Kleren Iris
Bikini Iris

Een half uur geleden had ik de rest wakker gemaakt. De slaapkoppen. Marjolein zou vandaag nog meehelpen, maar vanavond vertrok ze weer naar huis. Kevin zei dat het ongeveer twee uur rijden was tussen hier en het huis waar Marjolein woont. Ook zij was Nederlands. Ze heeft ook niet bepaalt een Amerikaanse naam. Ik had alle spullen al uit Joe’s kamer gehaald, voordat ze helemaal onder de verf kwamen te zitten. Marjolein had me geholpen, en tegelijkertijd hebben Nick en Kevin alles afgeplakt. Nu waren Kevin en Marjolein een grote muur rood aan het verven, terwijl Nick een kleinere donker blauw kleurt. Ik zelf ben wat meer creatief aan het doen. Ik had rode en donkerblauwe spuitbussen gekocht, toen ik in het woonwarenhuis was. Nu ben ik aan het schetsen op de muur. “Danger” komt er te staan. De tekst wordt donkerblauw met een rode gloed. Ik hoop dat hij het heel mooi gaat vinden! Dat zal wel, want ik ken Joe. Geconcentreerd staar ik naar de muur en ik schrik me dood als ik een kwast in mijn gezicht krijg. Een grote donkerblauwe vlek kleurt mijn ogen en neus. ‘Bah!’ gil ik terwijl ik de verf bij mijn ogen weg wrijf. ‘Nicholas Jerry Jonas! Kwal dat je bent!’ gil ik grijnzend. Gelukkig waren Denise, Paul en Frankie een dagje weg, anders had ik ze wakker geschreeuwd. Luid lachend kijkt Nick me aan. Hij heeft niet door dat hij tegen de muur is gaan hangen. Als ik doorkrijg dat hij dat wel doet, schiet ik zo hard in de lach dat ik bijna op de grond val. ‘Oh mijn God Nick, hoe dom kan je zijn!’ schater ik, terwijl de tranen over mijn wangen lopen en ze blauw kleuren voordat ze op mijn shirt druppen. Ook druppen er druppels op mijn witte Allstars. Het was de bedoeling geweest, want ik vond het een stoer idee om witte allstars te hebben met rode en blauwe verfstrepen. Nick kijkt me verbaast en niet begrijpend aan. ‘Wat? Wat doe ik nou weer?’ vraagt hij verward. Ik probeer recht te staan en trek Nick bij de muur weg. ‘Nou heb je een leuke streep over de achterkant van je hoofd tot je onderrug,’ grinnik ik en schiet weer in de lach als hij zich omdraait. Ook Marjolein en Kevin kijken om. Samen schieten ze in de lach. ‘Wacht, nou moet ik dit even doen hoor,’ zeg ik terwijl ik mijn handen helemaal in de pot verf stop en door Nick’s krullen woel. ‘Zo, tada, je hebt nu officieel blauw haar Nick,’ grijns ik terwijl ik een stap naar achter zet. Nick kan er ook wel mee lachen, maar 5 minuten later lopen we toch naar een badkamer om onze haren en gezicht schoon te maken. Daarna gaan we weer serieus aan de slag. We hebben allemaal een mondkapje op om de gifstoffen van de spuitbussen niet in te ademen als ik begin met spuiten. En al zeg ik het zelf, het komt er fantastisch uit te zien! We hebben veel lol met het verven en ik ben zelfs eerder klaar als de rest! Ik klieder eerst nog even mijn schoenen onder en daarna help ik de rest mee tot we allemaal klaar zijn. Als alles droog is zet ik het raam open en schuiven Joe’s spullen weer naar binnen. We zetten ze op een andere plek als dat ze eerst stonden zodat de muren nog mooier uitkomen. Met een grote grijns op mijn gezicht kijk ik de kamer rond, het is de eerste kamer die ik ooit vernieuwt heb. Nou, laat Joe maar komen! Als ik op de klok kijk zie ik dat het al kwart over 5 is. En ik moet nog koken! Alleen, aangezien Mikki er niet is. Ik kook vandaag wel alleen, dan kan jij meer van Joe genieten xD Don’t dare to come home early! Xx Sms ik snel naar Mikki, terwijl ik nieuwe kleren aantrek, mijn handen was en mijn haar in een nieuwe staart bind. Beneden begin ik gelijk met koken. Als we een uur later zitten te eten, krijg ik een sms terug. Whaha, het is super gezellig, Joe zei dat we na zonsondergang terug komen Xx staat er op het beeldscherm. Ik lees de sms voor aan de rest. Ze reageren met woordjes over hoe lief Joe en Mikki wel niet met elkaar zijn en dat Joe geluk heeft met zo’n meisje. Ik knik. Na het eten spelen we nog met Elvis in het gras en wachten tot Joe met Mikki terug komt. Als ze terug komen spring ik overeind, vraag enthousiast hoe het gegaan is en omhels ze alle twee. ‘Het was geweldig, Joe heeft me hele mooie plekken laten zien,’ zucht Mikki dromerig. “Aaah! Zo schattig! Nou jij naar boven komen,’ zeg ik en trek Joe mee naar boven. Mikki en de rest lopen automatisch achter ons aan. ‘Nou, naar je kamer,’ zeg ik en geef hem een klein duwtje. Joe kijkt me verward aan, maar stapt toch zijn kamer binnen. ‘Wauw!’ komt er uit zijn mond als hij zijn kamer ziet. De grijns op mijn gezicht komt terug. ‘Dat was je andere cadeautje voor je verjaardag,’ grijns ik. Hij omhelst me stevig en kijkt met grote ogen zijn kamer rond. ‘Vet, vet en nog eens vet!’ roept hij, terwijl hij met zijn vinger het patroon van zijn bijnaam op de muur volgt. ‘Ik heb er hele coole schoenen aan overgehouden,’ grijns ik. Joe grijnst terug. ‘Ja, oké, maar kleed je nu maar om als je mee wilt doen met dat watergevecht wat wij in de tuin gaan houden, anders heb je pech,’ zegt Kevin, geeft zijn broertje een klopje op zijn schouder en verdwijnt naar zijn kamer. Marjolein is net vertrokken. Ook ik en Nick vertrekken naar onze slaapkamers om ons om te kleden. Mikki kleed zich in de kamer van Paul en Denise om. Vijf minuten later vertrek ik in mijn bikini naar beneden. Het is echt nog lekker warm ‘s avonds. Ik gooi mijn handdoek op een van de tuinstoelen en laat vast een emmer vol lopen met water. Ik had stiekem ballonnen mee naar buiten gesmokkeld, en die laat ik nou vollopen met water. Ik zal overwinnen! Grinnikend om mezelf ga ik door tot alle ballonnen zijn gevuld. Daarna verstop ik ze, zodat niemand anders ze kan inpikken. Als ik dat gedaan heb ga ik op een stoel zitten een trek mijn gezicht in een schijnheilige positie. De rest is zo beneden en het gevecht kan beginnen!

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen