Foto bij 18| The Gryffindor Room.

Toen ze in de leerlingen kamer waren wilde Fay het ook aan Harry en Ron vertellen. Alleen tot haar verbazing zat Lavender Brown bij hun.''Hoi Lavender''Zei Fay terwijl ze op de bank ging zitten. Hermione bleef staan en keek afkeurend naar Lavender. ''Haai''Zei Lavender vrolijk.
Fay vroeg zich af sinds wanneer Lavender ergens was zonder Parvati Patil buiten de lessen dan. ''Waar is Parvati?''Vroeg Fay, ''Buiten, ik blijf liever binnen''Zei Lavender. Even leek het alsof Harry, Fay aankeek met een help blik. ''Weetje ik hoorde net van Daan dat Simon zei, dat Parvati zei, dat...Padma, jeweetwel haar zus verliefd is''Loog Fay, Lavenders ogen werden groot bij het horen van zo'n sappige roddel. ''Het is niet waar!''Zei ze verbaast en stond direct op, ''Ik zie jullie wel later''. Lavender verliet als een speer de leerlingen kamer.
''Daar zijn we ook weer vanaf''Zei Hermione en ging vervolgens wel zitten. ''Hoe verzin je het toch?''Vroeg Ron grinnikend, ''Razendsnel nadenken, volgens mij wordt ik er steeds beter in''Zei Fay grijnzend.
''Iniedergeval, ik moet jullie iets vertellen''Zei Harry, hij had de kans niet gekregen het tegen Ron te zeggen omdat Lavender telkens op hun lip zat. ''Ga je eindelijk zeggen waarom je na 6 jaar pas een goeie toverdrank maakt?''Vroeg Fay direct, Harry keek haar ongelovig aan. ''Ik ben een goeie Legilimens weet je''Zei Fay droog, ''Dit meen je toch niet''Zei Harry licht geïrriteerd. ''Grapje''Zei Fay lachend, ''Je trapt er steeds in he?''. Ron lag inmiddels in een deuk en zelfs Hermione kon een lach niet onderdrukken.
''Weet ik veel dat je een grap maakte. Het kan de volgende keer net zo goed echt zijn''Zei Harry verdedigend. ''Maar vertel nou maar wat je wilde vertellen''Zei Ron hikkend van het lachen. ''Stop dan even met lachend alsjeblieft''Zei Harry geïrriteerd. ''Ja...hahaha...Sorry..oke..ik ben weer helemaal oke''Zei Ron terwijl hij onschuldig grijnsde. ''Goed, Ik weet eigenlijk niet echt waar ik moet beginnen''Zei Harry, ''Bij het begin natuurlijk''Merkte Fay vrolijk op. Ron en Hermelien knikte instemmend en Harry vertelde uiteindelijk over het boek en de aanwijzingen langs de kant.
Hij hield echter wel verborgen dat het boek van een of andere Halfbloed prins was. ''Dus je speelde vals''Zei Fay verontwaardigd,
''Nee, ik volgde gewoon andere aanwijzingen''Zei Harry verdedigend, hij noemde het echt geen vals spelen. ''Waardoor je dus op een oneerlijke manier won''Zei Hermione geïrriteerd, ''Toverdranken maken is toch geen wedstrijd?''Merkte Ron schamper op.
''Je weet best wat ik bedoel Ronald. Harry moet onmiddellijk naar Slughorn om het op te biechten en het vloeibaar geluk in te leveren''Zei Hermione vastbesloten. ''Zodat jij het krijgt zeker? Want jij had het op een na beste drankje''Zei Ron, Hermione kon er nooit tegen als iemand beter was dan haar. ''Hoe kom je daar nou bij? Het is juist oneerlijk om iets te hebben wat je niet toebehoort''Zei Hermelien terwijl ze Harry strak aan keek.
''Misschien kan hij er niks aan doen dat hij nou net een boek had met andere instructies. Het kon ook zo zijn dat Ron het boek in handen had gekregen dan zat je nu tegen hem te schreeuwen''Zei Fay met een simpele glimlach. ''Ik schreeuw niet''Zei Hermione zo kalm mogelijk, ''Daar lijkt het wel op''Zei Fay grijnzend. ''Ik...Je weet best..pff''Zei Hermione zoekend naar de juiste woorden en keek vervolgens weg. Ron grinnikte even, ''Ohja ik moet jullie trouwens ook nog wat vertellen''Zei Fay opeens.








Reacties? =D

Reageer (4)

  • Cresseyde

    Waarom stop je hier, snel verder of ik gooi broccoli naar Fay!
    <333

    1 decennium geleden
  • montymarijuana

    ike heb 9 woorden voor je
    S-N-E-L V-E-D-E-R
    SNEL VEDEEEEEEEEEER

    1 decennium geleden
  • Smesty

    Hahahahahah xD
    Hoe gaan ze reageren???!!!:9~
    Love it!!
    Snel verder!!
    Xx

    1 decennium geleden
  • Galadriwele

    Hahaha, Fay is echt geweldig ;D
    Ik ben echt een megafan van haar - en van jouw verhaal - ^^
    Snel verder!

    Liefs,
    Soetkin (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen