Foto bij SA : De jongen die wolf riep.

Dit is een oud Grieks verhaal. Ik ken hem niet helemaal dus ik heb maar wat verzonnen.

In Siberie, waar meer wolven dan mensen leven, woonde een jongen, Vasilie. Hij loog altijd en overal. Alles wat uit zijn mond kwam was een leugen. Vasilie zei tegen zijn moeder: 'Moeder, ik heb een 10 voor aardrijkskunde!' Moeder zei: 'Ik ga vragen aan je leraar of dat waar is.' 'Natuurlijk is dat waar moeder! ik lieg niet!' Die dag nog ging de moeder naar de meester en vroeg: 'Heeft mijn zoon echt een 10 voor zijn aardrijkskunde toets?' Meester zei: 'Natuurlijk niet. hij heeft een 1.' Moeder was kwaad en ging terug naar haar huisje. Vasilie was niet thuis, die was vast buiten spelen. Moeder maakte een vuurtje in de open haart van het huisje en bedacht een vreselijke straf voor haar zoon. Opeens hoorde ze iemand roepen. 'Wolf! Wolf!' Het was haar zoon. Ze was niet van plan om te gaan kijken, het zou wel weer een leugen zijn. Haar zoon bleef maar wolf roepen, toen werd het opeens stil. Moeder werd toch ongerust en ze ging kijken. Voor haar huisje lag haar zoon, helemaal aan stukken gescheurd. Moeder was niet verdrietig en zei: 'Dit is je verdiende loon.'

Reageer (1)

  • xWOLF

    Oke dit is wel hard van die moeder :S

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen