Foto bij 49.

49~

[Silke]

'Billie, ik moet even hangen er is net telefoon geweest.' zeg ik snel terwijl ik hoor hoe mijn zusje de telefoon opneemt. 'Maar Silketje.' 'Sorry Billetje, maar ik spreek je straks weer?' 'Okay, tot zo, ik hou van je.' 'Ik ook van jou.' en ik maak nog een smak geluidje en leg dan neer. Ik ren ondertussen naar de woonkamer, waar Friedolien huilend op de grond zit, met de telefoon nog steeds tegen haar oor. Ik pak haar vast en ze geeft mij de telefoon. 'Hallo?' mompel ik moeilijk en ik hoor gesnik aan de andere kant van de telefoon. 'Silke? Silke?' klinkt mijn moeder haar stem. 'Ja mam?' 'Alex.' 'Wat is er met hem?' 'Hij is, is, is...' 'Wat is hij mama, waarom huil je zo? En waarom huilt Friedolien zo?' 'Alex is dood, hij heeft een auto-ongeluk gehad.' Ik staar voor mij uit en krijg tranen in mijn ogen. 'Dood, onze broer is dood?' snik ik hard en ik zak naast Friedolien op de grond. 'Het spijt me kindje, wil je naar hem komen kijken aub?' 'Ziet hij er erg uit?' 'Nee, hij is gestorven aan inwendige bloeding.' Ik snik harder en zeg dan moeilijk: 'Okay, mogen we iemand meebrengen aub?' 'Ja ja, kom aub snel. Papa en ik zijn er al.' 'Okay.' snik ik hard en ik leg meteen toe en als dat gebeurd is, slaat Friedolien meteen haar armen rond me heen en snikt heel hard: 'Waarom!' 'Ik weet het niet, maar mama en papa willen dat we komen, dus ik ga even Bill en Tom bellen om te vragen of ze mee willen, ik kan niet zonder Bill.' Mijn zusje knikt en met trillende handen pak ik mijn gsm vast. Ik tik Bills nummer in en meteen neemt die op. 'Heey liefje.' 'Bill!' snik ik hard en Friedolien snikt met me mee. 'Silke, wat is er meid? Is er iets aan de hand?' 'Kun je samen met Tom komen aub. Mijn broer is overleden.' Ik hoor Bill na lucht happen en ik snik nog iets harder. 'We komen zo meteen.' zegt hij en legt toe. Ik kruip in de armen van Friedolien en we troosten elkaar. Na een goed kwartiertje, gaat de bel en ik ga meteen open doen. Als ik zie dat het Bill is vlieg ik huilend in zijn armen en meteen neemt hij men vast. 'Het spijt me zo liefje, het spijt me zo!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen