na een tijdje stop ik met dansen en ga naast de zetel van Silke op de grond gaan zitten. Voorzichtig wrijf ik wat haar uit haar ogen, ze lag hier zo vredig te slapen ik wou haar nu echt niet wakker maken om naar huis te gaan. Tom kan blijkbaar mijn gedachten lezen want hij vraagt of we niet blijven slapen. ‘Het is toch al redelijk laat, en nu Silke al aan het slapen is.’ Ik kijk naar Bill en hij knikt ook. ‘Is goed. Maar wij hebben wel niets mee van kleren of weet ik veel.’ ‘Heeft niet, ik geef je wel een T-shirt om in te slapen.’ Ik glimlach naar Tom en sta dan recht. ‘Ik draag haar wel naar boven.’ Zeg Bill dan uiteindelijk en hij pakt haar op om haar vervolgens naar boven te dragen. Tom en ik staan even zwijgend naar elkaar te kijken. ‘Waar slaap ik?’ vraag ik dan. ‘Bij mij!’ zeg hij trots. Ik grinnik en volg hem dan naar boven. Op z’n kamer haalt hij een T-shirt uit z’n kast en smijt het naar me. ‘Hier, en de badkamer is die deur daar.’ Hij wijst een deur aan naast z’n deur van de kast. Ik loop er heen en kleed me om. Eenmaal terug in de kamer zie ik net hoe Tom z’n T-shirt afdoet. Spontaan begin ik te blozen. Hij draait zich om en al glimlachend loop hij naar me toe. Opeens heft hij me op en smijt me over z’n schouder. Ik kan het liet laten op toch een klein gilletje te laten. Daardoor lacht Tom nog meer, maar legt me dan uiteindelijk op z’n bed. Ik kijk hoe hij ook in bed kruipt en naast me komt liggen. ‘Slaapwel.’ Hij drukt een zoen op m’n hoofd en legt zich dan neer. ‘Slaapwel..’ antwoord ik stil en ik merk nog juist hoe hij z’n arm beschermend rond me legt. Alsof hij me wil beschermen tegen de slechte dromen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen