Foto bij ~19~

De stukjes worden vanaf nu kleiner, in verband met tijd. Sorry

XxX

Ik liep op hem af en omhelsde hem. ‘Waar lach je om?’ vroeg ik. Zijn lach werd groter. ‘Alice heeft je jurk al, en de datum al’ vertelde hij glimlachend. Ik glimlachte ook en drukte een snelle kus op zijn lippen. Ik rende naar binnen waar Alice al op me stond te wachten. Ze lachte en trok me aan mijn pols mee naar boven. Ze opende haar kamerdeur en trok me mee naar haar inloopkast, en die was gigantisch! Ze liep naar een witte hoes en ritste die open. Een prachtige witte jurk kwam tevoorschijn. De bovenkant was hartvormig en er zaten prachtige patronen van kant en kralen op. Hij had geen bandjes en het was een zeemeerminnen jurk. Dat houd in dat hij je hele lichaam volgt en alleen aan de onderkant bij je enkels breder word zodat je kunt lopen. Hij was prachtig! Alice hield de jurk voor me en keek me met een vragende glimlach aan. ‘Hij is prachtig!’ zei ik en ik omhelsde haar. ‘Echt waar? Ik kan er alles nog aan veranderen als je wilt hoor’ zei Alice. Ik schudde mijn hoofd. ‘Hij is perfect!’ Alice glimlachte. ‘Maar waneer is de dag?’ vroeg ik. ‘Volgende week zaterdag, maar ik vertel nog niets over de plek’ zei ze met een grijns. Ik schudde lachend mijn hoofd en verliet de kamer. ‘Amedea! Ik kom je straks halen om te passen’ werd er nog naar me geroepen door Alice. Ik rende naar beneden. Jasper stond me glimlachend bij de trap op te wachten. Ik sprong in zijn armen. ‘Alice is een natuurtalent’ fluisterde ik in zijn oor. Hij lachte. ‘Dat wisten we al’ zei hij. Hij hield me steviger vast en rende naar buiten. Hij stopte bij de open plek. De bloemen stonden niet in bloei maar toch bleef het mooi. Hij legde me neer en ging naast me liggen. Ik draaide me naar hem en fluisterde in zijn oor: ‘Nog een week’ Hij glimlachte. ‘En dan heet je mevrouw Hale’ fluisterde hij terug met een grote glimlach. Inderdaad, uit alle namen die ik kan kiezen, achternamen en voornamen, heb ik het allerliefste Amedea Hale. Dat heb ik liever dan al mijn doopnamen en mijn echte achternaam en mijn adoptieachternaam. Nog een week en dan ben ik volstrekt gelukkig, niet dat ik dat nog niet was, maar dan ben ik gelukkiger.

Reageer (4)

  • XxDarknessxX

    GEWELDIG <3
    vlug verder !! :D
    Xx

    1 decennium geleden
  • patjebas

    super snel verder

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    awh, snel verder (H)

    1 decennium geleden
  • Frederique95

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen