.

De wekker gaat, Ashley drukt op de knop en blijft nog even slapen. 10 minuten later gaat de wekker weer, Ashley staat met tegenzin op en denkt dat dit een normale, saaie schooldag zou worden als altijd. Ze doet de dingen die ze normaal ook doet, doucht kleed zich aan eet een broodje en poetst haar tanden. om tien over 8 stapt ze op de fiets en fietst ze naar de plek waar ze altijd afspreekt maar haar beste vriendin Marja om daarna samen naar school te fietsen. als Ashley daar aankomt staat Marja er nog niet, wat raar denkt Ashley normaal is marja altijd veel erder dan ik, maar besteed er verder niet zo veel aandacht aan. De lessen gaan zoals normaal, saai en lang.
Eindelijk is het pauze Mara, Ashley en Marja zitten aan de ronde tafel in het midden van de aula, "Ik moet jullie wat vertellen." zegt Marja. Ashley krijgt een brok in haar maag, ze wist gewoon dat er iets ergs wat met Marja vandaag. "eeehm ik ga over een maand in Australië wonen." het was even stil, dan zegt Mara: "is dit een grap ofzo?" maar nee het was geen grap. het meisje dat al mijn hele leven mijn allerbeste vriendin was ging naar het andere einde van de wereld verhuizen. de volgende lessen kon ik me niet concentreren op wat de docenten allemaal voor een onzin uitkraamnden, ik was alleen maar met mijn gedachte bij mijn allerbeste vriendin die over een maand niet eens meer bij mij in de stad zou wonen. toen de schooldag af was gelopen fietste ik naar huis, nog steeds in een soort van trans. eenmaal thuis lieo ik naar mijn kamer zonder hoi te zeggen en ging op mijn bed liggen. ik staarde naar het plafond en ik begon zachtjes te huilen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen