Foto bij 7 yesss!

Er valt een stilte en ik kijk om me heen, ik zie de sorteer hoed en een prachtige feniks. Zo te zien is hij bijna aan zijn einde. “goed morag, ik wil het even over draco ’s ouders hebben. Ik snap heel goed dat je ouders je daar voor willen beschermen. Want het zijn of je het nou wil of niet dooddoeners. Alle2. En draco daar in tegen, jullie zijn heel close met elkaar, hoe doet hij tegen je? Aardig zo als je vertelde of niet. bedreigt hij je tot een vriendschap”? “zo is draco helemaal niet, hij is lief en je kan met hem lachen. Bijna niemand beseft dat draco heel anders is dan hij lijkt. En zijn ouders mogen dan wel dooddoeners zijn, ze zijn even goed lieve mensen, of u het nou wil geloven of niet.” “het is goed om zo in ze te geloven maar…” “nee ,nee! U lijkt mijn ouders wel, hou op.”! “morag ga zitten en doe rustig. Dank je. Ik denk dat wij uit gepraat zijn want je bent niet over te halen?” “nee nooit”. “oke, goed dan mag je gaan”. Ik loop naar buiten en sla de deur boos dicht, wat denkt die oude gek wel niet? mij een beetje over halen? …. Stomme oude idiote tovenaar. “ik word besprongen als ik de laatste tree af loop. “nessie schatje van me, wat moest hij nog van je”. “oke oke je hebt me al weer vrolijk”. “jij weet ook altijd wat ik van plan ben”. “jep dat kan ik horen aan je stem, dan heb je zo’n appart toontje”. “maar ook ik kreeg net een brief morag en ik heb een probleem verassing voor je”. “ff terug een probleem verassing? Nooit van ge hoort” “ik heb een verassing maar het gaat wel een probleempje opleveren”. “oke, laat horen”. “nou ik heb mijn ouders gevraagt of je misschien de kerst bij ons mocht vieren, en dat was goed. En nu het probleem. Je ouders zijn het er nooit mee eens, maar ik ga je ontvoeren uit je huis”. “oke?” “dit is het plan”. Ja gaat braaf met je ouders mee naar huis maar dan avonds kom ik je op halen. Vlieg met me bezem naar je slaapkamer raam. Die je open laat staan zo dat ik weet waar je slaapt. En dan vliegen we naar mijn huis. O en ik neem dan in mijn hutkoffer een heleboel kleren voor je mee. Is dat een zorg minder. Ga je akkoord”? “ieeee”. En met die piep vlieg ik dray om zijn hals. Ik plet hem voor mijn doen helemaal. “oké, oké nessie”. Ik laat hem los en grijns naar hem. hij grijnst vrolijk terug. En mijn grijns is zo weer van mijn gezicht af, “gaat niet draco dan moet ik naar een andere school. En een leven zonder jou bestaat niet”. bij omhelst me en stelt me gerust. “oké ik snap als je niet wil, denk er nog maar even over”. Ik knik en volg hem naar de grote zaal. Onder weg komen we potter tegen. “moment ben er zo weer morag”. “jep”. Ik grijns wedden dat potter zo me teen in de ziekenzaal ligt. Gna gna gna. Goed voor hem. en dan krimp ik in elkaar. “KUT” weet ik er uit te brengen, ik draai me om en ren harry achter na. “heey harry, ik wil zeggen dat je gelijk had over de malfidusen”. Ik geef hem een knuffel. “zie je wel, ik heb het je toch gezegd. Van waar die verandering”? “nou ik heb nog eens na gedacht en tja ze zijn toch wel heel gevaarlijk”. Woedend komt draco om de hoek en kijkt ons woest aan en ik kijk minachtend terug. “Maar ik ga”, zeg ik snel als ik draco richting leerlingen kamer zie gaan. “Doei harry”. “dag morag”. Rustig loop ik draco achter na, als ik de hoek om ben ren ik naar hem toe. “draco! Draco, wacht nou even niet zo snel”. “wat? Ga toch lekker naar potter”. “nee, wacht nou. Ik bedacht me net dat potter in de vakantie bij ons komt logeren”. “uh? Maar waarom zei je dan….”? Zijn stem verzacht en dan begint hij te lachen. “o nessie je bent geniaal”. “weet ik”. Als ik nou lekker met hem aan pap, jou negeer in het bij zijn van hem en zijn vrienden en zorg dat ik vaak met je samen kan werken, denkt hij dat ik je haat en hebben we geen problemen”.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen