Foto bij Eenentwintig

Kleding Iris

De volgende ochtend ben ik al heel vroeg wakker. Het zonnetje schijnt door de kleine opening van de tent. Ik lig nog steeds heel dicht tegen Nick aan, en zijn armen liggen nog steeds om me heen. Hij heeft me nog dichter tegen zich aangetrokken als hij gisterenavond had gedaan. Aan zijn ademhaling te horen slaapt hij nog. Dat verbaast me niet, want volgens mij is het nog maar iets van half 7. Ik druk een kus op zijn neus en wurm me uit zijn armen. Hij kreunt even en draait zich om. Ik loop de tent uit en ga bij het zwembad zitten. Mijn voeten steek ik in het koele water. Ik geniet van de wakker wordende wereld en de vogeltjes die beginnen met zingen. Dromend staar ik voor me uit. Ik merk niet eens dat er iemand naast me is komen zitten. ‘Leuke nacht gehad?’ vraagt Mikki grijnzend. Ik kijk haar niet-begrijpend aan. ‘Met Nick natuurlijk! Dûh Iris,’ zucht ze. ‘O! Sliep jij nog niet?’ vraag ik terwijl ik mijn wangen langzaam rood voel kleuren. Ik voel me erg betrapt. Ze schud haar hoofd. ‘Joe ook nog niet, maar hij heeft er niks van gemerkt,’ zegt ze. Daardoor voel ik me beter. Mikki staat op, rolt haar broek op tot boven haar knieën en gaat weer zitten. Dan steekt ze haar voeten ook in het water. ‘Ik had het ijskoud, en Nick had het juist warm, dus trok hij me tegen zich aan,’ antwoord ik laat op haar vraag. De glimlach op mijn gezicht is niet weg te krijgen. Mikki glimlacht breed en knikt. ‘Hij vindt je duidelijk leuk Iris,’ stelt ze vast. ‘Ik hoop het,’ zucht ik dromerig. We kletsen nog even over van alles en sluipen dan naar boven om ons aan te kleden. Ik trek een wit jurkje aan, witte slippers met zilveren steentjes erop. Voor mijn sieraden die in een la liggen, blijf ik staan. De zilveren armband van mijn moeder ligt te blinken in mijn handen. Bijtend op mijn lip om de tranen binnen te houden schuif ik het sieraad om mijn pols. Mikki komt naast me staan en kijkt met open mond naar de la. ‘Wow,’ zucht ze zacht, terwijl ze een paars armbandje eruit pakt. Het is een goede match bij de kleren die ze aanheeft. Een grijs shortje, paars hemdje en grijze slippers met een bandje zodat het erg op sandalen lijken, maar het niet zijn. ‘Mag ik deze om?’ vraagt ze met een heel lief stemmetje. Ik knik en blij schuift ze de armband om haar pols. We lopen weer naar beneden en blijven in de keuken staan. ‘Zullen we een uitgebreid ontbijt voor iedereen maken?’ vraag ik en Mikki stemt in. Even later zijn we ijverig bezig. We maken eerst een groot ontbijt voor Paul, Denise en Frankie en daarna voor de rest en ons. Een tijdje later staat de tuintafel vol met broodjes, pannenkoeken, eieren en omeletten. Met een zucht laat ik me in het gras zakken. Het is nog een beetje vochtig maar ik blijf rustig zitten. ‘Zullen we de rest wakker maken? Voordat alles dadelijk koud is?’ vraagt Mikki. Ik knik en kom overeind. Samen lopen we de tent weer in, om iedereen wakker te maken. Als eerste maken we Nick en Joe wakker, wat wij het leukste deel van iedereen wakker maken vinden. Mikki laat zich bovenop Joe vallen en drukt een kus op zijn mond. Hij is gelijk wakker. Ik druk een kus op Nick’s wang en schud hem door elkaar. Hij kreunt maar opent daarna wel zijn ogen. Vrolijk kijk ik hem aan. ‘Goedemorgen, ga je aankleden? Want we gaan eten,’ zeg ik en sta weer op om Demi en Selena wakker te maken. Mikki maakt Kevin wakker, die Marjolein weer wakker maakt. Daarna ploffen we op onze eigen bedden, om te wachten tot iedereen klaar is met omkleden. Als we de tent uitkomen, zijn Joe en Nick al beneden. Ze staan naast elkaar met grote ogen naar de tafel te kijken. ‘Hebben jullie dit gemaakt?’ vraagt Joe. Mikki en ik knikken tegelijk. Demi en Selena komen nu ook naar buiten en reageren vrolijk op onze kookkunsten. We gaan aan tafel zitten en wachten nog op Marjolein en Kevin. ‘Zeg Iris, dat mag je wel vaker doen hoor,’ grinnikt Joe die tegenover me zit. ‘Oké, deal. Jij krijgt een keer ontbijt op bed van mij,’ zeg ik, terwijl ik hem een pinkyswear geef. ‘Hé! Ik wil ook hoor!’ verdedigt Nick zichzelf terwijl hij me lief aankijkt. Vanbinnen smelt ik helemaal. ‘Tuurlijk, jij ook hoor Nicky, dacht je dat ik je zou vergeten,’ zeg ik net alsof ik tegen een klein kind praat. Hij knikt zielig. ‘Natuurlijk krijg jij dat ook,’ zeg ik nog een keer. Hij glimlacht naar me en drukt een kus op mijn wang. Ik voel dat mijn wangen warm worden en ik draai mijn hoofd weg zodat Nick niet kan zien dat ik bloos. Dan komen Kevin en Marjolein eindelijk de tuin in. Marjolein draagt een wit rokje, met een oranje hemdje en oranje slippers. Ook draagt ze een oranje armband. Als ik zo kijk, zie ik dat Joe’s kleren heel erg goed overeen komen met die van Mikki, Nick met die van mij en Kevin met Marjolein. Ook Demi en Selena passen goed bij elkaar. Ha ha, grappig. Ik heb niet eens door dat ik aan het schaterlachen ben. Iedereen kijkt me vaag aan. ‘Ha ha, sorry, maar moet je eens zien, iedereen past bij elkaar,’ zeg ik, hikkend van het lachen. Iedereen krijgt een grijns op hun gezicht als ze weten wat ik bedoel. We lachen allemaal even, en beginnen dan aan ons ontbijt. Het is nog eens heel lekker ook! ‘Oké, dan weten we voortaan wie er voor ons moet koken,’ glimlacht Kevin. Mikki en ik grijnzen, en geven elkaar een high-five. Die middag hebben we besloten om niks te gaan doen. Demi en Selena kijken de filmpjes en de foto’s af en Kevin is met Marjolein bezig met hun gitaren. Ik wist niet dat Marjolein ook speelde. Mikki en Joe zitten tegen een boom aan en fluisteren lieve woordjes naar elkaar. Ik zit rechtop in het gras en speel met Elvis. Nick zit naast me tegen een boom en kijkt naar de wolken. Hij heeft niet in de gaten dat ik naar hem zit te kijken. Met een lik over mijn wang trekt Elvis weer mijn aandacht. Hij heeft een balletje voor me heen gelegd. Ik pak het op, en gooi het weer door de tuin. Elvis rent er als een gek achteraan. De rest van de dag doen we lekker helemaal niets.

De volgende dag word ik weer vroeg wakker. Ik zie dat Joe en Mikki al weg zijn, en daar ben ik blij om. Die twee zullen niet zo snel weer thuis zijn. Ook Demi en Selena zijn weg. Ze hadden interviews en photoshoots zeiden ze. De rest slaapt nog. Ik klim uit bed en ga me omkleden. Het jurkje van gister was helemaal groen geworden van het gras dus ik trek vast mijn oude kleren aan. Daarna eet ik wat en loop naar Joe’s kamer. Er moet nog veel gebeuren.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen