Foto bij 4

Tips zijn altijd welkom dus zeg er maar van wat je ervan vindt.

Esmee:
Ik lig op een matras in Justins kamer te slapen. Opeens hoor ik het onweren en ben ik kei bang. Ik sta op en loop naar Justins bed en maak hem wakker ‘Justin, Justin het onweert’ zeg ik als Justin wakker is. ‘ ben je bang als het onweert’ vraagt hij. Ik knik ‘ja’ en ik bloos gelukkig ziet hij niet dat ik bloos. Want ik schaam me vaak dat ik bang ben als het onweert. En ik hoor weer een donder en ik schrik op. ‘kom maar bij mij in bed je hoeft echt niet bang te zijn’ zegt hij. Ik kruip voorzichtig bij hem in bed. Justin slaat beschermend een arm om me heen. Ik voel me veilig en val snel in slaap. De volgende morgen word ik wakker Justin is nog niet wakker en ik kruip uit bed en ga weer op het matras liggen. Ik denk aan gisteravond waarom is James zo jaloers en stom bezig zo ken ik hem echt niet. Ik besluit om naar James te gaan maar ik zeg niks over vannacht dat ik bij Justin in bed lag omdat ik bang was voor onweer, ookal weet James dat ik bang ben voor onweer. ‘James waarom deed je gister zo zo eh’ ‘ik haat Justin’ ‘waarom haat je hem hij heeft je toch niks aangedaan ik dacht eerst voordat ik hem in het echt ontmoet had een arrogante kwal dat heb ik hem gisteravond ook verteld hij vond het grappig omdat veel mensen dat vinden omdat ze hem niet kennen hij is eigenlijk aardig als je hem kent’ ‘hij heeft mij wel iets aangedaan jou afgepakt als zusje’ ‘echt niet ik blijf altijd jouw zusje en je kan me nog steeds beschermen en al want dat doe jij zo graag maar hij is aardig en dat moet jij eindelijk ook een inzien hoor ga ffe met hem praten please doe het voor mij’ en ik loop terug naar Justins kamer. Justin slaapt nog en ik ga weer op het matras dat langs zijn bed ligt liggen. Nadenken over kris hij is zo aardig en knap en altijd als hij mij aanraakt voel ik een tinteling. Ik maak Justin wakker want het is ondertussen 9 uur en anders komen we laat in het pretpark en dan is het minder leuk. ‘Justin wakker worden slaapkop’ roep ik Justin schrikt wakker. ‘He wat is er’ het is 9 uur en als we niet voor 10 uur aanrijden komen we best laat in het pretpark’ Hij springt snel uit bed. ‘waar kan ik douchen’ vraag ik aan Justin ‘ hier is een badkamer ik ga wel na jou’ ik pak de kleren die Pattie en papa gisteren gehaald hadden gelukkig ging pattie mee want anders had ik nu vast iets belachelijks Pattie heeft een goede smaak. Als ik klaar ben gaat Justin onder de douche ik ga naar de keuken Pattie , papa en James zitten al te eten ik ga lans James zitten. En zeg ‘Pattie gelukkig ging jij met papa kleren halen bij ons thuis want anders had ik nu vast een afschuwelijke combinatie aan je hebt echt een goede smaak.’ ‘dankje wil je een croissantje’ ‘ja lekker dankje’ en ze geeft de schaal met croissantjes aan. Ik pak de aardbeien jam en smeer mijn croissantje als Justin binnenkomt. Hij komt langs mij zitten. Ik eet mijn croissantje en ben al klaar maar blijkbaar zitten er een paar vreetzakken. Pattie is ook al klaar en papa is bijna klaar als papa klaar is zitten Justin en James nog flink te eten ze zijn met hun 6de croissantje bezig. ‘vreetzakken zijn jullie bijna klaar’ allebei zeggen ze met volle mond ‘ja’ het ziet er echt grappig. Ik ga nog even naar de badkamer om mijn mascara en lipgloss op te doen. En kom weer beneden Justin zet zijn zonnebril en pet op omdat hij anders herkend word. In de auto vraag ik waar we naartoe gaan maar Pattie en papa zeggen telkens dat is een verassing. Als we aangekomen zijn zie ik dat we naar Disneyland zijn.


Justin:
’s nachts word ik wakker gemaakt. Esmee is bang voor het onweer. Wat is ze schattig als ze bang is. Ik zie dat ze schrikt als er weer een donder komt. ‘kom maar bij mij in bed je hoeft echt niet bang te zijn’ ze komt voorzichtig bij me liggen ik sla beschermend een arm om me heen en al snel valt ze in slaap ik een tijdje later ook.

’s Ochtends maakt ze mij wakker. ‘wat is er?’vraag ik nog half slapend. ‘het is 9 uur en als we niet voor 10 uur aanrijden komen we best laat in het pretpark’ snel spring ik uit bed. Esmee vraagt waar ze kan douchen ik laat haar mijn badkamer zien en laat haar eerst douchen daarna ga ik in de douche.

Als ik beneden kom zit iedereen al te eten ik ga langs Esmee zitten ze eet maar een croissantje wow zei eet weinig nouja mama eet ook altijd maar een croissantje als James en ik allebei ons zesde croissantje aan het opeten zijn roept Esmee in een keer ‘vreetzakken zijn jullie bijna klaar’ ‘ja’ zeggen James en ik tegelijk. Blijkbaar is het grappig om te zien want mama Jason en Esmee lachen heel hard. Ik zet mijn zonnebril en pet op en we gaan. We willen alledrie weten waar we naartoe gaan maar. Mama en Jason willen het niet zeggen. Als we uitstappen merk ik dat we in Disneyland zijn wow. Ik ben er nog nooit geweest. De dag was geweldig tot nu toe al .Esmee en ik gingen overal in wat we tegengekomen zijn. James ging natuurlijk ook in een aantal dingen langs Esmee zitten maar dat komt omdat ze tweeling zijn. We lopen nu met een suikerspin. ‘ehm Justin ik wil even met je praten’ zegt James verlegen. ‘oke’ ik ga wat zachter lopen en hij ook de rest merkt er niks van. ‘ehm ik wil je graag een kans geven vanochtend heeft Esmee me overgehaald ik ben alleen bang dat Esmee niet meer met me omgaat zoals eerst nu ze jou ook erbij heeft in haar leven, en ik ben jaloers op jou omdat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten.’ ‘ik weet zeker dat ze nog steeds met je omgaat zoals eerst misschien iets minder maar jullie zijn een tweeling meestal hebben broers en zussen ruzie maar dat is bij jullie niet en ik snap dat je haar wilt beschermen dat wou je ook tegen mij maar je kan je zusje niet eeuwig blijven beschermen dat weet ik van een vriend van me die wil zijn zusje ook altijd beschermen maar zij wordt ook ouder en gaat meer dingen doen waar ze wil dat hij het niet weet ofzo’ ‘bedankt ik geef je nog een kans ik weet dat jij aardig voor haar zal zijn vrienden’ ‘vrienden bedankt dat je me een kans wil geven’ we lopen snel achter Esmee mama en Jason aan. Ik ren op Esmee af en laat haar schrikken waardoor er suikerspin op haar gezicht komt. ‘ik help je wel ’en haal de suikerspin die op haar gezicht zit weg en eet het op. En ren snel weg zij komt mij achterna gerend en wil wraak nemen maar ik ben te snel. Ik zie een achtbaan en roep ‘heey kom dan gaan we daarin’ wijzend naar de achtbaan en ik sta stil. Esmee rent me voorbij en staat al in de rij. Ik ren naar haar toe. James rent naar ons toe uitgeput komt hij naast me staan. ‘en James ben je niet meer boos op Justin en haat je hem niet meer zo erg als vanochtend’ vraagt Esmee aan hem. James en ik zeggen tegelijk ‘we zijn nu vrienden’ ‘weten jullie wel hoe grappig het is als jullie iets tegelijk doen of zeggen’ zegt ze lachend. ‘nee hoezo wat is er grappig aan’ ‘nou het is gewoon grappig op de een of andere manier’ zegt ze. ‘Gaan jullie maar langs elkaar zitten’ zegt ze. Als we in de achtbaan mogen zien we dat je er met zijn drieën langs elkaar kan zitten dus Esmee gaat in het midden zitten. Op het einde van de dag zijn we met zijn drieën gewoon vrienden maar ik trek toch meer op met Esmee dan met James. Ik vind het jammer dat ze weggaan. Maar ik zie ze zaterdag weer ookal weten ze dat zelf nog niet op hun surprise party. Ik ben van plan daar ook op te gaan treden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen