Ik had net al verteld dat we 2 honden hebben sem en luna. En hun hebben nutuurlijk allebei een etens en een drinkensbak. Die bakken waren helemaal omgegooit en waren van brokken en water omgetovert tot een soort brokkensponsjes. De tranen prikte al in mijn ogen en toen ik het volgende zag stroomde de tranen over mijn wangen. De stoel was in stukken geslagen of gegooit en een stoelpoot was eraf gebroken, De wasmand was ook kapot de randen hingen er als stukjes slappe kauwgom aan en er waren af en toe lelijke happen uit. Toen ik dacht alles gezien te hebben keek ik in de vuilnisbak en zag er 5 of 6 lege blikke bier in liggen. Ik zuchte en deed de deur van de aanbouw open (een soort rommel hokje) om de blik en veger te pakken. Toen het blik en veger eindelijk gevonden had begon ik de brokkensponsjes op te ruimen. Toen ik bijna klaar was besloot ik om mijn moeder te roepen ik moest en zou weten wat er gebeurt was. Ik rende de trap op naar haar kamer en maakte haar wakker, ze keek me met haar zachte ogen aan en toen ik haar vertelde wat er was gebeurt leek het wel of haar ogen vuur schoten en ze zei dat ze er zo aan kwam. Ik strompelde de trap af en liep terug naar de keuken om het blik en veger weer op te pakken en de laatste paar brokkensponsjes op te vegen en ze daarna in de vuilnisbak te gooien. Toen ik probeerde de stoel recht te zetten kwam mama naar benden en zei dat ik het zo maar moest laten liggen en ze liep naar mijn vader toe. Ik luisterde niet naar wat ze zei en deed de deur naar de aanbouw weer open om het blik en veger weg te leggen. En pakte toen een tweede glas water voor mijn moeder en liep de kamer weer in om de glazen aan hun beide te geven. Ik kuste ze allebei op de wang en wist dat mama voor de zoveelste keer een gesprek met mijn vader ging voeren. Toen ik eindelijk op mijn bed lag woelde ik nog heel lang in mijn bed en hoopte dat ik snel in slaap zou vallen. Tevergeefs ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen en toen de zonnenstralen door mijn ramen naar binnen schenen. Wist ik dat het ochtend was en keek op mijn wekker het was kwart over 7 en ons ochtend ritueel begon weer overnieuw. Maar er was een ding anders toen mijn vader benden was kwam ik er achter dat hij zijn neus gebroken of gekneust had. Hij zei dat het door de stoel kwam. Ik haalde mijn schouders op en liep naar de schuur om mijn fiets te pakken en naar school te gaan.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen