Foto bij 14%

Keighley Mackenzie O'Malley

Kreunend werd ik wakker door de piepende wekker. 'IEP-IEP-IEP-BAF'. Met een hard klap had ik de wekker geraakt met mijn vlakke hand en draaide ik me kreundend nog eens om. Waarom moest dat ding me altijd zo vroeg wakker maken. Zuchtend duwde ik me wat omhoog, zodat ik op mijn ellebogen kon steunen, wat verward knipperde ik met mijn ogen en keek ik rond in mijn kamer. Beelden van gister speelden weer op in mijn hoofd, een klein glimlachje speelde om mijn lippen en een speciaal gevoel vulde mijn buik. "Sjeezz Keighley, ga alsjeblieft normaal doen.." Sprak ik mezelf streng toe, ik slingerde mijn voeten over de rand van mijn bed en liet mijn voeten in mijn roze sloffen glijden. "KEIGLEY!" Gilde mijn moeder van beneden, opnieuw kreunde ik. Mijn arme oortjes konden dit zo vroeg niet verdragen. "Wat?" Zei ik chagrijnig, niet al te hard. "KEIGLEEEY!" Hoorde ik mijn moeder weer bleren, met een ruk liet ik mijn hand neerkomen op de deurklink en opende ik de deur, ik stak mijn hoofd naar buiten en bleerde terug. "CHANTAAAAAAL!" Mijn moeders naam uiterraad. "Keighley Mackenzie wil je 's morgens vroeg niet zo gllen, wat moeten de buren wel niet denken..!" Riep ze nu, uiterraad wat zachter naar boven. Ik rolde overdreven met mijn ogen. "Ja mam, maar wat wou je zeggen?" Ik zette de laatste stappen naar het trapgat en keek naar beneden. Mijn moeder stond opgedirkt onderaan de trap, haar haren waren strak naar achter gebonden en haar pumps waren zo'n beetje 4 meter hoog, een wonder dat ze nog overeind stond. De strakke rok, zat uiterraad strak om haar benen en dr panty stond, letterlijk, op springen. "Ik ga naar mijn werk!" Zei ze glimlachend, ik zuchtte. Mijn moeder was stewardess, vandaag zou ze voor 3 dagen vertrekken naar Turkije. Ik trippelde langzaam de trap af, ondertussen kwam er een parfum walm op me af en haalde ik mijn neus op. Mijn moeder opende haar armen, waar ik me invlijde, haar hand ging door mijn haren en haar lippen plaatste ze op mijn wang. "Schat, doe je alsjeblieft voorzichtig? Naar Matthias luisteren, oke?" Zei ze glimlachend, ze liet me los en ik keek haar even met een gemaakt glimlachje aan. "Prima mam, komt voor elkaar..." Ze zuchtte en keek me even aan, ondertussen tikte de tijd weg. Lachend keek ik naar mijn moeders gezicht, haar fel rode lippen pruilde zowat. "Kom op mam, Time to go, straks kom je nog te laat.." Ik pakte haar schouders vast en leidde haar naar de deur, ik opende de voordeur en glimlachte. "Of te emotioneel.." Zei ik nog zacht. Mijn moeder draaide zich nog een keer om en pakte mijn handen vast. Zo ging het altijd als ze weg ging voor een paar dagen. "Matthias is om half 6 weer thuis, dat weet je toch lieverd?..." Ik zuchtte opnieuw, knipperde met mijn ogen en wiebelde ongeduldig op en neer met mijn voeten. "I know mam.." Ze zuchtte opgelucht en knikte toen. "Goed, dan ga ik maar.." Ze viste haar sleutels uit haar, eeuwen oude tasje, ooit nog gekregen van pa. Mijn vader stief toen ik 11 jaar was, hij was een succesvol formule-1 coureur, ongeluk. Een simpel ongelukje, een crash met 2 andere coureurs. Even welden de tranen weer op, ik had altijd een goede band gehad met hem. Snel knipperde ik ze weg toen ik mijn moeder nog hoorde toeteren. "DAG LIEVERD!" Gilde ze uit haar raampje, daarna trapte ze haar gaspandaal van haar BMW x6 in en scheurde de bocht om. Ik draaide me om en rilde even, gooide de voordeur dicht en liep langzaam naar boven. Mijn moeder was gek, maar ik hield van haar. Ik wierp een blik op de klok en zuchtte diep, nog een half uur. Snel trok ik wat simpele kleren uit de kast. Ik borstelde snel mijn bruine haren door en bond ze in een losse staart, vervolgens bracht ik een klein laagje makeup op en drukte ik mijn boeken in mijn tas. Zuchtend keek ik op de klok, over enkele minuten zou Caitlin hier wel aanbe- "TINGDONG' Galmde het door ons, o zo kleine huisje. Zie je wel, daar was ze al. Het ontbijt skipte ik dit keer, ik greep naar mijn portomonnee, drukte hem in mijn tas en denderde de trap af. "I'm COMMING!"

REACTION? Zou ik lief vinden(H)

Reageer (3)

  • GraceStyles

    Snel verderr <333
    (heart2)

    1 decennium geleden
  • Bastille

    haha, nice.
    Leuk geschreven. (:

    1 decennium geleden
  • iBiebersGirl

    <333333333333
    Verder! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen