Foto bij Hoofdstuk 3.

Na een tijdje te hebben gepraat, komt er een meisje bij staan met bruin krullend haar en bruine ogen. "Hee jongens!" zegt ze vrolijk, "Hallo Hermelien!" zeggen Harry en Ron in koor. Hermelien dus, en blijkbaar een vriendin van Harry en Ron. Ze steek, net als Harry eerder deze dag, haar hand naar me uit en stelt zich voor met een lieve glimlach op haar gezicht "Ik ben Hermelien Griffel, en wie mag jij zijn?" "Ik ben Almira Kerianna." zeg ik vrolijk en schud haar hand. De treinconducteur roept dat we gaan vertrekken en snel gaan we de trein in. We zoeken een lege coupe en gaan er met z'n vieren in zitten (Fred en George zijn naar klasgenoten toe). Vrolijk vertellen Hermelien, Ron en Harry me over de school, Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Gefascineerd door hun verhalen, begin ik een beetje voor me uit te dromen over het komende jaar. Ik schrik op als ineens de coupe deur open gesmeten word. We kijken allemaal tegelijk op en ik zie daar een knappe jonge man staan, met blond haar en stormachtige grijze ogen. Hij lijkt op een man die vroeger lang geleden bij ons thuis kwam, Lucius Malfidus. "Zeg Potter, hoe gaat het met jou en je kleutertjes?" vraagt hij op een arrogante toon. "Donder op Malfidus." zegt Harry, "Malfidus?" zeg ik dan en ik staar peinzend voor me uit, en dan hoop ik zachtjes dat niemand het gehoort heeft. Jammer, de jongen draait zijn hoofd mijn kant op "Ah, een nieuw kleutertje. Ik ben Draco Malfidus." zegt hij dan grijnzend, "Ik ben Almira Kerianna, je vader kwam vroeger wel eens op bezoek bij mijn vader." zeg ik met een klein glimlachje. Zijn grijns verdwijnt en ik zie even lichte angst in zijn ogen, maar hij hersteld zich snel. "En wie mag jou vader dan wel zijn?" zegt hij arrogant, ook al weet hij het antwoord al. "Dat zeg ik liever niet hard op." zeg ik en ik merk dat ik rood word. De andere drie kijken me nu vragend aan, en Draco heeft een klein zelfvoldaan grijnsje op zijn gezicht geplant. "Hoezo niet?" vraagt Hermelien dan, en ik voel dat ik nog roder word. Shit, hoe ga ik hier onderuit komen?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen