Foto bij Chapter 1 ~ Professor Dumbledore

Jes!!! Eindelijk tijd om het eerste hoofdstuk te gaan schrijven!!!

Een Kudo??? Een Reactie???

'Lucy? Kom je? Het is dringend!' schreeuwde mijn moeder van beneden.
'Jahah, ik kom er aan mam. Wat is er dan zo dringend?' riep ik vragend terug.
'Kom maar mee naar de kamer,' zei mijn moeder, want ik was inmiddels beneden aan gekomen. 'Dan stel ik je voor aan iemand: Lucy, dit is Professor Dumbledore. Professor, dit is Lucy, haar dochter.'
'Huh mam? Wat bedoel je met haar dochter? Ik ben toch gewoon jou dochter?' vroeg ik verward.
'Later Lucy, dan leg ik of de Professor je het allemaal uit. Dat beloof ik je,' zei mijn moeder op een sussend toontje.
'Ach Esmée, noem me toch gewoon Albus,' zei Dumbledore opeens. 'En Lucy, Ik beloof ook dat je het allemaal te horden gaat krijgen zodra je daar klaar voor bent!' Hij zuchte diep en haalde daarna een brief uit zij mantel.
'Maar laten we nu even te zaken komen: Lucy, ga eens zitten! En Esmée, mag ik een kopje thee met een snufje melk?'
Ik ging er maar eens goed voor zitten en bereide me voor op een lang verhaal!
'Lucy, weet je iets van tovenaars af?' vroeg Dumbledore direct.
'Nou nee, niet echt. Ik heb wel eens wat sprookjes van vroeger erover gelezen maar meer ook niet. Hoezo?' vroeg ik.
'Nou, ik weet niet hoe ik je dit moet vertellen dus ik zeg het maar gewoon: weet jij wat jou moeder is?'
'Huh hoe bedoelt u?' vroeg ik verward.
'Okee, je weet het dus niet! Nou ik vertel het je wel, of wil jij dat liever doen Esmée?' riep hij naar de keuken.
'Nee Albus, vertel jij het haar maar!' riep mijn moeder terug.
'Me wát vertellen?' vroeg ik met een dwingend ondertoontje.
'Okee hier komt ie: je moeder is een Heks en jij ook,' beantwoorde Dumbledore mijn vraag.
'MAAAAAAAAAAAAAAAM?????? Wil je alsjeblieft die ouwe gek hier uit het huis gooien?' schreeuwde ik naar mijn moeder.
Mijn moeder kwam net op dat moment de kamer binnen lopen en liet het kopje thee dat ze vast had vallen van de schrik. 'Lucy Mason*! Als je het waagt om Professor Dumbledore nog een keer Ouwe Gek te noemen krijg je huis arrest tot het einde van je middelbare! En ja ik meen het!' riep mijn moeder boos tegen mij. Onder dat ze dat deed pakte ze een stokje hout van de schoorsteenmantel en maakte er een beweging mee waardoor alle scherven van het kopje weer bij elkaar kwamen en de thee liep weer in het kopje.
Ze pakte het kopje op en gaf het aan Dumbledore. 'Sorry Albus voor deze uitbarsting van mijn dochter!'
'Het maakt niks uit hoor Esmée! Echt niet, dit had ik eigenlijk wel verwacht van deze temperamentvolle meid,' antwoordde hij met een knipoog naar mij, ik probeerde nog steeds kwaad te blijven kijken maar dat lukte niet echt meer!
'Nou Lucy, wat dank je ervan om nu in te stappen op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry in het derde jaar? Ik beloof je om je persoonlijk bij te spijkeren en zorgen dat je even ver bent als de andere leerlingen,' zei Dumbledore.
'Ik weet het niet, ik moet er nog over nadenken,' zei ik rustig.
'Nou ik hoor het nog wel, en Lucy? Hier is je brief alvast voor als je besluit om te gaan.' Dumbledore overhandigde mij de brief die hij al eerder gepakt had. 'Esmée, stuur jij me en uil als ze besloten heeft? En oh ja, voor ik het vergeet, ik moest je de groeten doen van Severus.'
'Mam, wie is Severus? Je ex-vriendje?'
'Ja, dat is hij. En Albus doe hem de groeten terug!' zei Esmée.

Later zat ik op mij kamer te twijfelen toen mijn moeder ineens binnenkwam.
Ze ging op mijn bed zitten en zei: 'Weetje Lucy, het maakt niet uit wat je kiest, als je maar weet dat ik voor altijd van je zal houden.'
'Mhmmh' antwoordde ik, en ik ging verder met twijfelen.
Na een tijdje verliet mijn moeder mijn kamer terwijl ze zei tegen mij: 'Ik hoop dat je de goede keuze gaat maken, meisje!'

* = Lucy word Mason genoemd omdat dat de achternaam is van de familie waar ze bij woont.

Ps. Ik ga bij 2 reacties verder!!!

Reageer (6)

  • Histoire

    Omg, dit lijkt me zo awesome <3

    1 decennium geleden
  • YourEnemy

    Weet je, ik heb nog een account hier op q, en daar ben ik gewoon Bellatrix!! Mijn favo accoun, maar nu is er iets mis mee... (huil)
    Maar goed... Ik ga verduur lezeeen!

    1 decennium geleden
  • CharlieWT

    Ik ben bezig aan het 2e Hoofdstuk!!!

    Fijn dat jullie het leuk vinden!!!

    XX CharlyCullen(K)

    1 decennium geleden
  • mmini

    snel verder!!! (flower) egt cool man!! xD
    ga je nu verder!???
    ik ben officieel de 3e maar ik ben de 2e persoon die het hier schrijft!! ;)

    1 decennium geleden
  • JustForFun

    ik schrijf ook een tweede reactie ga je dan verder??(A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen