Mama zuchte en zei toen wat ze al 7 jaar geleden had moeten zeggen. 'Ik en papa gaan scheiden.' Ondanks dat ik er blij mee was schoten de tranen in mijn ogen, Mijn broertje toonde zijn verdriet op een andere manier en rende naar de kamer toe. Natuurlijk stond er niemand op dus liep schoof ik mijn stoel verwoed naar achteren en liep achter mijn broertje aan. Ik wilde er voor hem zijn hem troosten en steunen. Toen we even geknuffeld en gepraat hadden zei ik dat ik mama zou halen om met hem te praten want zij kon het beter uitlegen dan mij. Want ik ben gewoon nou ja ik. Ik stond op en liep hinkelend en half struikelend naar de keuken om mama te halen. Ik zag haar verdrietige gezicht en het deed me zeer. Ik keek mijn vader niet aan ik was boos op hem, en ik vroeg mama of ze even naar mijn broertje toe wilde omdat hij haar nodig had. Ze knikte begrijpend en stond op terwijl ze langzaam naar de woonkamer toe liep, Vroeg mijn vader of ik op zijn schoot wilde. Ik schudde van nee en duwde mijn gezicht in mijn armen en huilden. Ik stond op en hield mijn hoofd naar benden omdat ik niet wilde dat iemand me zo zeg. Ik liep naar de woonkamer om te kijken hoe het ging. Ik zag mijn moeder en broertje huilend in elkaars armen knuffelen. op zoek naar een nieuwe weg met z'n driën op zoek naar troost en op weg naar het verwerken van verdriet haat woeden en al het slechte wat een mens in zich kan hebben. Ik klom op de bank om me bij hun te voegen ik zocht ook alle dingen die hun zochten, Ik voelde een steek van pijn omdat ik mijn vader achterliet en stond op en vroeg wanneer ze ook naar de keuken kwamen. Mama staak haar volle hand op daar bedoelde ze 5 minuten mee ik knikte en liep door naar de keuken. Ik keek mijn vader aan er welde opnieuw tranen in mijn ogen op en ik ging op zijn schoot zitten. Zo zaten we even elkaar warmte en hulp te bieden tot dat mama gevolgd door mijn broertje binnen kwam. Ik voelde een spanning opstijgen die niet goed was, door en door slecht zelfs.Ik sprong van mijn vaders Mijn gevoel klopte de bom barsten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen