Foto bij 09- Leahs kant van het Verhaal - De Cullens POV

Cullen POV

Jacob stormde meteen naar buiten, op de voet gevolgd door Renesmée, Bella en Edward. De anderen wachtten liever tot Leah naar binnen kwam, misschien half om haar te pesten, want ze kwam nog steeds niet graag binnen omwille van de geur waar tegenwoordig alleen zij nog over klaagde. Het leek erop dat de andere wolven eraan begonnen te wennen, vooral Jacob en Seth.
Leah was overdonderd door het ontvangstcomité, vooral door de vampiers. Maar het was al snel duidelijk dat niemand echt blij was om haar te zien. Jacob stond op punt om te transformeren en haar aan te vallen, alleen al omdat degene ze weggejaagd had, een afgevaardigde van de Volturi was. Hij had een maand geleden gezien hoe graag die hen en de Cullens weg wilden, en hoe snel ze iets als een belediging konden aanzien, een reden om aan te vallen. Edward hield hem tegen, hij merkte dat Leah duidelijk geen enkel idee had waarom Jacob zo boos was.
'Naar binnen, Leah. We willen je graag spreken, ik zou me haasten als ik jou was, voor Jacob zijn zelfbeheersing verliest.' zei hij dringend.Een beetje onwennig liep Leah naar binnen, met vampiers voor haar, en achter haar. Ze voelde zich niet op haar gemak. Gelukkig voor haar, nam Carlisle het woord. 'Leah, kan het zijn dat je iemand bent tegengekomen op je weg hierheen?' vroeg hij. Leah haar ogen werden groter en ze haalde de brief uit. Iedereen keek ernaar. 'Van haar, voor de "leider" van de "Cullen-Clan", ik weet niet wie het was. ik heb nooit eerder de kans gehad om haar te ontmoeten -ik herkende haar geur toch niet, maar die andere was duidelijk een vampier- en ze stelde zichzelf niet voor.' zei ze nonchalant. ze haalde haar schouders op en vroeg dan; ' Is er niemand geïnteresseerd hoe Charlie en Sue het doen?' vroeg ze. Seth draaide zich om, en rolde met zijn ogen. 'Je hebt echt dom gedaan, zus. Je had haar en haar vampier niet moeten wegjagen, misschien heb je wel voor grote problemen gezorgd.' zei hij bezorgd terwijl hij zich naar Carlisle omdraaide. 'Dat zullen we snel merken, Seth.' zei hij zacht. Leah keek niet-begrijpend naar de wolven en vampiers rond haar. 'Oké, wat heb ik misdaan.' Jacob keek alsof hij haar wou vermoorden met zijn ogen. 'Je hebt alleen maar een afgevaardigde van de Volturi weggejaagd, wat ga je doen als ze ons daardoor aanvallen?' vroeg hij. Leah maakte de fout door gewoon haar schouders op te halen. Jasper moest tussen beide komen om Jacob te kalmeren. 'We zien wel wat er komt, Jacob. Misschien komt het zo ver niet, of kunnen we tijdig hulp zoeken.' zei Carlisle en dankzij Jasper hadden zijn woorden voor iedereen een kalmerend effect.'Wat is er gebeurd? wat heb jij gezegd? Wat hebben zij gezegd? Elk detail kan belangrijk zijn, Leah.' zei Bella zachtjes. Leah keek haar even vuil aan, maar omdat ze niet echt een keus had, begon ze toch maar te vertellen. Edward controleerde haar verhaal de hele tijd, om er zeker van te zijn dat ze niet loog. 'Ik heb niets gezegd, ik heb de moeite niet genomen om te veranderen. Dat meisje, ik denk dat ze...' Edward onderbrak haar. 'We weten hoe ze eruitziet dankzij Alice, Leah.' Leah keek hem heel even boos aan, maar ging gewoon verder. 'Wel zij was er dus, samen met die spierbundel. 'Ik wist niet dat jullie bezoek verwachtten, dus gromde ik een beetje om hen te laten weten dat ik niets van hen moest hebben. Dan zei dat grietje iets van "dus dat zijn de transformators waar je over vertelde, en ze draaide zich snel om, denk ik. Groot, zwart, ik denk dat Sam aan de andere kant wachtte voor mocht de bloedzuiger op hun land komen.' zei ze. Edward knikte naar Jacob en Carlisle die zich alle twee hetzelfde afvroegen. 'Omdat ik gromde kwam die grote plots voor dat meisje staan, maar ze hield hem tegen. Ze kwamen niet om te vechten of zo, ze wist dat ze niet welkom was, dus stelde ze voor om te vertrekken. Daarna legde ze die brief op de grond, met de boodschap dat hij voor jou was, Carlisle.' zei ze terwijl ze de brief aan hem gaf. Carlisle knikte. Jacob keek naar Edward, ook Bella keek, en hoewel hij haar gedachten niet kon horen wist hij toch dat ze allebei dezelfde vraag hadden. 'VOlgens mij heeft ze niet gelogen, het is goed, al verbaast het me dat Sam er ook was, zonder dat hij tussen gekomen is.' zei hij. Jacob knikte. 'Ik heb hem gevraagd om een tijdje op "zijn" deel te blijven patrouilleren en hier geen enkele vampier op te jagen, ook al hoort hij of zij niet bij jullie Clan.' Carlisle draaide zich naar Jacob terwijl Leah weer naar buiten liep. Hij draaide de brief rondjes in zijn handen. 'Bedankt Jacob, ik denk dat als het meisje iets overkomen was, wij een groot probleem zouden hebben gehad.' Daarna liep hij naar zijn studeerkamer boven. iedereen snapte wel dat hij hem toch liever eerst alleen las, in alle rust en stilte. Het verbaasde Seth dat Carlisle niet even alleen de bossen in trok.

Reageer (1)

  • RedWolf

    "Het verbaasde Seth dat Carlisle niet even alleen de bossen in trok" (lol)
    Ik ben dit verhaal nu voor de 2de keer aant lezen en pas nu valt het me op.:X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen