Ik luister naar haar stem en langzaam...heel langzaam begin ik de woorden te verstaan. Het is als of ik mezelf opnieuw leer kennen. Ergens ver weg. Vreemd en weggestopt van binne voel ik dat deze taal bij me hoort. Iets in me herkent haar. Haar stem en haar ogen...

Tom is in LOVE!!!
Voorzichtig begin ik ook mee te zingen. De woorden stomen uit mijn mond. Settela en ik zingen verder samen. Maar iets in stort haar. Iets zit haar dwars dat zie ik haar gezicht. En hoor ik aan haar stem. De uren verstrijken weer. Dan klinkt weer de melodie en brengt Settela me terug naar mijn kamer. Ze legt me op mijn bed en drukt weer een kus op mijn lippen. Ik sluit mijn ogen weer en val weer in slaap. "Bill, OPSTAAN!" hoor ik weer. Ik open mijn ogen en zie Georg in mijn kamer staan. Hij is al helemaal aangekleed. "Zeg niet dat het weer zo laat is?" zeg ik geïrriteerd. "Dan zeg ik het niet. Maar rond 13.00 willen we toch wel gaan repeteren." zegt Georg lachend. "Nee hé! Niet weer." zeg ik zuchtend. "Nou goed dan zie ik je over een uur in de grote zaal!" zegt Georg vrolijk en hij loopt de deur weer uit. Snel schiet ik mijn kleren aan en loop naar de keuken. In de keuken staat Veerle in de keuken. Ze is bezig met eten in een tas te stoppen. "Veerle wat doe je?" vraag ik je. Ik een flits draait ze zich om. "Bill! wat doe jij hier?" vraagt ze geschrokken. "Dat vroeg ik net aan jou!" zeg ik met een licht glimlachje. "Oké ik ben wat spullen aan het pakken voor de personeel's luch!" zeg ze snel. "O leuk. Kunnen wij ook komen?" vraag ik vrolijk. "Nee sorry. Alleen voor personeel." zegt ze snel. "Oke is goed hoor!" zegt ik vrolijk. En ik prop snel een broodje naar binnen. Snel verdwijnt Veerle weer door een deur met de tas in haar handen. Vreemd...naja ik moet nu naar het theater dus heb geen tijd om erover na te denken. Ik loop de grote zaal in. De jongens zitten al op het podium in te spelen. "Heey daar hebben we onze slaapkop!" grijnst Tom. "Ja, sorry. Verslapen." verontschuldig ik me. "Alweer!" lacht Gustav. "Nou laten we maar gaan beginnen. Om 15.00 heb ik een date dus..." "Oja onze Romeo met z'n Veerle!" lach ik. "Ja, weetje na vandaag kan ze me net weer weerstaan!" lach hij. "We zullen het wel zien. Maar nu spelen." lacht Georg. We spelen nog eens het hele concert. Het gaat natuurlijk weer helemaal goed. Foutloos! Al snel is het 14.45 en stoppen we. "Wens me succes!" zegt Tom terwijl hij de zaal uitrent. "Succes!" roepen we hem na.

De rest van de dag verloopt nogal saai. Een beetje game en met de jongens praten. Aan het eind van de middag loopt Tom verslagen de kamer binnen. "Heey wat is er met jou gebeurt?" vraag ik terwijl ik het al eigenlijk weet. Natuurlijk was de date niet helemaal zoals Tom had geplant. Maar dat had ik hem ook wel kunnen vertellen. Veerle is een pittige meid en zal niet 123 voor Tom vallen. Tom laat zich zuchtend op de bank vallen. "Ik had het helemaal geplant! We gingen naar het strand. En toen stond ze daar ineens voor me in haar bikini. Ze zag er zo lekker uit zo. En toen voor ik het door had zoende ik haar. En weet je... Toen ze kwaad! Ze schreeuwde iets van geen respect hebben. En meer dan een lustopject! Ik zei dat ze moest dimmen en toen gaf ze mij een klap. En klap midden in mijn ge zicht!" zegt Tom ongelovig. "Wow, die meid durft!" zegt Georg onder de indruk. "Ik weet niet wat ik fout deed. Ik volgde mijn gevoel. Ik dacht dat vrouwen dat juist leuk vonden!" zegt hij niet begrijpend. "Tom wat romantic betreft moet je nog veel leren!" lach ik hoofdschuddend wat moet ik nu doen dan?" vraagt Tom radeloos. "Ik zou Veerle nu gewoon even met rust laten. Zodat ze even kan afkoelen. En haar gewoon een keer voor een romantische avondje uitnodigen." zeg ik lachend om Tom's radeloosheid. "Weet je Tom ik zou bijna denken dat je verliefd bent!" zegt Gustav lachend. "Nou weetje misschien...heel misschien denkt ik dat ze wel eens mijn ware zou kunnen zijn." zegt Tom peinzend. "Ware? Ik dacht dat je dat zo'n onzin vond." zeg ik lachend. "Ach een mens kan van mening veranderen." zegt Tom terwijl hij dromerig voor zich uitkijkt...

W.V.

ps. reatie please

...........
.............

Reageer (2)

  • joytjuh

    woew SUPR
    vlùg verdér plz
    (K)(H)(flower)

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    echt leuk tom de ware vinden:P winkbrauwgewiebel:P ga snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen