Het begint met twee vriendinnen die op een school zitten waarbij de school ten ondergaat in een gevecht van vuur .Amber ziet nog een zwart mannetje weg lopen en hoort : eindelijk zijn die twee vrij van die school nu stap 3 nog:de juiste school! Wat betekent dit allemaal?

als er ergens een komma moet zijn of een punt mdden in een tekst moet je dat niet zeggen ik ben niet zo goed in zinnen afmaken.
En namen vergeet ik altijd(bijna altijd)met HOOFDLETTERS te schrijven

amber's pov

O jippie zeg ik op een moppelende toon,
en spring uit mijn bed.
Springen?Vallen bedoel je!
Dus ik valuit mijn bed.
Het is school amber maak je klaar kom naar beneden en eet je onbijt op!
Jaja mama het is al goed!
Ik trek snel mijn kleren aan een jeansbroek en t-schirt + vest.
Het is vrijdag bijna weekend zei ik tegen mezelf.
Ik zie dat mijn boekentas helemaal uit gezocht is ik moe dus alles er terug insteken.
Als ik klaar ben zie ik nog een briefje liggen

briefje:

briefje 543210012345

YES ik heb amber d prinses gevonden
ook heb ik ilke de prinses gevonden
nu zorgen dat ik dit briefje niet vergeet


Okay da's creepy
Ik loop naar beneden.
Waar bleef je nu? vroeg mijn mama
Haha heel erg grappig je haalt mijn boekentas helemaal leeg schrijft een briefjeen vraagt je af waarom ik lang wegblijf?
Pardon?Zegt ze.
ik heb helemaal geen briefje geschreven!
En hoe verklaar je dit dan?*toont de brief aan mama*
Oke da's eng zegt ze:jij kan het niet geschreven hebben jij schrijft zo mooi niet.Ik kijk haar boos aan maar ik begrijp haar wel.
Je moet naar school amber ik was de tijd vergeten!
Ik pak mijn boekentas , boterham en drink mijn glas leeg.
En stap op mijn fiets nu maar zorgen dat ik op tijd kom.
Ik was nog goed op tijd omdat ik goed doortrapte.
Ilke was er ook.
Dat kon je zien want ze liep op me af en vertelde wat er bij haar was gebeurd.Net hetzelfde wat ik wou vertellen het is bij mij ook gebeurd!
Oke goed opletten vandaag.
Toen ging de bel en mochten we naar binnen.
Ik had een vreemd gevoel ik hoorde iemand denken.
Ik wist zeker dat het denken was want het was heel luid en toch hoorde niemand het.
In de speeltijd zei ik het tegen ilke.Zij wist zeker dat het iets te maken had met die brief.
Dus we gingen naar de juf en vertelde dat ik een raar voorgevoel had.
Ik dacht dat ze ging zeggen dat we gek waren.Maar ze zei is er geen hint in voor te weten wat er gebeurd?vroeg ze.
ik sloot mijn ogen en er kwam een stem in :

spullen veilig niet laten koken
anders zijn zij heet gebroken


Wat een rare tekst!floep ik uit.
Maar ik snapte hem wel.
Spullen buiten zetten anders heet en stuk.
Oke waarschuw iedereen dat ze belangrijke dingen in hun boekentas moeten doen en hun boekentas buiten ik vertel het aan de directeur!
Na een tijdje staan alle boekentassen buiten.
Pech!Het heeft onze speeltijd verprutst!
De les was doodsaai het was wiskunde cijferen(sorry voor wie dat leuk vind(t)) Ik voelde een waarschuwing buiten bUiTeN BUITEN!!!!
Van de laatste viel ik van mijn stoel.Wat is er Amber?
Buiten riep ik !!!! nu!
Ik liep naar buiten samen met ilke de juf zei naar buiten en pak je boekentas!
We ware juist allemaal buiten en er ontstond vuur!De juf pakte meteen het brand singaal iedereen vluchte uit de klassen en pakte hun boekentas.Iedereen was veilig.Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?vroeg de juf.Ik weet het niet.zei ik.
Ik zag nog een zwart mannetje weg lopen en hoorde : eindelijk zijn die twee vrij van die school nu stap 3 nog:de juiste school! Wat betekent dit allemaal?vroeg ik me af


We hadden er wel een nammidagje extra vakantie van!
Ik tekende wat fantasie wezens in mijn fantasie wezens boekje om vier uur zou ilke mogen chatten.
Af wachten dus!
Ik zetten voor de zekerheid mijn pc al op om met ilke te kunnen chatten.

ilke's pov

We zaten in de wiskunde les cijferen ach wat haat ik wiskunde.
opens roept amber :Buiten!
Ik ga meteen mee iedereen van onze klas loopt naar buiten nog geen seconden later vliegt de klas in brand!Heb ik nu een vriendin die magisch is ofzo?De juf gaat het brandalarm activeren.
Iedereen vloog naar buiten en we renden de school uit.
Wel een nammidagje vrij!
Jammer ik mag pas om uur chatten zoals altijd!
ik kan amber nog snel een bericht sturen en dan sluit ik mijn pc ik had gestuurd dat ik pas op 4 uur kon.
Ik verveelde me ik wou de brief nog eens lezen mar ik was hem kwijt ik knipte om juist een lied te zingen met nog de gedachte van dat papier in me'n hoofd poef! ik kreeg het papier in mijn hand.
Ik moest en zou het aan amber vertellen!
Ik ging naar beneden en vertelde wat ikkon mijn moeder geloofde me niet en wou dat ik het toonde.
Dan toon ik het je wel!
Je tas ligt nog boven he!
Ja zegt ze!
Nou ik tover ze wel!
Ik dacht aan de tas en knipte met mijn vingers poef hij viel in mijn handen.
Ik mocht het aan amber vertellen via de chat!

amber's pov
Ik was bezig op de computer toen ik een bericht kreeg van ilke
voor dat ik kon typen het is nog geenvier uur vertelde ze dat ze ingen kon toveren als ze er aan dacht!
Ik geloofde haar.
We waren juist aan praten toen moeder de brievenbus had leeggemaakt
Ik schrok toen ik de brief zag ilke moest okomen er stond haar naam ook op ik u juist haar opbellen maar ze stond al voor de deur samenmet haar moeder ze hadden een brief gekregen om bij ons te komenzo snel mogelijk

Wat is dit toch allemaal?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen