Foto bij 16.  'My mother's getting married'.

Ik wil zeg maar wel reacties.
=D

<33

'Mam, mag ik je iets vragen?', vroeg ik toen ik de volgende ochtend beneden kwam. Taylor wilde vandaag naar zijn appartement, maar ik moest mijn moeder nog overhalen. Taylor stond onder de douche, dus daar had ik nu mooi even tijd voor.
'Hmm-mm', mompelde ze. Ze was de krant aan het lezen en had haar bril op.
'Mag ik vanmiddag naar Taylor?'. Het leek een rare vraag; we waren al een poosje bij elkaar, maar ik was nog nooit bij hem thuis geweest.
'Wat?'
'Of ik naar Taylor mag vanmiddag. En vanavond. Oh. En vannacht'.
'Eh, ja, waarom niet. Zeg, moet je horen! Richard heeft me ten huwelijk gevraagd!'.
Ik keek in haar ogen en ze leek erg blij. Ik zou niet blij zijn. Richard dacht immers dat ze in de twintig was. Wat niet kon, omdat ze mij dan voor haar tiende gekregen zou moeten hebben. Daar had Richard, als hij hersens had, zelf ook aan kunnen denken.
'Wat deed je dan met Mark?', vroeg ik uiteindelijk maar. Ik wist dat mijn moeder geen zin had in kritiek op haar verloofde.
'En wat heb je gezegd?'. Ik bedacht me dat ik dat ook nog niet wist. Ze keek nog steeds als een puppy blij naar boven.
'Mark was een vergissing, dat accepteerd Richard. Oh, schat, hij is zo geweldig. Ik heb ja gezegd, natuurlijk!'.
'Maar, mam, hij weet niet hoe oud je bent. Hij denk dat je vijfentwintig bent, weet je nog?'
'Dat vertel ik hem wel als de tijd daar is. Oh Em, ben je niet blij voor me?'
'Ja, heel blij. Tuurlijk. Ik ga mijn tas inpakken'.
'Hmm? Waarvoor?'
'Ik ga naar Taylor mam. Hij heeft een appartement gekocht en ik mag daar logeren'.
Ze keek ineens een stuk minder vrolijk.
'Wat is er?', vroeg ik onzeker.
'Je gaat het huis uit?'
Ik schoot in de lach.
'Nee, mam, ik ga niet samenwonen of zo, ik ga daar gewoon een poosje logeren. Niets om je druk over te maken'.
'Oké. Dan moet het maar goed zijn. Veel plezier'.
'Dankje, mam'. Ik gaf haar een kus op haar wang en liep weer naar boven. Taylor had intussen zijn broek aan en stond zijn haar af te drogen in mijn kamer.
'Goedemorgen'.
'Goeiemorgen, je ging vanmiddag met me mee, toch?', straalde hij. Taylor was een van de weinige mensen die 's ochtends konden stralen. Ik kwam met een duffe huid en mijn haar door de war en mijn ogen half dicht uit bed, maar Taylor zag er gelijk goed uit. En als hij net onder de douche vandaan kwam, nog beter.
'Ja, dat is mijn plan. Ik moet even wat kleren in mijn tas proppen'.
Hij liet me er langs en pakte zijn shirt van de deur van mijn kast. Toen hij die dichtdeed, werd de poster van hem weer zichtbaar. Ik wilde het ding er het liefst af hebben, maar Taylor vond het grappig. Dus lieten we hem zitten.
'Hé, moet je horen. Mijn moeder is verloofd'.
Hij knipperde met zijn ogen.
'Met Mark of Richard?'
'Richard. Mark was een vergissing'.
'Natuurlijk. Leuk voor haar. Ze is er vast gelukkig mee'.
'Dat wel. Maar ik mag Richard niet'.
'Daar wen je wel aan'.
'Ik hoop het. Ik ben klaar'. Ik slofte met mijn tas voor mijn benen de kamer uit.
'Ik kom zo', zei hij, terwijl hij in mijn kast rommelde. Zij deo en zijn aftershave stonden daar, plus iets wat hij in zijn haar deed. Ik weet nog steeds niet wat het was, maar het rook ontzettend lekker.
Ik zette koffie voor ons allebei toen ik beneden kwam, en ging naast mijn moeder aan tafel zitten.
Ze was nu de modekrant aan het lezen; het blad waar ze zelf voor werkt.
'Mijn stukje is aardig goed gelukt', mompelde ze. Ik knikte, maar bedacht me dat ze dat niet kon zien en hield mijn hoofd weer stil. Taylor kwam na een paar minuten beneden en dronk zijn koffie in één keer op.
'Lekker, dankje wel', zei hij, en hij gaf me een kus op mijn wang. Toen kwam hij naast me zitten en pakte de krant die mijn moeder had weggelegd. Ik hoorde de bel.
'Dat zal Richard zijn. We gaan shoppen, leuk hè?', gilde mijn moeder.
Taylor knikte glimlachend, en Bianca snelde de kamer uit.
Ik keek met een opgetrokken wenkbrauw naar mijn vriendje, en die keek geamuseerd terug.
'Gaan we zo?', vroeg ik.
'Ja, zo', zei hij, en hij verdiepte zich weer in de krant.

Reageer (1)

  • LuxuryRebel

    snel snel snel verder gaan he anders: I KILL YOU!!!!!!!


    goede reactie ??? x"D

    XoX.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen