Foto bij de ontdekking

Peter is bijna gedood door een vloedgolf. Na een kop warme thee liep hij naar zijn kamer

Ik sta op het balkon met mijn handen op de stenen Balkonreling. De reling voelde koud aan ,ijzig koud. Ik staar voor me uit."*Zucht*"
De vragen suisen door mijn hoofd slapen kan ik wel vergeten. Toch vraag ik me af wat er eigenlijk gebeurd is. Een kleine ,maar helderre ster valt plotseling van zijn plek in een sterrenpatroon af en suist naar aarde toe. Van schrik laat ik de reling los en val achterover. Snel kruip ik weer overeind. De ster vliegt recht op het huis af ,op mij! Ik spring van het balkon af en breek net op tijd de val door op mijn zij te rollen. Snel sta ik op en zie dat de ster niet op het huis af suist ,maar op het strand beneden de klif."Hmm."zeg ik met mijn lippen op elkaar. Strompellend loop ik naar de trap die naar het strand loopt. Mijn mond valt open van verbazing. De rotsen die op het strand lagen waren als glas op de hoge helling kapot geslagen en versplintert tot kleine kiezeltjes. Ook de boom die wortels onder het hele strand had was omgeklapt en tot splinters geslagen. Overal op het strand lag puin dat een vloedgolf had veroorzaakt. Mijn blik blijft hangen bij een voorwerp dat lijkt op een uit de kluiten gewassen (mislukte en grote)aardappelzak. Ik kijk nog eens goed want hoe kan een aardappelzak er zo raar uitzien. Wacht opeens zie ik het die uit de kluiten gewassen aardappelzak was een mens. Geen idee van of de persoon in leven was ren ik de trap af en ren het hele strand af om de persoon van de vallende ster te redden. Wanneer ik bij de persoon ben zie ik dat het een meisje is van ongeveer dezelfde leeftijd als ik. Snel til ik haar op zoals een bruidegom zijn bruid het huis in draagt en ren zo snel als ik kan naar de trap. Ik kijk naar haar. Een paar bruine lokken worden in haar gezicht geblazen. Snel loop ik stuntellend de trap op terwijl ik probeer niet te vallen. Hijgend stap ik van de laatste trede af en leg het meisje voorzichtig neer."Shit."schiet er door mijn hoofd heen. Dit was niet wat ik je geleerd hadden bij EHBO. Ze hadden gezegd dat je juist niet het slachtoffer moest verplaatsen in verband met letsel. Snel leg ik mijn vinger op haar pols om haar hartslag te voelen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen