Foto bij Zestien.

Kleding Iris

De volgende ochtend word ik super vrolijk wakker. Het zonnetje schijnt, en ik heb vannacht over Nick gedroomd. Blij stap ik mijn bed uit, loop mijn inloopkast binnen en pak er een short, hemdje en slippers uit. Ook mijn zonnebril vergeet ik niet. Ik trek de kleren in mijn badkamer aan en gooit wat water in mijn gezicht. Daarna kam ik mijn haar, poets mijn tanden, reinig mijn gezicht en doe wat mascara op. Daarna bind ik mijn haar in een staart en loop naar beneden. Ik pak een kom, gooi er wat cornflakes in, gooi er yoghurt in met een beetje suiker en ga aan tafel zitten. Denise komt binnenlopen. ‘Goedemorgen! Heb je lekker geslapen?’ vraagt ze, terwijl ook zij haar ontbijt pakt en tegenover me gaat zitten. Ik knik heftig. ‘Ik heb heerlijk geslagen, jij niet dan?’ vraag ik haar. Op het begin heb ik haar nog met U aan gesproken, maar ze stond erop dat ik iedereen in dit huis met je aan moest spreken. Dat deed ik thuis trouwens ook. Ze knikt. ‘Ik heb ook goed geslapen, maar kan jij vandaag op Frankie passen? De jongens hebben interviews en Paul en ik moeten mee. We willen je er best voor betalen hoor,’ zegt ze. Ik schud meteen mijn hoofd. ‘Natuurlijk wil ik op Frankie passen! Maar ik wil er niks voor hebben,’ zeg ik. Ze knikt. ‘Oké dan, kan jij de jongens wakker gaan maken? Dan ruim ik het hier wel even op,’ zegt ze, terwijl ze mijn lege kom pakt en opstaat. Ik knik en loop naar boven. Ik maak Joe als eerst wakker, dan Kevin, Frankie vervolgens en dan kom ik bij Nick’s kamer aan. Ik duw de deur open en loop naar binnen. Hij slaapt nog. Zijn krullen zitten helemaal door de war en hij snurkt heel zachtjes. Hij ligt met zijn gezicht naar me toe. Ik vind het schattig dat ik er heel stiekem een foto van maak met mijn mobiel. Daarna druk ik een kus op zijn wang. ‘Nick, Nicholas?’ zeg ik, terwijl ik hem zachtjes heen en weer schud. Hij kreunt, mompelt wat, draait zich om, slaat zijn arm om me heen en trekt me mee over het bed. Dan slaapt hij verder. Languit lig ik over het bed heen. Ik schiet in de slappe lach. Nick’s ogen vliegen open en kijken me verbaast aan. ‘Wat doe jij nou?’ vraagt hij. Ik lach even door en probeer het ondertussen uit te leggen. ‘Nou… Ik moest je wakker maken van je moeder en… Toen… Haha… Toen trok je me mee over je bed,’ schater ik terwijl de tranen over mijn wangen lopen. Ook Nick krijgt nu een grijns op zijn gezicht. ‘Oh, ha ha, sorry. Goedemorgen trouwens,’ zegt hij. ‘Goedemorgen,’ grijns ik, terwijl ik van het bed afkruip. Nick komt overeind en drukt een kus op mijn wang. Hij staat op. Nu merk ik dat hij alleen maar een pyjamabroek aanheeft. Oké, relax Iris, niet gaan staren, niks aan de hand, rustig blijven. Ik probeer mezelf te kalmeren. ‘Ik eh… Ik zie je beneden wel,’ zeg ik tegen Nick, terwijl ik me naar beneden haast. Daar plof ik op de bank. ‘Gelukt?’ vraagt Denise met een glimlach. Die vrouw straalt gewoon warmte uit. Ik knik. ‘Ook met Nicholas? Hij kan nogal rare dingen doen als je hem ‘s ochtends wakker maakt,’ zegt ze. Ik schiet weer in de lach. ‘Ja, dat merkte ik,’. Drie kwartier later ben ik alleen met Frankie thuis. Hij zwemt in het zwembad terwijl ik op mijn handdoek erlangs lig. Af en toe spring ik erbij en speel een spelletje met hem. Hij luistert ook nog eens goed ook. Ik sta op en loop naar binnen om boterhammen voor ons te maken. Pindakaas en aardbeienjam. Met twee borden loop ik weer naar buiten en zet ze op tafel neer. ‘Hé Frank! Kom je eten?!’ roep ik naar het jongetje in het zwembad. ‘Ja!’ roept hij terug en klimt snel het zwembad uit. Kletsnat rent hij naar me toe. Ik sla een handdoek om hem heen en hij gaat zitten. Zelf ga ik ook aan tafel zitten. Na het eten ruim ik de borden weer op en springt Frankie weer in het zwembad. Zo gaat het de hele dag door. Rond vijf uur roep ik Frankie het water uit om te gaan douche en omkleden. Gelukkig kan hij dat allemaal zelf. Ik had pizza in de oven gelegd die we nu samen opeten. Een deur gaat open en de rest van de familie Jonas komt binnen. ‘Hallo! Is het goed gegaan? Hebben jullie plezier gehad? Heeft hij goed geluisterd?’ vraagt Denise meteen terwijl ze een kus op onze voorhoofden drukt. Ik knik. ‘Natuurlijk,’ glimlach ik. ‘Oh! Lekker! Pizza! Ik wil ook!’ roept Joe en schuift meteen aan. Hij pakt een stuk van mijn bord. ‘Joseph, leg dat eens terug! Dat was Iris’ eten,’ zegt Denise streng. ‘Sorry mam,’ zegt Joe en wil het stuk terug leggen. ‘Nee, hou maar Joe, ik hoefde het toch al niet meer,’ zeg ik en vraag daarna ook aan Kevin en Nick of ze een stuk willen. Ze schudden allebei hun hoofd. Joe eet dus alle stukken op. Ik sta op en trek Kev en Nick mee naar de kamer. ‘Ik had een idee voor Joe’s verjaardag,’ zeg ik zachter zodat Joe het niet verstaat. ‘Ja, goed idee, doen we! Wat is het?’ vraagt Kevin. Ik grinnik. ‘We laten Mikki overkomen en ik heb nog een idee voor zijn kamer,’ zeg ik. ‘Goed idee Iris! Dan regelen we een dagje uit voor hun tweeën en dan kunnen we in die dag zijn kamer doen,’ zegt Nick. Ik knik. ‘Oké, deal,’ zegt Kevin en geeft mij en Nick een high-five. ‘Oh en trouwens, een interviewer voor het blad J-14 vroeg naar je,’ glimlacht Nick. Ik kijk hem ongelovig aan. ‘Echt waar?’ vraag ik. Nick knikt. ‘Ja, hij wil je er de volgende keer bijhebben,’ voegt Kevin erbij. ‘Oké,’ antwoord ik. Dat kan nog eens interessant worden.

Reageer (2)

  • Allysae

    snel verder

    1 decennium geleden
  • xxMissJonas

    oeeeh the jonas brothers + sister hahahah snel verder xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen