Dit verhaal voert je mee over de grote oceaan. Uit je bureau stoel naar het verre Curacao...

Zin in een nieuwe serie???

Ja!!! I Love Your Storys!!! IK: Dank je *bloos bloos*
Nee hou het maar lkkr bij jou twee verhalen

Een gewone dag uit duizende...
Er schijnt een klein zonnestraaltje door een kiertje naar binnen, recht in mijn gezicht. Langzaam open ik mijn ogen. Weer een dag, weer proberen om mijn eten voor vandaag bij elkaar te vangen. Ik zal maar eens vertellen wie ik ben…

Iedereen noemt me Dushi. Dushi betekent schatje in het Papiamento. De rede waarom ze me Dushi noemen is omdat niemand mijn naam weet. Eigenlijk weet ik helemaal niets over mijn eigenlijk identiteit, identiteitloos zou je kunnen zeggen. Maar echt maakt het me ook niet uit. Mijn ouders moesten me niet en ik heb nu mijn eigen leven. Ik woon al zolang ik me kan herinneren op straat, bij de Doki, een straatbende in Curaçao. In de Doki zitten allemaal mensen die een slechte start hebben gehad. Wij leven samen als een familie. Iedereen heeft hier een nieuwe naam gekregen. Een nieuwe start zeg maar. Maar omdat we elkaar zien als een grote familie noemen we elkaar: brother en sister, op twee mensen na dan. Zoals in veel bendes hebben wij ook een leider, Fiu, maar wij noemen hem uit respect Bike Daddy. En zijn meisie, Sirin, haar noemen we Little Darling. Zo als ik al zei leven we samen als een familie. We verdienen samen geld en sprokkelen samen ons eten bij elkaar. Vandaag is mijn taak vissen vangen op een van de baaitjes van Curaçao, vandaag heb ik de naamloze baai gekregen. Dit is een hele rustige plek en misschien ook wel een beetje saai. Maar ik lever graag mijn steentje bij aan de Doki. Zij hebben ook altijd voor mij gezorgd, dus ben ik blij dat ik iets kan terug doen. Het is trouwens mijn lievelings baai. Het is echt de perfecte plek om even tot rust te komen en je gedachten even op een rijtje te zetten. Ik zal trouwens wat meer vertellen over de Doki. De Doki bestaat uit 25 mensen. Maar het blijft nooit lang zo. Soms gaan er mensen weg en vaak vinden we er weer mensen bij. Doki heeft geen voorwaarden… we hebben dus een heel gemengde familie: mensen uit Curaçao, Nederland, Mexico, Amerika, China, eigenlijk mensen uit alle uithoeken van de wereld. Onze jongste zijn soms nog geen jaar oud en onze oudste is Fiu, hij is 36, Sirin is trouwens 30. Fiu is de Doki begonnen. Hij is, net als wij, bijna allemaal al zijn leven lang een kind van de straat. Altijd al zorgde hij voor de kinderen op straat en zo is de Doki begonnen. We wonen met zijn alle in een oud landhuis. En de weinige meubels die we hebben zijn dingen die van maken van de spullen die langs de weg staan. Kleding kopen we van het geld dat we verdienen met het verkopen van zelfgemaakte spullen. Ook hebben sommige bijbaantjes kunnen regelen. Alle kinderkleding word doorgegeven. En als je uitgegroeid bent krijg je elke jaar een broek en twee eigen shirts. Kleding wassen we als we ons douchen in een van de stranddouches. Shampoo, tandpasta en zulke producten delen we, maar we hebben wel onze eigen tandenborstel hoor! En vis vangen we uit de zee, groenten verbouwen we in de tuin. Op sommige daggen nemen de oudere zoals Fiu de kleine kinderen mee. En op andere dagen blijven er een paar thuis met de kleintjes. Ook krijgt iedereen die ouder is dan 15 en kleintje die dan bij je hoort. Ik ben 17 dus ik heb ook een kleintje, Angel is mijn kleine meisje. Zij hoort bij mij omdat ik haar gevonden heb. Ik weet het nog goed… ze was langs de weg door haar ouders achter gelaten. Ze was nog geen jaar oud en heel ziek. Ik vond haar toen ik op weg was naar de naamloze baai, ook daarom is dit mijn lievelings baai. Ik nam haar mee naar het oude landhuis en verzorgde haar zo goed als ik kon. Fiu vond het natuurlijk helemaal niet erg dat ik geen vis had gevangen die dag. En Sirin gaf me gelijk mijn oude baby kleertjes. Die waren alleen nog maar door mij gebruikt omdat ik de enige zo jonge baby was tot Angel dan gevonden was. Ik ben gevonden door Sirin, zij was toen 10. En ik was de eerste die Sirin ooit heeft gevonden. Daardoor ben ik altijd wel een beetje haar lievelingetje gebleven. En ik denk dat Angel dat ook altijd wel voor mij zal zijn. Ik was 15 toen ik haar vond, dus is zij nu 2. En nog steeds is Angel mijn lieve schatje.

ps. plaatje is Ciara. Maar Dushi is iets anders en veel armer!!!

Reageer (4)

  • ananas

    heel mooi geschreven!
    ik heb woorden te kort om te vertellen hoe je quiz is!
    hij is allesinds heel erg aangrijpend!

    ik ga zeker het vervolg maken!


    xA.

    1 decennium geleden
  • billXnike

    oke,,, ik zeg

    VED3R!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    lijkt me echt een tofe quiz!
    zo eentje is er nog niet!!!
    Goed bedacht!!!

    Wil je het zeggen als er een nieuwe is??

    I love you quiz!!!(K)

    1 decennium geleden
  • Reticent

    Leuk!! snel verder <3

    Big Kiss

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    xD he mij naam(A)
    snel verder lijkt me leuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen