Opdracht:
Ik stuur jullie allemaal in een pb een youtube-link naar een liedje. De bedoeling is dat je rond de tekst, de boodschap, het ritme, de sfeer een verhaal schrijft. Je kan het erin verwerken etc. bevoorbeeld;

Het hele volk stond oog in oog met de dood door het vuur die zich moeiteloos verspreidde.
Haven't you learn? Play with fire and you will get burn.

-Weer hebben jullie geen minimum & maximum woorden.
- Het mag ook een stukje van de tekst gaan, dus als je de tekst gebruikt kan het bevoorbeeld een heel ander verhaal zijn dan de boodschap van het lied. Er moeten wel minimum 5 regels van het lied inkomen als je de tekst gebruikt.

Haar wangen waren warm door de zoute tranen die erover rolden, terwijl ze dacht aan de woorden die ze uit zou gaan spreken. Ze zou haar beslissing hardop uitspreken, de beslissing waar ze zo lang over had nagedacht. Ze zou het goede doen maken, zei haar verstand. Haar hart was het daar echter niet mee eens, en liet zijn protest zien door haar hartverscheurend te laten huilen waardoor de woorden in haar keel stokten.

‘Meisje, Ginny, wat is er toch? Je gedraagt je zo anders de laatste tijd.’ Tom sloeg een arm om haar heen en trok haar naar zich toe. Het liefst wilde ze zich in zijn sterke armen verschuilen, maar ze wist dat dat het alleen maar zou bemoeilijken.
‘Doe niet, Tom,’ fluisterde ze. Hij trok zijn wenkbrauwen op van verbazing, maar liet haar los.
‘Vertel me wat er aan de hand is, liefje, misschien kan ik je helpen.’
Doe niet zo lief, smeekte ze hem in haar gedachten. Je maakt het alleen maar moeilijker.
‘Tom,’ snikte ze. ‘Het spijt me zo.’ Ze liet een pauze vallen. ‘Het spijt me.. maar ik maak het uit.’
Zijn warme, zachte blik verhardde meteen.
‘Hou je niet meer van me?’ vroeg hij kil.
‘Nee,’ zei ze huilend en sprak daarmee de waarheid. ‘Dat is het niet, maar ik zou me alleen maar slecht voelen als ik het niet zou doen. Ik zie geen toekomst voor ons. Ik weet niet waar we voor vechten. God weet het misschien, maar dat is niet genoeg.’
Zijn ogen vernauwden zich tot spleetjes, wantrouwend keek hij het gebroken meisje aan. ‘Ben je vreemd gegaan?’
‘Tom, nee!’ schreeuwde ze.
‘Ik geloof je niet.’ Zijn stem was hard, emotieloos. ‘Waarom zou je het anders uitmaken, slet?!’
Hij draaide zich om en beende woest weg.

Ginny liet zich op de grond vallen. Het deed pijn, zo onnoemlijk veel pijn wat hij had gezegd. De tranen vermenigvuldigden zich op hoog tempo, haar ademhaling bleef geregeld haperen in haar keel. Hij had zoveel voor haar betekent, en nu was het definitief over. Maar hem terugroepen deed ze niet.
Haar verstand had gelijk gekregen. Haar verstand had gewonnen van haar hart. Het was beter zo. Zijn wisselvallige buien waren vreselijk. Zo verliefd was ze als hij een goede bui had, zo ongelukkig was ze als dat niet zo was. Ginny had zich lang voorgehouden dat ze zich aanstelde en dat Tom telkens terecht boos werd. Maar nu deed ze dat niet meer. De dingen die hij had gezegd, hadden haar gebroken.
Het was tijd geweest om daar vaarwel tegen te zeggen.

Close enough to start a war
All that I have is on the floor
God only knows what we're fighting for
All that I say, you always say more

I can't keep up with your turning tables
Under your thumb, I can't breathe
It's time to say goodbye to turning tables
To turning tables
Turning tables, yeah
Turning

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen