Foto bij Kissy Kissy

Hoofdstuk acht.

“Ik zag jullie wel.” Zachary keek me triomfantelijk aan toen ik weer terug bij mijn vrienden was. Ik deed alsof ik niet weet waar hij het over had. “Wat zag je?” “Abi, kom op! Ik ben niet achterlijk! Ik zag je wel met Noah dansen.” Oeps, betrapt. “Oké, je hebt me door. Ja, ik heb met hem gedanst”, biechtte ik op. Fleur stootte me aan. “En? Hoe was het?” Ze keek me veelbetekenend aan. Ik glimlachte. “Ach, gewoon.” Fleurs wenkbrauwen schoten omhoog, en reikten bijna tot haar haargrens. “Jij zegt gewóón? Als je met zó'n knappe jongen hebt gedanst?!” Ze wees naar Noah, die wat te drinken bestelde aan de bar. Toen ik hem zag, en onze blikken elkaar kruisten, dacht ik weer terug aan net. Aan dat moment waarin ik me gelukkig voelde, écht gelukkig. Snel wendde ik mijn blik weer af, en staarde naar mijn netbestelde flesje cola. “Uh Abi? Hoe wil je die dromerige blik in je ogen dan verklaren?” Zachary keek me serieus aan. Ik rolde met mijn ogen. “Ik kijk níet dromerig”, zei ik fel. Zachary wiebelde met zijn wenkbrauwen, en het liefst zou ik hem even een mep op zijn achterhoofd geven, je weet wel, gewoon om hem eraan te herinneren dat hij geen gelijk had. “Nee vast niet”, zei Fleur sarcastisch en ik voelde dat ik er alleen voor stond. Het was nu officieel twee tegen één. Ik besloot er even tussenuit te knijpen. “Ik ga even bij Jake en Jason kijken”, zei ik snel, en voordat Zachary en Fleur konden protesteren was ik al op weg naar Jake en Jason. Ik porde mijn beide broers tegelijkertijd in hun zij, waardoor ze beide een raar huppelsprongetje maakten. Ik moest lachen, en ging naast Jake staan. “Hé. En? Al een lekker chickie gezien?” Ik wiebelde met mijn wenkbrauwen naar ze, waardoor ze moesten lachen. “Zoveel joh. En ze vallen allemaal voor míj. Ik moet alleen nog kiezen welke ik wil”, zei Jake, en hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. Ik mepte hem tegen zijn arm, en keek hem afkeurend aan. “Niet zo verwaand hè Jake, vergeet dat niet.” Jason mengde zich nu in het gesprek. “Hij heeft íets te diep in het glaasje gekeken, Abi. Die meiden hebben allemaal interesse in míj.” Hij knipoogde naar me, en ik vroeg me af waar ik die verwaande broers aan verdient had. Toch moest ik ze maar even uit de droom helpen. “Versier ze nou eerst maar eens. En wáág het niet om één van mijn vriendinnen als one-night-stand te gebruiken”, waarschuwde ik ze. “Ja ja”, mompelden Jake en Jason tegelijk en ze lieten hun blik door de overvolle zaal heenglijden. Tijd om die twee alleen te laten. “Doei jongens”, zei ik en ik maakte me uit de voeten. Het was nou niet bepaald één van mijn favoriete bezigheden om te kijken hoe mijn broers een meisje aan het versieren waren. Ik liep naar Fleur, die met een meisje stond te praten die ik niet kende. “Daar ben ik weer”, meldde ik. Het onbekende meisje draaide zich om, en begroette me. “Ik ben Marlize”, zei ze en ze stak haar hand uit, die ik aanpakte. “Ik ben Abigail”, stelde ik mezelf voor. Het meisje schudde mijn hand en we lieten elkaar na een korte schud weer los. “Waar is dat Zackind?”, vroeg ik aan Fleur. Die knikte even naar links. Ik zag gelijk wat ze bedoelde. Zachary stond met een meisje tegen de muur. Ze waren verstrengeld in een heftige tongzoen. Ik moest lachen, het zag er nogal spastisch uit. Het leek eerder alsof ze elkaar opaten dan dat ze zoenden. “Die vermaakt zich zo te zien wel.” Fleur knikte een beetje kortaf, en begon toen snel ergens anders over. Ik had het gevoel dat ze het helemaal niet leuk vond om Zachary zo te zien. Stiekem had ik het gevoel dat ze iets meer voor hem voelde dan vriendschappelijke gevoelens. Die gedachte durfde ik niet met haar te delen, niet nu. Niet nu Marlize erbij stond. “Hé”, zei een zachte stem in mijn oor. Met een schok besefte ik dat het Noah was, en glimlachend draaide ik me om. “Hoi.” Noah mengde zich al snel in het gesprek en de drank vloeide rijkelijk. Fleur wierp me ondertussen steeds veelbetekenende blikken, die ik probeerde te negeren, wat niet echt lukte. Ik wierp haar elke keer waarschuwende blikken terug, waarop Fleur onschuldig naar Noah lachte, die er niets van leek te begrijpen. Daar was ik stiekem wel blij om. Als Fleur hem zou vertellen dat ik verliefd op hem was, zou dat een ramp zijn. Vooral omdat dat niet zo was..

Reageer (2)

  • Hearthstone

    Ben je het verhaal aan het herschrijven? Of zet je hem gewoon in gedeelten weer terug? ;)
    xx

    1 decennium geleden
  • Relax

    Als Fleur dat zou vertellen aan Noah dan moet Abi ook gewoon zeggen dat ze denkt dat Fleur verlief is op Zachary. Wat een zin, jeetje. Maar oki, dat is mijn mening. (krul)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen