Als mijn broertje en ik tussen de middag terug kwamen van school om thuis een boterham te eten, was de tafel altijd keurig gedekt en zat mama met een glimlach op haar mond op ons te wachten tot we thuis kwamen van school. Als we wat te drinken hadden gepakt en bezig waren een boterham te smeren begon ze een vragenkanon op ons af te vuren. Met dat bedoel ik van hoe was het op school, wat heb je gedaan, heb je een leuke pauze gehad? Dat was altijd even een tijdje van rust nou ja voor mij in elk geval wel. ik vond het heerlijk om met mama en mijn broertje over zulke vrolijke dingen te praten, het ging niet altijd over school maar ook over leuke dingen die ons alledrie erg boeide. Naar een goeie drie kwartier stond mama op om ons weer terug naar school te brengen, soms liepen we ook hoor! In de auto swingde we met zijn drieen op mama's muziek die we alledrie mooi vonden. Toen we voor de school stonden gaven we mama een kus en gingen met een glimlach in ons hart naar school. Ze tuuterden nog een paar keer en reed door. Toen het kwart over 3 was schoot ik uit mijn kleine schoolstoeltje en racete naar benden het school plein af om als eerste thuis te zijn. waarschijnlijk deed mijn broertje het zelfde. Toen ik thuis kwam zat mama daar weer met haar eeuwige straklende glimlach ik zoende haar op haar wang en samen wachten we tot mijn broertje thuis kwam. Toen we eenmaal met zijn drieen waren verstreek de tijd en was het al gauw vijf uur. Dan begon mama met het avond eten en soms mochten ik en mijn broertje helpen. Ik dekte bijvoorbeeld de tafel en mijn broertje pakte de appelmoes en het drinken. Rond 6 uur stond alles klaar op de tafel en konden we gaan eten. Mijn vader was meestal nog niet thuis dus begonnen we vaak al met eten terwijl we vrolijk aan het kletsen waren en de laatste restjes eten van ons bord schraapten ging de deur open en kwam mijn vader thuis. Hij keek ons vermoeid aan en er kon met heel veel moeite een kus bij hem af en ging aan zijn eten beginnen. Ik en mijn broertje hadden onze borden en die van mama al opgeruimd en ik begon aan mijn 2 kantjes huiswerk. Als ik het niet snapten vroeg ik mijn vaders hulp alleen dan bromde hij 'Heb jij ook niet rustig kunnen eten?' en dan vertrok mijmn gezicht en probeerde het ik het zelf op te lossen.

Reageer (4)

  • BIGCITYBOY

    ik her ken het aleen als ik hem iets vroeg sloeg die me met zen schoen of gooide die een bort op me hoofd kapot

    1 decennium geleden
  • lovekatleen

    ooo arme

    1 decennium geleden
  • ClumsyMolly

    charm :(

    1 decennium geleden
  • Harmless

    zo zielug :(

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen