Sorry, sorry dat het weer zo lang geduurt heeft. Het is gewoon dat ik niet veel tijd heb, en als ik wel tijd heb heb ik ofwel mijn stick niet bij (Waar mijn story op staat) of heb ik geen zin / inspiratie. Echt waar als het weer zolang duurt laat me gewoon iets weten.

& Fies wish is my command ^^

SKY POV

Het is meer dan duidelijk dat ik gisteren het gordijn ben vergeten toe te doen. Ik kreun en smijt mijn kussen over mijn hoofd. ‘Goedemorgen schonneschijn. Heb je goed geslapen? Ja, zeker? Goed gedroomt over gisteren?’ ‘Faith houdt je kop! Wil je het gordijn toe doen? De zon schijnt in mijn gezich!’ ik hoor haar iets mompelen over een chagrijn en dan hoor ik hoe ze het gordijn toe trekt. ‘Kom je uit je bed? We moeten bijna aan het ontbijt verschijnen?’ ‘Maar ik ben moe!’ ‘Dan heb je pech’ met een ruk trekt ze het dekbed van me af. Een rilling schiet over mijn rug heen, het temperatuur verschil is duidelijk voelbaar. ‘Komaan, hup je hebt nog 20 minuten om je om te kleden enzo’ ik open één oog en zie dat ze de kamer uit wandelt, de deur achter zich sluitend. Zo snel mogelijk kruip ik mijn bed uit, haal iets uit de kast en wandel naar de badkamer. De warme stralen van het water zorgen er voor dat ik een beetje wakkerder wordt. Met een simpele spreuk maak ik mijn haren droog. Een skinny jeans en een lang, wit shirtje met korte mouwen. Daarover trek ik een nepleren vestje aan. Voordat ik de kamer uit wandel pak ik mijn botjes nog mee samen met mijn spiegeltje en lippenstift. ‘Zorg dat je niet van de trap valt’ hoor ik Faith in de verte roepen. Ik negeer haar en doe mijn lippenstift op, met hulp van mijn spiegeltje. Ik klap mijn spiegeltje toe en steek het samen met mijn lippenstift in mijn zakjas. ‘Er zijn een paar dingen waar ik goed in ben. En geloof me dit is er een van’ ik ga naast Faith in de zetel zitten. Tegen over ons zitten Blaise, Alexander en Draco. ‘Wat is er met iedereen?’ alle leerlingen die al of nog in de leerlingenkamer zijn kijken me vreemd aan. ‘Waarschijnlijk hebben ze over gisteren gehoord’ ‘Wat is er gisteren gebeurt?’ ‘Weet je dat dan niet meer?’ verbaasd kijkt Faith me aan. Ik schud mijn hoofd. Een grijns verschijnt om de lippen van Faith. ‘Wat is er dan gebeurt?’ ‘Zeg ik niet. Oh god ik ga echt veel kunnen lachen vandaag’ ik draai me om naar de jongens en zie dat Alexander en Blaise me ook met een grijns aan staren. ‘Draco? Weet jij het?’ hij schud zijn hoofd. ‘Ik ben even verbaasd als jij bent.’ Zo blijven we nog een paar minuten zitten voordat we naar de grote zaal gaan. Iedereen aan de Zwaderich tafel kijkt me aan als ik binnen kom. ‘Oké, dit is creepy’ hun ogen blijven me volgen, zelfs als ik al neer zit. ‘Daar zul je dan aan moeten wennen’ ‘Waarom kijkt Patty me aan alsof ze me elk moment kan vermoorden’ ‘Daar kom je nog wel achter’ ‘En dat noemt zich dan een goede vriendin’ ik snuif een keer en pak dan een broodje uit de kom.

Ik adem diep in en uit. Iedereen blijft me maar aan staren, iets waar ik op dit moment niet tegen kan. Normaal kan ik er tegen dat iedereen naar me kijkt maar deze keer is hun blik anders als ze naar mijn kijken. En door die blik krijg ik het op mijn heupen. Faith, Blaise en Alexander zijn nog steeds zeer irritant en zwijgen de hele tijd over wat er gebeurt zou moeten zijn. Iets waar ik nog zenuwachtiger van wordt dan ik al ben. Dat is dan ook de reden dat ik samen met Draco door de gangen aan het wandelen ben, ver weg van Faith, Blaise en Alexander. ‘Heb je geen enkel idee wat er gisteren met me gebeurt is?’ vraag ik voor de zoveelste keer aan Draco. ‘Ik heb het toch al gezegd. Ik heb geen flauw idee’ ik schud met mijn hoofd. ‘Wel? Wie we daar hebben. De grootste slet van Zwaderich’ ik kijk omhoog en zie Layla en Patty een paar meters verderop staan. ‘Ik? De grootste slet van Zwaderich? Layla ben je wel zeker dat je een spiegel hebt?’ ze kijkt me boos aan. Waarschijnlijk niet om wat ik zei, want ze trekt zich niets aan van wat ik van haar vind. Zo lang Draco haar oké vind en lang genoeg naar haar kijkt is ze blij. Typisch voor mensen met grote borsten en geen hersennen. ‘Zeer grappig Sky’ ze spuwt mijn naam uit. Het speeksel vliegt een paar meter en landt dan op de grond. Vies kijk ik er naar. ‘Doe maar niet zo schijnheilig. Je weet best wel wat je gisteren gedaan hebt!’ weer vliegt er speeksel uit haar mond. ‘Om heel eerlijk te zijn weet ik echt niet wat ik gisteren gedaan heb. Kan jij me niet helpen’ ‘Tuurlijk. Je weet het best nog wel’ vies kijkt ze me aan. ‘Ze weet het echt niet, en ik ook niet. Dus ik kan haar niet helpen. Komaan Layla, kan je ons niet een beetje helpen’ Draco kijkt haar lief aan. Ze lijkt met haar gedachten helemaal van de wereld verdwenen. Het enige wat nu nog voor haar bestaat is Draco. ‘Layla?’ vragend kijkt hij haar aan. ‘Wat?’ verbaasd, wakker gemaakt uit haar dagdroom, staart ze hem, bijna kwijlend, aan. Hoe zielig kan een meisje zijn? ‘Of je ons niet een beetje wilt helpen’ ‘Met wat moet ik je helpen schatje?’ is dat mens dom of zo? ‘Draco vroeg of je ons kon helpen met het gene dat ik gisteren avond gedaan heb’ ze verplaatst haar blik van Draco naar mij. Haar kwijlende blik verdwijnt onmiddelijk als ze mij aan kijkt. ‘Je moet echt stomdronken geweest zijn. Anders zou je het nog wel weten’ ‘Draai niet rond de pot! Zeg het gewoon!’ het is meer dan duidelijk dat ik geïrriteerd ben. ‘Weet je echt niet meer dat je gisterenavond met Draco gezoent hebt?’ twee seconde kijk ik haar sprakenloos aan. Zodra die om zijn schiet in de lach. Geen gewone lach maar de slappe lach. ‘Zeer grappig Layla. Zeg gewoon wat er echt gebeurd is’ ‘Wat denk je dat ik doe? Ik heb het hier over Draco, daar maak ik geen grapjes over’ ze werpt een steelse blik op Draco. Een rilling loopt over mijn lichaam. Ze spreekt de waarheid? Spraakloos kijk ik Draco aan. Het is duidelijk dat hij ook spraakloos is. Draco zet een stap in mijn richting. Zijn hand uit gestoken richting mij. Zonder het te beseffen zet ik een stap achteruit. Heb ik Draco gekust? ‘Sky?’ ik kijk omhoog, recht in Draco’s ogen. Ik zet het op een lopen, ik hoor Draco mijn naam nog roepen. Ik duw iedereen aan de kant die in mijn weg loopt. ‘Sky?’ Faith grijpt mijn arm vast. ‘Heb ik Draco gekust?’ ze knikt, een bange blik is te lezen in haar ogen. Bang omdat ze niet weet wat ik ga doen. ‘Sky?’ weer die stem van Draco, hij is me achterna gelopen. Zodra ik zijn stem hoor zet ik het weer op een lopen richting mijn slaapkamer.

Reageer (5)

  • AloyAuditore

    Helemaal super! :D

    Geweldig geschreven! :D

    Snel weer verder :D

    Xx,

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Oké, het is officieel, Lies heeft geheugenverlies!
    Ofwel beb je die kus nooit uitgeschreven want ik heb al de vijf delen van 'het bal' nog eens gelezen en ik zie ze nergens staan.
    Wie wil er nu niet met Draco zoenen, hij is toch een lekker ding :9~:9~
    Snél verdeeeeeeeeeeeeeeeeer :Y):Y):Y)
    Lies wants more, Lies wants more, otherwise i'll haunt your bedroom, 'cause I know where you live (duivel)

    1 decennium geleden
  • Smesty

    Omfg...
    Love it!!
    Snel verder!!
    Xx

    1 decennium geleden
  • Dreamcatcher

    HELL YEAH! My fucking wish is your command. Oké, Fie, dat is genoeg. En voor mij ben je natuurlijk wél snel verder gegaan, haha (er zijn dus toch nog voordelen aan vergeten te lezen). Dus dan hoef je je aan mijn al niet te excuseren.
    Oh ja, ik kan er ook niet tegen als de rolluiken van mijn kamer niet naar beneden zijn. Dan sleur ik me echt zo uit bed met een uitdrukking alsof de wereld gaat vergaan, doe hem snel dicht en duik m'n bed weer in. Arme Sky, ik weet waar ze doorgaat.
    What the hell, die Layla is pretty sick. Oké, we kennen allemaal the Malfoy power, maar zij is erg. Yes, op de negatieve wijs. Poor Draco dat hij zich bezig moet houden met zo'n loser. Gelukkig heeft hij Sky nog, nu ja, ik hàd hij haar nog. Poor girl. Ik hoop dat het snel goed komt tussen hen, want ze zijn zo cute samen! Oh, ik vind het trouwens wel gemeen van Faith dat ze niets zei. Want ja, ik zou er ook niet tegen kunnen als iedereen naar me keek en niemand me hielp. Soms zijn hersenloze bitches toch nog goed...
    So euh, snel verder voor Fie =)

    1 decennium geleden
  • Faith177

    Hahah vind ze het zo erg dat ze met hem gekust heeft? Ze was er zelf bij xD(A)

    Leuk dat je weer schrijft! Hopelijk ga je snel verderrr
    (flower) Faith

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen