Foto bij Twee.

Als de school is afgelopen gaat Lisa mee naar mijn huis. ‘Oké, wat gaan we doen?’ vraag ik. ‘Jonas Brothers shirts maken!’ gilt Lisa. ‘Oké,’ zeg ik en pak 2 witte T-shirts en stiften. Na ongeveer twintig minuten hebben we allebei een mooi T-shirt. Ik met Nick en Lisa met Kevin erop. ‘Mooi!’ roepen we enthousiast over elkaars shirts. ‘Ik weet niet of ik hem aandoe morgen,’ zeg ik. ‘Waarom niet?’ vraagt Lisa, die haar shirt terug op tafel legt. ‘Omdat ik liever andere kleren aan heb dan,’ zeg ik en leg het shirt weg. ‘Oh, oké, maar ik doe wel dit shirt aan’ zegt Lisa en trekt het shirt aan. ‘En?... Hoe staat het?’ vraagt ze aan mij. ‘Hij is leuk en staat je leuk,’antwoord ik eerlijk. Dan gaat Lisa’s telefoon. Ze haalt hem uit haar broekzak en neemt op. ‘Met Lisa,’ zegt ze. ‘Oké. Ja, zal ik doen. Ja mam tot zo. Doei,’ zegt ze tegen de beller, blijkbaar haar moeder en stopt haar mobiel weer terug. ‘Waar belde je moeder voor?’ vraag ik. ‘Ik moet naar huis we gaan zo eten. Zie je morgen!’ zegt Lisa, pakt haar shirt en haar tas en gaat naar huis. Ik zet mijn radio aan en zing heel hard met liedjes van The Jonas Brothers mee. Dan roept mijn moeder dat het eten klaar is. Ik zet mijn radio uit en loop naar beneden. Na het eten ga ik op de computer. Ik meld me aan op MSN maar er is niemand met wie ik zou willen praten online. Dan ga ik naar een site waar ik een blog heb en ga besluit daar verder aan te schrijven. Twintig minuten later sluit ik de computer af en ga douchen. Na het douchen doe ik mijn pyjama aan en ga naar bed omdat ik goed fit moet zijn voor de volgende dag. De volgende dag kom ik moeër mijn bed uit dan ik verwacht had. Ik pak mijn kleren die ik aan wil en sjok naar de badkamer waar ik koud water in mijn gezicht gooi. Meteen ben ik klaar wakker en fit genoeg voor school en het concert. Snel kleed ik me om, poets ik mijn tanden, kam ik mijn haar, doe ik make-up op en loop ik naar beneden voor ontbijt. Beneden op tafel licht mijn nieuwe mobiel die ik pas gekocht heb al klaar. Ik mag hem vandaag voor het eerst gebruiken en mee naar school nemen! Snel pak ik mijn tas verder in, eet een boterham en ga naar school. Op school show ik trots en enthousiast mijn nieuwe mobiel aan Lisa. Aan mijn mobiel hangt een glinsterend hangertje van een hartje te bengelen. Lisa’s gezicht betrekt. ‘Wat een lelijk ding zeg!’ zegt ze en kijkt me uitdagend aan. Ze is duidelijk uit op ruzie. Ineens heb ik het met haar gehad. ‘Oh ja? Nou dan moet je eens weten wat ik allemaal lelijk vind van en aan jou!’ gil ik, smijt mijn kluisje dicht en ren weg. Wat een stom kind zeg! Denk ik en loop het wiskunde lokaal binnen. De rest van de dag loop ik met een rot humeur rond en negeer Lisa totaal. Lisa doet er ook niks aan om contact met me te maken. Na school loop ik het schoolplein af als ik gebeld wordt. ‘Hallo?’ vraag ik. ‘Hoi Iris, ik ben het,’ hoor ik mijn moeder met een trillende stem aan de andere kant van de lijn zeggen. ‘Mam? Wat is er?’ vraag ik geschokt aan mijn moeder. ‘Je grootmoeder… Ze ligt in het ziekenhuis en het gaat niet goed met haar,’zegt mijn moeder en begint weer te snikken.

Reageer (3)

  • swaggie

    ;O snel verder!!<33

    1 decennium geleden
  • Anoukieex

    kom op zeg!! ik ben nog steets niet aan het huilen!!! ;)
    snel het volgende deel xxxxx

    1 decennium geleden
  • xxMissJonas

    wtf ruzei met dr beste vriendin??
    ga maar verder x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen