Foto bij Schijn

I love you!
vooral als je een lief berichtje achterlaat en die groene knop even wilt aaien(A)
maar ook als je het vergeet hoor(A)

"Heey, eet je je bord nog leeg of laat je alles zomaar staan?", vroeg iemand. Ik zuchtte zonder op te kijken.
"Neem maar", mompelde ik. Het maakte me echt niets uit. Het liefst wou ik dood. Nu. Meteen. Hoe kan ik verder leven als er niets is om voor te leven? Ik leer ook nooit lezen, alleen Alice wou me dat leren... gewoon, om vrij te zijn om berichten over te brengen en te ontvangen. Wanneer je kunt lezen kun je jezelf ook leren om herkenbare letters op papier neer te zetten en zo alles te vertellen wat je maar wilt. Als ik kon schrijven zou ik over haar schrijven, pagina's vol. Het zou een boek zijn, een herinnering worden aan de beste vriendin die ik me maar kan bedenken. Helaas, dat kon niet. Hoe kon ik mensen, die na mijn tijd hier komen nou hoop geven als ik niets kon vertellen? Er is altijd wel íemand die van je houdt, maar zij zullen dat nooit te weten komen.
Ondertussen was het bord al weggehaald. Bijna iedereen was de kamer al uitgestroomd. Ik besloot te gaan, voordat ik op begon te vallen. Ik baande me een weg naar boven, waar ik stil in een hoekje ging zitten en schrijfgerei vond. Misschien kon ik niet schrijven. Maar ik wist dat vroeger mensen grotttekeningen maakten waarmee ze hele verhalen konden vertellen. Vele mensen verstonden die 'taal' niet. Alleen als je ècht geïntereseerd was en goed keek, zag je het. In mijn hoofd zag ik haar gezicht. Het was niet precies hetzelfde als het echt zien... het was een produkt van de manier waarop alles zich een beetje vervormde. Dus bij mij maakte dat grote bange (toch hoopvolle), spreekende ogen, een lieve neus, smalle lippen (omdat ik daar nooit echt naar keek, ik keek naar haar ogen, daar zag ik alles wat ik moest weten in). Ik schrok toen een hand zich liet rusten op mijn schouder. Elk spiertje in mijn lichaam stond opeens op strak.

Reageer (3)

  • XxDarknessxX

    GEWELDIG <3
    vlug verder !! :D
    Xx

    1 decennium geleden
  • ailine39

    mooi medisje ze mist alice zo arme meid


    :(


    ben benieuwd van wie de hand is :)

    verder

    1 decennium geleden
  • BeautyBitch

    snel vederrrrrrrrrrr + kudo

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen