Foto bij 5°

Er komen vriendinnen langs dus waarschijnlijk vanmiddag niets, maar vanavond wel! Kudo?

XxX

Beer had zoals beloofd de tafel gedekt en we zaten met zijn drieën te eten. ‘Beer? Weet jij wanneer mam zou bellen?’ vroeg ik. Ik noemde mevrouw Doll ook gewoon mam, ik heb nooit een moeder gehad dus zei ik het gewoon. Hij haalde zijn schouders op. ‘Weet ik veel’ zei hij. Ik zuchtte. ‘Waarom eigenlijk?’ vroeg hij. ‘Summers school is nog niet afbetaald’ mompelde ik. Hij knikte en richtte zich weer op zijn eten. Summer had al twee pannenkoeken op en keek me vragend aan. Ik knikte. ‘Ga maar van tafel hoor’ zei ik. Ze sprong van haar stoel en rende naar boven. Ik at rustig door aan mijn eerste pannenkoek. ‘Wat is dat met jou en weinig eten?’ vroeg Beer ineens. Ik haalde mijn schouders op. ‘Ik heb gewoon weinig honger’ mompelde ik. Niemand bij familie Doll wist van mijn verleden. Ze wisten niet over mijn groei, over mijn versnelde hartkloppingen, over mijn ondoordringbare huid en natuurlijk over mijn ineens brandende dorst. Ik wou ze het niet vertellen, anders moet ik misschien nog weg, en dat wil ik niet. Beer bleef me nadenkend aankijken. Hij at zijn derde pannenkoek op en liep weg. Zeker naar zijn kamer. Ik zuchtte en nam nog en hap. Ik ruimde alles op en begon de keuken schoon te maken. Het is soms Assepoester hier, alleen doe ik het wel zelf en heb ik geen gemene stief familie maar een aardige adoptiegezin. Toen ik klaar was pakte ik mijn studieboeken er maar bij. Ik had al mijn huiswerk al af en er kwam over een paar weken een proefwerk economie aan dus moest ik wel leren. Volgens mij heb ik een fotografisch geheugen, ik herinner mij namelijk alles nog, vanaf het begin van het weeshuis tot nu. Het is best wel handig, want je vergeet nooit dingen die belangrijk zijn. Ik keek op de klok. Half acht. Rustig liep ik de trap op naar Summer’s kamer. ‘Summer, bedtijd’ zei ik. Teleurgesteld legde ze haar barbiepoppen neer en sprong op haar bed. Ik pakte haar pyjama en trok hem bij haar aan. ‘Ga maar liggen’ zei ik. Ze ging liggen en ik stopte haar in. Net toen ik haar kamer uit wou lopen riep ze me. ‘Hael? Wil je me een verhaaltje vertellen?’ vroeg ze. Ik glimlachte en liep terug. Ik ging naast haar liggen. ‘Waarover?’ vroeg ik. ‘Over een prinsesje’ zei ze. Ik knikte en begon te vertellen.

Reageer (2)

  • Depts

    Lieff!!!!
    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • HpsuperfanxX

    awwwwwwwwwh<333
    snelverder:D
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen