Foto bij - 2 -

'Mijn naam is miss Johansen. Jullie zijn oud genoeg dus hoef ik het niet meer op het bord te noteren. Ik ben nieuw op deze school, en geef Engels, jullie eigen prachtige taal. Ik ben jong, inderdaad en duidelijk, maar dat betekend niet dat ik met mij laat sollen. Ik ben even hard en streng als andere, ookal kan ik soms met jullie meeleven omdat ik jonger ben. Ik ken geen enkele persoon in deze klas, maar wil even laten weten dat ik best ook een vriendin kan zijn, in plaats van leerkracht. Als er iets is, sta ik er altijd voor jullie. Nu wil ik eerst de klas overlopen.' Ik nam de lijst bij me en begon. 'Euhm Justin Raynolds?' 'Here!' 'Okay, Kayla Stewart?' 'Hier.' 'Mason Stewart.' 'Yo!' 'Mister Stewart, een normale oke volstaat.' hij bekeek me raar en recht in m'n ogen. Het was beangstigend... opwindend.

'Oke. We zijn er allemaal. Zijn er nog vragen?' een paar jongens staken hun hand op. 'Ja?' ik wees iemand aan. 'Bent u getrouwd.' 'Neeh. Ik ben vrijgezel.' vele handen gingen naar beneden. Die ene, Mason, stak z'n hand op. 'Wat is u voornaam?' 'Dat is onnodige informatie.' hij rolde met z'n ogen. De bel ging. Iedereen sprong recht. Die ene, Kayla kwam naar me toe. 'Het spijt me voor m'n broer, Mason.' 'Ah, familie.' 'Tweeling. Niet identiek, duidelijk.' 'Dat is niets Kayla, jij treft geen schuld aan je broers gedrag.' 'Ik wil even vragen, of het niet erg is.. dat ik soms met je kom praten.' 'Euhm. Nee, geen probleem.' 'Ziet u, ik heb moeite met vertrouwens te leggen, en ik zie iets in u. En ik heb het gevoel dat ik met je kan praten, en met je kan delen.' 'Dat is heel lief van je Kayla. En mijn deur staat altijd voor je open.' ze glimlachte. 'Ow ehm. Weet je toevallig waar dit lokaal is.' 'Ik zit er naast, ik toon het u wel.' ik nam allesbij een en liep met Kayla mee. 'Het valt niet mee zeker, de jonge knappe leerkracht te zijn.' 'Nee. Ik heb al meteen een dreigement moeten stellen toen ik op school aankwam deze mrogen.' 'Mijn broer, zal het u ook nie makkelijk maken. Hij is met het populairste meisje van de school, en is zelf ook heel populair. Jennifer Wilson. U geeft nu les aan haar.' 'Ow. Interessant.' 'Hier is het.' 'Dankje Kayla, en ik ben er altijd voor je.' Ze glimlachte. Je kon in haar ogen zien, dat ze zoveel verborg. 'Ow Kayla, mag ik je misschien nog iets vragen?' ze knikte. 'Zie jij het zitten, na school, om jou curcussen Engels even te komen tonen. Zo weet ik waar jou klas zit.' 'Ja sure.' ik krabbelde mijn adres op 'n blaadje. 'Ik ben uit om 15u.' 'Ik zal thuis zijn.' 'Tot vanavond!' zei ze tevreden. 'Doei.' ik glimlahte en liep het lokaal in.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen