Foto bij chapter 59: Pennant captures!

De eerste ronde van de pokeathlon is pennant captures

Alle deelnemers stonden achter een brede lijn met hun pokemon voor zich.Voor hun was een groot veld van zand waar allemaal vlaggetjes stonden.
'Een pokemon mag maximaal 9 vlaggetjes vast houden en moet dan terug naar de trainer.Daar wordt de pokemon omgewisselt.Je verzamelt zoveel vlaggetjes als mogelijk is tot de tijd om is.' Vertelde de leider van de pokeathlon.Voor Ethan(verklees als Red) stonden Pika,Umbreon en Vulpix.Treyson had gekozen voor Grovyle,Tyrogue en Ethan's Flame(quilava).
'Pokemon en trainers klaar?3...2...1!' Riep de leider door de microfoon.
'Tyrogue doe je best!' Riep Treyson en Tyrogue rende vooruit.
'Kom op Umbreon,we laten ze eens wat zien!' Riep Ethan.Tyrogue was niet super snel maar duwde de andere pokemon die daardoor een vlag lieten vangen.
'Umbreon dat is 9!Kom terug.' Riep Ethan en Vulpix rende weg.Treyson keek geschrokken opzij.Nu al 9 vlaggen?
'Tyrogue schiet op!' Riep Treyson.Maar op dat moment werd Tyrogue geramd door een andere pokemon en liet één vlag vallen.
'Tyrgo.' Gromde Tyrogue en duwde zo hard terug dat de pokemon tegen een andere aanviel.Beide lieten ze een vlag vallen.Tyrogue pakte zijn vlaggetje en die van de andere.
'Tyrogue dat was 9,je moet wisselen!' Riep Treyson.Tyrogue rende terug en Flame rende het veld op.
'Achterin staan veel vlaggen.' Zei Treyson en Flame rende erop af.
'Shit!' Zei Ethan opeens.Treyson keek opzij.
'Vulpix heeft haar vlaggen laten vallen.' Mompelde Ethan tegen Treyson.
'Snel Flame we kunnen ze inhalen!' Riep Treyson blij.Maar Vulpix had al snel de vlaggetjes opgeraapt en rende verder.Ze had er nog één nodig.
'Links achter die steen!' Riep Ethan en wees.Vulpix rende en pakte het vlaggetje.
'Schiet op Flame!' Riep Treyson en begon te wijzen naar vlaggetjes.
'Oké Pika,we gaan ervoor.' Zei Ethan en Pika rende het veld op.Toen pakte Flame het negende vlaggetje.
'Flame vlug wisselen!' Bulderde Treyson en Flame rende snel terug.
'Grovyel jij kunt dit winnen.' Zei Treyson en Grovyle schoot weg.Grovyle pakte veel vlaggetjes in een korte tijd.
'5' '6' Telde Treyson en Ethan tegelijk.Treyson keek op n Ethan ook.Ethan lag maar 1 vlag voor.
'Pika/Grovyle schiet op!' Riep ze beide.Pika en Grovyle hadden het geluk dat andere pokemon niet tegen ze opbotste.Daardoor pakte ze makkelijker vlaggen.Ookal lag Pika voor dat duurde niet voor lang.Grovyle schoot als een pijl uit een boog over het veld.
'8...9!KOM TERUG!!!' Bulderde Ethan en Treyson.Ze hadden evenveel vlaggen.Nu was het moment.Wie als eerst terug zou komen zou deze ronde winnen.Grovyle en Pika rende zij aan zijn naar de finish.
'Nog een beetje.' Mompelde Ethan.
'Je kan het.' Fluisterde Treyson.Beide pokemon rende zo hard dat ze niet konden stoppen.Pika knalde tegen Ethan op maar Ethan bleef gelukkig staan.Door het gewicht van Grovyle viel Treyson om.
'Tyro?' Vroeg Tyrogue bezorgt en rende naar Treyson.Treyson aaide hem over zijn koppie.Treyson zag niet dat Grovyle zich spijtig voelde en Treyson wilde helpen opstaan.
'Het is niets.' Zei Treyson tegen Tyrogue en stond op.
'Tyrogue!' Zei Tyrogue blij en opgelucht.Grovyle werd boos op Tyrogue en vuurde een bullet seed op hem af.
'Grovyel stop!' Riep Treyson en ging voor hem staan.Tyrogue probeerde een high jump kick op Grovyle maar raakte Treyson.
'Aaaah kut,dat doet pijn!' Zei Treyson en boog voorover van de klap.Grovyle werd boos op Tyrogue omdat hij Treyson had geraakt.
'Gro grovyle!' Zei Grovyle boos en tilde Treyson op.
'Bedankt Grovyle.Je hebt ook je best gedaan in de race.' Zei Treyson en stopte hem in zijn pokeball.
'Jij ook Tyrogue.' Zei Treyson en stopte Tyrogue in zijn pokeball,hetzelfde deed hij met Flame.Omdat het niet duidelijk was wie gewonnen had kwam er een filmpje op het grote scherm.Iedereen keek gespannen toe.Ze zagen hoe de neus van Pika een 0,005 seconde eerder was dan Grovyle.Ethan had gewonnen!Toen veranderde het scherm en kwam erop te staan wie de meeste punten hadden.Ethan omhelsde alle pokemon van Red.
'Is ben trots op jullie.' Zei Ethan blij.Ethan(als red) stond als eerst op het scherm.Treyson gaf hem een high five.
'Goed gedaan man.' Gaf Treyson eerlijk toe.De tweede foto herkende ze.
'Cool Treyson.Je staat tweede!' Zei Ethan.Daarna kwamen nog andere foto's op het scherm die ze niet herkende.
'Morgen gaan we verder met de pokeathlon.Wees op tijd!' Riep de leider en Ethan en Treyson liepen het stadion uit.Red en Yassup kwamen achter hun aan.
'Goed gedaan,Ethan en Treyson.' Zei Yassup.
'Niemand had in de gaten dat ik er niet stond.' Zei Red blij.Met z'n vieren liepen ze naar het pokecenter.Ondertussen waren Rea en Alice hard aan het trainen.Rea gooide frisbee's in de lucht.
'Charmander gebruik flamethrower!' Riep Alice.Charmander raakt ze op 1 na.Rea liep naar Charmander toe.
'Bijna.Je moet meer kracht geven zodat je niet lang op 1 frisbee hoeft te richten.Dan kan je ze allemaal raken.' Zei Rea en pakte de frisbee's van de grond.
'Klaar,Alice?' Vroeg Rea.Alice knikte. 'Zeker weten.' Antwoorde ze.Rea gooide ze in de lucht.
'Flamethrower volle kracht!' Riep Alice.Charmander raakte ze nu allemaal.
Alice rende blij naar Charmander toe.
'Goed gedaan.' Zei ze en gaf Charmander een knuffel.Rea's pokewatch trilde even.Ze keek ernaar.
+ 1 level
fire fang

Alice stond op.
'Rea,dank je.Echt waar.' Zei Alice blij.Rea lachte.
'Graag gedaan.Zullen we straks Zubat trainen?' Vroeg Rea.Alice knikte.
'Maar eerst een pauze.' Stelde Alice voor.Rea stemde in en samen zaten ze op het gras een appel te eten.Alice keek naar Rea.
'Hoe heb je Treyson en Yassup ontmoet?' Vroeg ze nieuwsgierig.
'Eigenlijk hebben ze mij ontmoet.Het was best ongemakkelijk.' Zei Rea en keek omlaag.Alice legde een hand op Rea's schouder.
'Hoezo?' Vroeg ze.
'Team Rocket heeft mijn ouders vermoord.Ik had degene gevonden die het gedaan had en begon tegen hem te vechten.Ik heb hem ook geslagen maar tegelijk moest ik ook huilen.Omdat mijn ouders nooit meer terug zullen komen.' Vertelde Rea.Alice luisterde aandachtig. 'Dat is best heftig.' Merkte Alice op.Rea knikte.
'Gelukkig trokken Treyson en Yassup zich er niets van aan en kon ik met hun mee reizen.Samen gaan we alle gyms langs.' Vertelde Rea trots.
'Yassup en Treyson zijn erg aardig.Treyson wist me zelfs op te beuren toen Ethan gewond in het ziekenhuis lag.' Vertelde Alice.Rea werd rood.Alice merkte het op en moest grinniken.
'Volgens mij heeft iemand hier een oogje op ...' Zei Alice plagerig maar Rea deed har hand voor Alice's mond.Alice trok hem weg.
'Ik zeg niets.' Zei ze met en brede lach en stond op.
'Zullen we verder trainen?' Vroeg Alice.Rea knikte en stond op.
Die middag trainde ze verder.

Leuk?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen