Daar staat ze dan. In die prachtige jurk. "Tom...ik heb me echt vergist. Je kan wel romantische zijn." zegt ze stralend. "Dank je. Maar als je dit al romantische vind dan vind je de zaal nog mooier." grijns ik. En ik pak haar hand. Ik neem haar mee naar de zaal. Ik doe de deur open en zo komen we in de zaal uit. Het licht is uit en overal staan kaarsen die de zaal verlichten. Op de grond liggen rozenbladjes. En in het midden staat en tafel. Prachtig gedekt met een kandellaar en al die dingen. Ik kijk Veerle aan. "En wat vind je?"

Alles ging geweldig tot......
"Het is prachtig Tom. Prachtig!" zegt Veerle verrast. Ik pak haar hand en breng haar naar ze tafel toe. Op de achtegrond klink zachtjes muziek. Op tafel staat één bord spagetti. "Ow lekker spagetti. Tom je bent echt een schat." zegt ze lief. Ik pak een vork en voer Veerle een hapje spagetti. Dan pakt Veerle een vork en voert mij weer. Zo gaat het door tot het hele bord leeg is. Dan zet ik een grote ijscope op tafel. Ook deze voeren we elkaar. Ik kijk in die ogen. Die diep bruine ogen van Veerle. Ik kan daar echt in verdrinken zo helder. Ik sta op en zet de muziek harder. Dan loop ik terug naar Veerle. Ik zak ietsje door mijn knieën. "Mag ik deze dans voor u mevrouw." en ik druk een kus op haar hand. "Graag Tom." zegt ze lachend. Ik neem haar mee naar een open plek in de kaarsen en ik leg mijn handen op haar heupen. Zij legt haar armen in mijn nek en zo dansen we de hele avond. Op een gegeven moment stop ik. Langzaam haal ik het doosje uit mijn broekzak. "Uuhm Veerle..." begin ik. "Ja Tom?" vraag ze lief. Maar dan gaat de deur ineens open. Gelijk is de hele sfeer weg. Ik kijk naar de deuropening en daar staat een jongen. "YUKI!" gilt Veerle verrast. En ze vliegt de jongen om de hals. Kwaad storm ik de zaal uit. "Tom, wacht! Yuki is niet..." roept ze me achterna. "Ik wil het niet eens horen!" roep ik kwaad naar haar. "Nou dan toch niet." roept Veerle kwaad terug. Wat denkt ze wel. Ik doe al die moeite en dan heeft ze gewoon al een vriendje. Wat een trut! Zuchtend laat ik me op mijn bed vallen. Nu pas voel ik dat ik eigenlijk best moe ben. En ik val in slaap.

De volgende morgen word ik wakker. Gelijk moet ik denken aan gisteravond. Veerle en die Yuki knul. Kwaad loop ik naar de ontbijdzaal. Daar zitten de jongens te praten. Maar als ze mij zien is het gelijk stil. "Hoe was je avond?" vraag Bill voorzichtig. "Geweldig. dat zie je toch!" zeg ik sarcastische. "Wat is er gebeurt dan?" vraagt Georg langzaam. "Alles ging perfect. Tot één of anderen Yuki binnen kwam. Gelijk vloog ze hem om de hals." "Aj, dat doet pijn. Dus ze had al een vriend?" vraagt Gustav. "Ja dat lijkt me wel. Of ze vliegt iedere jongen die ze tegen komt zo om de hals." zeg ik kwaad. "Tom chill. Probeer aan iets anders te denken. Vanavond hebben we concert ga anders al vast inspelen!" stel ik voor. "Ja dat ga ik doen. Lekker afreageren. Ik hoef die trut niet mee te zien!" zegt ik pissig. "TRUT!" hoor ik Veerle kwaad roepen maar nog voor ik mijn hoofd kan omdraaien naar de deur, is ze al weggestormt. "Tom moet je er niet achteraan?" vraagt Georg voorzichtig. "Ik achter haar. Ja dag ze gaat maar naar dat vriendje van der." zeg ik kwaad. Ik loop naar mijn gitaar. Ik plof op de bank en begin te spelen. Even alles vergeten! Mijn gitaar en Bill dat zijn de enige waar ik echt van hou. Dat met Bill is puur een broederband hoor. Als ik al een beetje afgekoelt ben komt Bill binnen. Hij komt op de bank tegenover me zitten. "Gaat het weer een beetje?" vraagt hij voorzichtig. "Ja hoor. Ik moet Veerle gewoon vergeten." zegt ik kortaf. "Weet wat ik nou vreemd vind? Veerle lijkt me helemaal geen type om een vriendje te verzwijgen." "Nou dat is ze dus wel." zeg ik hatelijk. "Ach misschien ziet mijn gevoel er is een keertje naast." zegt Bill lachend. "Eey weetje ik zat te denken het is bijna mam's verjaardag." zegt Bill vrolijk. "Owja dat is waar ook, 7 december is ze jarig!" zeg ik weer wat vrolijker. "Ja wat zullen we gaan doen. Ik bedoel volgend jaar waren we op tour met haar verjaardag dus..." "Ja, het moet iets groots zijn." mompel ik. "Als we nou eens een prive concert voor haar geven. Alleen wij met ze tweetjes." "Ja dat is gaaf." zeg ik opgewonde. "Dan kunnen we samen ook nog een liedjes speciaal voor haar maken." "Bill, dat is echt een geweldig idee!" zeg ik vrolijk. Meteen gaan Bill en ik aan het werk. Na een tijdje hebben we al een groot stuk van het liedje. Dan kijk ik op me horloge, het is 17.23. "Kom we gaan naar de eetzaal." zeg ik en we lopen samen naar de andere. "Tom wat ben jij vrolijk!" zegt Georg verbaast. "Ja, erg he." zeg ik lachend. Als we klaar zijn met eten verkleden we ons weer en lopen naar de backstage-ruimte. Daar praten we nog wat en dan mogen we op. De fans zijn weer helemaal hyper. Wat een meiden, maar op één of andere manier moet ik steeds weer aan Veerle denken. Misschien zitten hier wel leukere meiden tussen, maar Veerle had teminste karacter. Ik probeer me op me gitaar te concentreren zodat ik niet aan Veerle hoef te denken. Alle nummers gaan weer beweldig. Preccies zoals het hoort. De fans zijn geweldig. Dus doen we nog maar een toegift nummer, 1000 Meere. Maar als Bill net is begonnen komt die stem er weer door heen. Die stem van die Settela waar Bill zo gek van is. Hij kent haar niet eens maar toch zegt hij dat hij haar heeft ontmoed. Naja het zal wel. Weer gaat hij helemaal op in z'n muziek. Op zulke momenten weet ik echt dat zingen in zin bloed zit. Maar dan rent Bill opeens achter het podium en klimt hij de stijgers op. Hij klimt naar...naar Settela. Ik kijk met open mond toe. Net als de andere mensen in de zaal. Als Bill bijna boven is rent het meisje naar een deur en verdwijnt. En Bill die rent achter haar aan...

W.V.

Plaatje = Yuki

reactie please

....................
................

Reageer (5)

  • joytjuh

    woe fantaztisch

    1 decennium geleden
  • Ninjalover

    super :)
    snel verder bitte

    xxx selina

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    ze zijn leuk en heel leuk snel verder gaan:D

    1 decennium geleden
  • LunaMondo

    OMG WEiter!!!!

    1 decennium geleden
  • billro

    NEXT!ze sein zupuh!ik ben helemaal fan!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen