Foto bij Stockton.2

Ik kijk zoekend over de hoofden van de meiden die ik een handtekening heb gegeven maar rond me blijven hangen.
Dan valt mijn blik op een blond meisje dat aandachtig naar haar laptop kijkt en niet lijkt door te hebben dat ik ben binnen gekomen. Of er niet in geïnteresseerd is.
Ik loop meteen naar haar toe, de andere meiden achterlatend en laat me neerploffen in de zetel naast haar. Dit keer laat ik me niet zomaar afschepen.
Ze kijkt op en zucht diep als ze me ziet zitten naast haar.
'Hey onbekende,'grijns ik.
Ze rolt met haar ogen. Ik kijk nieuwsgierig naar wat ze doet op haar laptop, maar voor ik kan zien wat ze in het word-bestand schrijft, sluit ze het en klapt de laptop toe.
'Wat moet je nu weer?'vraagt ze.
Ik kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Jezus, sinds ik bekend ben, ben ik nooit meer zo kortaf afgeblaft door iemand,'zeg ik eerlijk.
'Ga dan naar een van je fans,'verzucht ze.
'Dat wil ik niet,'zeg ik, weer helemaal eerlijk.
'Tja, pech...'
'Wat was je aan het doen?'
'Mijn werk,'snauwt ze en ik steek mijn handen in de lucht. 'Wow, rustig.'
Ze slaat haar ogen neer. 'Ja, sorry.'
'Mag ik nu je naam al weten? Aangezien jij de mijne wel lijkt te weten...' ik kijk haar smekend aan maar ze schudt onverbiddelijk haar hoofd.
'Waarom niet?'vraag ik gekwetst.
'Gewoon...'
'C'mon, gisteren heb ik de hele dag nagedacht over wat je naam kan zijn.'
'En aan wat dacht je?'vraagt ze nieuwsgierig.
'Josephine-Marie?'gok ik en ze barst in lachen uit.
'Serieus?'
'Dorothea?'
'Grr,'zegt ze lachend. 'Ja, dat is wel een sexy naam, vind je niet.'
'Ja hoor,'grijns ik. 'Ik WIST wel dat dat je naam was!'
Ze schudt met een glimlach haar hoofd.
'Maar echt, waarom mag ik hem niet weten?'vraag ik haar verwonderd. 'Zo erg kan hij toch niet zijn?'
'Laat ons dit afspreken, voor jou ben ik Dorothea, okay?'
Ik knik bedachtzaam. 'Nja, mij goed.'
Ze kijkt geschrokken naar iets achter me en duwt me dan uit de stoel naast haar.
'Hé,'zeg ik verbaasd. 'Wa-'
'Kom alsjeblieft nooit meer naar mij toe, ze mogen niet weten dat je me kent of hebt opgemerkt of zo,'fluistert ze en dan duwt ze me met een harde duw weg, richting de deur.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen