~4~

Meeting the groom to be
#LinaPOV

Britt komt mijn bureau binnen en zet zich voor me neer, ze tokkelt wat met haar vingers op de bureau. Ze houdt zich met van alles bezig, maar kijkt me niet aan. ’Laat me raden, je wilt iets komen vragen?’ zeg ik lachend. Ze kijkt op en trekt een onschuldig gezicht..
’Hoezo?’ vraagt ze.
’De deal is gemaakt, ik ben nu officieel Danielle’s weddinplanner’ zeg ik.
’Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeee!!’ schreeuwt ze. Ik hou lachend mijn handen voor mijn oren. Britt springt recht en loopt naar me toe, voor ik het weet houdt ze me in een wurggreep.
’Britt?! Ik kan haar bruiloft niet regelen als je me wurgt’ zeg ik. Ze laat me meteen los. ’Sorry’ mompelt ze.

-die middag-

’Dit is één van de beste scholen om te leren dansen’ zeg ik tegen het koppel. ’Bijna alle mensen van wie ik het huwelijk plan, komen hier dansles volgen’ Het koppel knikt en kijkt nieuwsgierig rond.
’Lina!’ hoor ik aan de andere kant van de zaal. Ik kijk om me heen en Danielle zwaait naar mij.
’Hier kunnen jullie je inschrijven’ zeg ik nog tegen het koppel. Dan loop ik naar Danielle en halverwege blijf ik staan, ik kijk naar de persoon die langs haar staat. Onze ogen kruisen en ik kijk hem niet begrijpend aan, Danielle wenkt nog eens dat ik moet komen en ik loop verder. ’Hi’ zegt ze blij. ’Lina dit is dus my groom to be’ zegt ze. ’Kevin dit is Lina onze weddinplanner’ ’Ik dacht de je les pas donderdag was?’ vraag ik.
’Ja we hadden het moeten verzetten antwoordt ze. ’Maar nu kan je eindelijk mijn verloofde ontmoeten’ zegt ze. Danielle’s gsm gaat af en ze kijkt me verontschuldigend aan. Ik sta er heel ongemakkelijk bij en ontwijk Kevin’s blik die op me brand, ik kijk naar alles en iedereen, behalve naar hem.
’We gaan beginnen!! Vorm jullie paren’ roept de dansleraar.
’Dansen jullie maar samen’ zegt Danielle terwijl ze haar hand voor haar gsm houdt.
’Wat?’ vraag ik half piepend.
’Ik wacht wel op jou hoor’ zegt Kevin.
’Nee ga maar echt waar’
’Is er een probleem?’ vraagt de dansleraar ongeduldig.
’Nee zij vormen een paar’ Dan richt ze zich tot mij, ’hij is wel wat verkouden. Het regende toen hij de hond moest uitlaten’ zegt ze.
’Wel waar wachten we dan nog op’ Hij sleurt Kevin en mij de dansvloer op en duwt me in Kevin’s armen. Ik kijk wanhopig naar Danielle die haar duim opsteekt.
’Ik kan niet, ik moet weg’ zeg ik.
’Ja ik heb ook een afspraak’ zegt Kevin.
’Ik zie het al, jullie zijn bang om te dansen. Wel laten we die angst overwinnen’ Hij duwt ons nog wat dichter bij elkaar en loopt dan naar voren.
’Zullen we dan maar?’ vraagt Kevin. We beginnen te dansen.
’De hond?’ vraag ik bits.
’Luister’
’Je hebt me niet gezegd dat je verloofd bent’ ga ik door.
’De dag van het ongeluk, was ik op weg naar Daniëlle om de huwelijksorganisator uit te kiezen.’ ik laat hem los en draai me om. ’Die jij uiteindelijk bleek te zijn. Toevallig he?’ Ik bots op de dansleraar die me terug in Kevin’s armen duwt.
’Je bent niet komen opdagen op die bruiloft omdat je eigenlijk niet wilt trouwen. Ik zie het zoveel’
’Wat?’
’Waarom zei je tegen je verloofde dat je de hond had uigelaten’ Hij kijkt me verward aan. ’Precies. Je wilt niet trouwen en daarom ga je met andere vrouwen uit’
’Lina, dat is niet waar’
’Ohnee? Waarom ging je dan met me naar de kermis?’ vraag ik.
’Omdat ik toevallig graag naar de kermis ga, ik had vrij en het werd me aangeboden. Waarom zou ik het dan niet doen?’
’Probeer jezelf hier niet uit te praten’
’We gingen gewoon naar de kermis, het betekende niets’
’Waarom kuste je me dan bijna’
’Dit koppel kan er wat van, ze hebben danstalent. Ze hebben er gevoel voor’ roept de dansleraar voor de hele klas. Ik laat Kevin los en glimlach flauwtjes.
’We moeten even praten’ zegt Danielle.

Reageer (8)

  • cientjjj

    snel verder hij is echt leuk====>

    :D:D:D:D

    1 decennium geleden
  • ClumsyMolly

    Wow en blijve dramme xD
    wel sjik geschreve sjattie :D

    Xx ben benieuwd :P

    1 decennium geleden
  • LemonLime

    hhi xD kzou t nie erg vinde om es met hem te danse (A)
    super!
    snel verder!
    ly.x

    1 decennium geleden
  • LemonLime

    hhi xD kzou t nie erg vinde om es met hem te danse (A)
    super!
    snel verder!
    ly.x

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Snél Verder gaan héa :Y):Y)
    Oeeh! Gemeene mens!:Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen