Foto bij Hoe was je je haar? De goede manier om je haar te wassen.

1. Spoel je haar met lauwwarm water (zeker niet te heet).
Zorg dat je haar door en door nat is.

2. Spuit wat shampoo op je hand. Ongeveer de grote van een euro. Verdeel het over je twee handen en vervolgens over je haar, zo dicht mogelijk bij je huid. Heb je langer haar, dan kun je iets meer shampoo gebruiken.

3. Masseer je hoofdhuid heel zachtjes met je vingertoppen. Als je langer haar hebt, breng dan niet al je haar boven op je hoofd want die veroorzaakt alleen maar meet klitten.

4. Spoel nu je haar uit tot er geen spoor van sop en shampoo meer te zien is. Het goed uitspoelen is heel belangrijk. Doe je dat niet dan blijft er een vettige glans op je haar achter.

5. Spoel je haar nog even met koud water. Waarom vraag je je misschien af. Omdat de schubben van je haar zich dan sluiten en je haar minder pluizig wordt en meer glanst.

6. Nu kan je je haar afdrogen. Doe dit voorzichtig. Je haar is kwetsbaar als het nat is. Dep het droog en gaat niet wild wrijven.

Extra tips:
-Gebruik geen heet water. Heet water is te hard voor je haar en als je je haar gekleurd hebt, zal de kleur eerder vervagen.
-Heb je erg vet haar, dan kun je je haar twee keer wassen met shampoo en daarna conditioner aanbrengen.
-Niet te haastig zijn met spoelen. Verzeker je ervan dat je alle shampoo en conditioner uit je haar hebt gespoeld. Je haar zal anders dof en vettig zijn.

Reageer (2)

  • MissesStyles

    ik had wel;
    eerst shampoo, dan je haar afdrogen. Vervolgens conditioner (NIET OP JE HOOFDHUID!) even laten intrekken en dan met koud water afspoelen!

    1 decennium geleden
  • Divide

    dankje voor de tips(:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen