woesh. (:

‘Wie is die Absolem eigenlijk?’ vraag ik als we na een kwartier nog aan het lopen zijn en het bos, als je dat geval zo kan noemen, steeds dichter begint te raken. ‘Absolem is Wijs’ zegt Twiedeldom. ‘Ja, anders dan jij’ Reageert Twiedeldee daar direct op. Om nog meer van deze irritante reacties te voorkomen, hou ik me voor de rest van de weg maar niets meer te zeggen. Maar nog geen minuut later komen we aan bij een grote wolk rook. Terwijl ik me afvraag waar die rook vandaan komt, hoor ik ineens een indringende stem, die ergens achter de rook vandaan komt. ‘Wie ben jij?’ Is het enige dat hij zegt. ‘Absolem?’ Vraag ik verbaast. ‘Nee. Ik ben Absolem. Wie ben jíj vroeg ik.’ ‘Ik ben Stella. Maar dat wisten we volgens mij al.’ ‘Dat zullen we nog wel zien. Ontrol het Oraculum!’ Beveelt hij de dingesjes, die braaf een vaag oud opgerold papieren ding uitrollen. Ik loop ernaartoe en lach. ‘Is dat het? Dat is een kalender.’ ‘Het is een compendium’ wordt ik weer onderbroken. ‘Het verteld ons wat elke dag is, sinds het begin. Laat haar Frapjesdag zien.’ Nog voor ik de naam kan uitlachen wijzen ze naar een plaatje met een draakachtig ding erop. ‘Kijkkijkkijk! Dat is de Froppiewockie. Op frapjesdag maak jij die dood.’ Nu beginnen ze echt een beetje irritant te worden. ‘Sorry? Doodmaken?’ ‘Je hoort toch wat Twiedeldom zegt, dat ben jij met het Fruppiezwaard!’ Origineel met de namen waren ze in iedere geval niet. ‘Geen ander zwaard kan de Frappiewockie doden, is het een ander zwaard, dan gaat ie niet dood.’ ‘Ja dat snap ik nu wel. Maar ik ga dat ding niet vermoorden, dat ben ik niet!’ ‘Dat weten we!’ Valt een van de dingesjes, zoals ik die vage wezens van hier nu noem, me meteen weer in, en de discussie barst weer los. ‘Los dit voor ons op Absolem, is zij de juiste Stella?’ Vraagt het konijn. Maar hij antwoord instemmend met het merendeel van de dingesjes. ‘Jij bent Stella niet. Nauwelijks.’ En toen ‘verdween’ hij weer achter de rook.

Reageer (3)

  • Digger

    Hahahahahahaha!! Ik ben benieuwd hoe je The Hatter laat klinken in het Nederlands...
    Snel Verder!!!

    1 decennium geleden
  • xstroopwafel

    leeuk verhaaal.
    snel verder!

    1 decennium geleden
  • BRAINWITCH

    hehe.
    in het engels klinken al die dingen veel normaler dan in het nederlands. x]
    SNEL VERDER!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen