Foto bij 24. Bekenden

Haha, Nessiecarlie Isla is de hoofdpersoon van dit verhaal :P Nouja, hoofdstuk 24!! ~Enjoy~

‘Isla? Ben jij dat echt?’ vroeg de stem weer. Ik draaide me om. Er stond een vrouw voor me. Ongeveer mijn leeftijd. Tenminste hoe oud ik zou zijn, als ik niet ‘dood’ ging op mijn 16de dan was ik nu 18 jaar geweest. ‘Isla? Ken je me niet meer?’ vroeg de vrouw weer. ‘Nee, sorry’ antwoorde ik. Ze stak haar hand uit. ‘Ik ben het, Inge, van school, althans vroeger voordat je bij je tante ging wonen’ zei Inge. ‘Inge…? Sorry maar ik kan het me niet meer herinneren, alles voor mijn ongeluk weet ik niet meer’ zei ik. ‘Oh, ik ben Inge van der Vlis. Ik was je beste vriendin op Seattle Senior Highschool’ zei Inge. Even denken het was gelogen van mijn geheugen ik wist alles nog maar als ik meteen wist wie ze was dan zou het nog raar zijn. ‘Oja, Inge! Hoe is het?’ vroeg ik. ‘Goed, met jou Isla? Je bent ook niet veranderd sinds je zestiende hoor!’ zei Inge. Ik grinnikte, dat klopt ook wel. ‘Met mij gaat het ook goed, trouwens perfect. Ik ben waarschijnlijk gestopt met groeien op mijn zestiende.’ zei ik. ‘Maar Summers is mijn achternaam niet helemaal meer’ zei ik. Inge keek me verbaasd aan. ‘Waarom? Ben je getrouwd?’ vroeg ze enthousiast. Ik keek Alice aan en ze raakte me aan. Snel stopte ik de tijd. ‘Wat nu?’ vroeg ik. Ze deed haar trouwring af en gaf hem aan mij. ‘Doe om en doe alsof je getrouwd ben met Morgan’ zei ze. Ik weigerde. ‘Wacht hier’ zei ik en ik rende naar de juwelier. Pakte twee gouden ringen deed er een om bij mij en de andere stopte ik in mijn zak, die deed ik later wel om bij Morgan. Snel rende ik naar Alice en Inge en zette de tijd verder. ‘Ja’ zei ik enthousiast ‘Ik heet nu Isla Cullen’ zei ik. Dit was niet gelogen. Want zo heette ik gewoon. Als ik met Morgan ging trouwen zou het Isla Delano-Cullen zijn want Summers gebruikte ik niet meer. Dat viel te veel op als ik dood zou moeten zijn. ‘Gefeliciteerd’ zei Inge. ‘Dankje’ zei ik ‘Dit is mijn schoonzus Alice’ zei ik terwijl ik naar Alice wees. Alleen was Alice niet mijn schoonzus maar mijn adoptiezus. Maar voor mij is ze mijn echte zus. Inge schudde haar hand met die van Alice en richtte zich weer op mij. ‘Misschien kunnen we eens een keertje koffie gaan drinken?’ vroeg Inge.
‘Tuurlijk, maar wij moeten nu weer naar huis toe, we zijn al te laat…’ zei ik tot dat Alice me onderbrak. ‘Kom dan gezellig met ons mee, dan kan je Isla’s man ook ontmoeten’ zei ze. ‘Graag!’ zei Inge. ‘Mag ik dan met jullie meerijden, want ik ben nu lopend, ik woon om de hoek’ vroeg ze. Ik lachte ‘Waarom loop je dan in de parkeergarage rond?’ vroeg ik. ‘Ik zag je lopen en ik wou kijken of je het echt was’ zei ze blozend. Ik knikte en hield de deur open en Inge stapte in. Tien minuten later waren we in Forks. Alice reed het geheime bosweggetje op en reed de auto voor de deur. Mijn familie was al aan het kijken wie er kwam en ik stopte snel de tijd. Rende naar binnen en deed de ring bij Morgan om. Tot mijn verbazing zat Jacob ook binnen, dat was dan niet verrassend, want die woonde hier haast, maar naast hem zat Leah. Wat raar. Snel rende ik naar buiten en zette de tijd verder. Ik opende de deur bij Inge en hielp haar uit de auto. Met zijn drieën liepen naar de deur en ik opende hem voor Inge, die naar binnen liep. Ze deed haar jas uit en hing hem aan de kapstok. ‘Inge dit is mijn familie’ zei ik en stelde iedereen aan haar voor. Toen ik bij Morgan kwam raakte ik hem aan en stopte de tijd. Morgan keek me raar aan en keek toen naar mijn ringvinger met de ring erop. Hij keek verbaasd ik pakte zijn hand en liet zijn ring zien. ‘Inge denkt dat we getouwd zijn, dus doe als een getrouwd stel.’ zei ik en hij knikte. Ik zette de tijd verder. ‘Inge dit is mijn man Morgan’ zei ik en Inge gaf hem een hand. Iedereen behalve Morgan, Edward en Alice keken me verbaasd aan. Dat leg ik later wel uit. Terwijl ik koffie voor Inge ging halen liep Edward met me mee. Ik zette twee kopjes onder de Senseo en zette hem aan. Ja, twee. Voor de schijn moest ik ook wel koffie drinken, goor. Iedereen behalve Morgan, Jacob, Leah en Renesmee liepen de kamer uit. ‘Wat doet Leah binnen?’ vroeg ik aan Edward. ‘Ze wacht tot Seth terugkomt van zijn wacht en daarna gaat zij, maar ze had honger dus kwam ze eten halen’ antwoorde hij en ik knikte. Ik liep met de kopjes naar de woonkamer en gaf een kopje aan Inge die meteen een slok nam. O, nou moest ik ook wel een slok nemen. Ik zette het kopje op mijn lippen en nam langzaam een grote slok. Ieuw! Wat verschrikkelijk goor! Dat ik dit vroeger lekker vond! Ik liet niets merken aan Inge en zette het kopje neer. Inge begon te vertellen over haar leven en wat er allemaal was gebeurt na mijn vertrek. Ze vroeg ook aan mij of ik over mijn leven wou vertellen maar ik vertelde haar alleen een leugen over mijn ontmoeting met Morgan en zij dat ik de rest niet meer kon herinneren. Ze geloofde het. Het liegen tegen haar was makkelijk, want eigenlijk wist ik als een van de enige vampiers mijn gehele leven nog. Ik keek op toen de deur open ging en Leah stond op. ‘Hey iedereen!’ zei Seth. Hij wou verder praten maar hoorde waarschijnlijk Inge’s hart. ‘Leah, mam vroeg of je langs wou komen, ze mist je.’ loog Seth want Leah moest wachtlopen. Ze knikte en liep naar buiten. ‘Hey Seth’ zei ik. Ik stond op en gaf hem een knuffel. Hij was mijn beste vriend geworden. ‘Dit is Inge’ zei ik ‘Mijn oude vriendin van school.’ Inge stond op en kwam naast me staan. Ze gaf Seth een hand en keek in zijn ogen. ‘Inge van der Vlis’ zei Inge blozend. ‘Seth Clearwater’ zei Seth en staarde in haar ogen. Zo bleven ze nog even staan totdat Jacob naar de hal kwam. ‘Nee hé!’ zei Jacob ‘Nog een, en de legende zei dat het niet vaak gebeurde!’ zei hij en hij rende richting Leah naar buiten.

Reageer (8)

  • mabloempje

    Ingeprent ingeprent ingeprint!!!! En jacob die zegt nee he nog een en de legende zegt dat het niey vaak gebeurt XD

    1 decennium geleden
  • TostiXD

    oeeeh(H)

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    ahhhh, dank je,dank je,dank je dank je,dank je,dank je,dank je,dank je,
    @IamAlice srry, tweet heeft gezegt dat ik in haar verhaal voorkwam.. duss :$

    1 decennium geleden
  • IamAlice

    @Nessiecarlie
    Je bent een idioot schat.

    Grom, IK ZEG DIT NOG 1 X: SETH ID MINE (6)!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • BeautyBitch

    snel veder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen