Foto bij W5

Wat ben ik toch verstrooid vandaag. Vergeet ik vanmorgen dit hoofdstuk te activeren!
En dat stomme blokken voor mijn examen maandag lukt ook niet echt :S

“U wilde ons spreken?” Bloom en Sky liepen de troonzaal in, waar Sky’s ouders zaten te wachten.
“Jazeker”, knikte Erandor. “Er zijn nog een aantal zaken die moeten gebeuren voor je naar Red Fountain kan. Het belangrijkste is dat je het volk meedeelt wat je gaat doen en dat je moeder en ik de heerschappij over het rijk weer overnemen.”
Sky knikte. “En best zo snel mogelijk waarschijnlijk?”
“Inderdaad.”
“Dan kunnen we dat misschien best vanmiddag al doen. Wat jij, prinses Bloom?”
“Waarom ook niet”, knikte Bloom.
“Goed, doe dat”, zei Samara kalm.
“Er is nog iets,” zei Sky’s vader, “maar dat kan nog wel wachten tot na je cursussen. Een koning in Eraklyon is normaalgezien nooit ongehuwd. Ik denk dat het tijd wordt dat jullie je in de echt verbinden.”
“Bedoelt u dat u wilt dat we trouwen?”, vroeg Sky blij verbaasd.
“Jazeker, maar misschien moet je nog even wachten tot na je cursussen. Die twee jaartjes overleef je nog wel, niet?”
“Jazeker”, lachte Sky blij. “Bloom, over twee jaar ben jij koningin van Eraklyon.”
“En jij kroonprins van Domino”, zei Bloom vrolijk.
“Wat worden wij toch machtig”, grijnsde Sky.
“Wat gaan jullie het moeilijk krijgen”, antwoordde Erandor. “Over twee werelden heersen is niet min.”
“Oh, ja, je hebt gelijk”, zuchtte Bloom. “Daar moeten we maar eens een oplossing voor zoeken.”
“Inderdaad, denk er eens over na. Maar eerst, Bloom, zou het niet normaal zijn als Sky je ouders toestemming vraagt om je over twee jaar te trouwen?”
Sky’s vader stond lachend op, en liep naar de deur. Oritel en Marion kwamen binnen.
“Mam, pap!”, riep Bloom blij.
“Hoi meisje. We zijn gekomen in de veronderstelling dat Sky ons iets moest vragen”, grinnikte koning Oritel. Sky stond op en knielde voor hem neer.
“Majesteit, kunt u mij alstublieft de toestemming geven over twee jaar de hand van uw dochter te nemen?”, vroeg Sky.
“Natuurlijk, koning Sky”, antwoordde Oritel kalm. Bloom vloog eerst haar ouders en toen Sky om de hals.
“Ons meisje is al groot”, zei Marion ontroerd.
“Dat wil niet zeggen dat jullie minder belangrijk voor me zijn”, antwoordde Bloom hartelijk, en omhelsde haar moeder nogmaals.
Sky’s moeder was ondertussen ongemerkt de troonzaal uitgelopen, en kwam nu terug met de vrienden van Bloom en Sky.
“Lang zullen ze leven!”, schreeuwden die, toen ze binnenstormden.
“Hoi”, lachte Bloom blij.
De Winx en specialisten gingen in een rij staan voor Bloom en Sky.
“Gefeliciteerd”, lachte Stella, die vooraan stond, en ze vloog Bloom en Sky om de hals. De andere Winx volgden haar, net als de specialisten, maar reageerden iets beleefder en iets minder uitbundig. Als laatste kwam Brandon, die als enige knielde voor Sky.
“Majesteit, mag ik u feliciteren?”, vroeg hij beleefd.
“Natuurlijk, mijn beste vriend”, antwoordde Sky, en hij trok Brandon recht. Vrolijk lachend liep iedereen de zaal uit, alle heren hoffelijk met een arm om hun liefste geslagen. Enkel Layla liep alleen, maar ze zag er gelukkig niet eenzaam uit. De Pixies doken tevoorschijn en kwamen allemaal om haar heen fladderen nadat ook zij Bloom en Sky hadden gefeliciteerd.

Reageer (5)

  • Vertwijfeld

    lollllll moet je snel verder hoor, Eef95 heeft helemaal gelijk!

    1 decennium geleden
  • Cutelisious

    ahha da mag eigenlijk ni een kroonprinses die trouwt me een kroonprins of koning xp. tis wel goed gevonden vindt ik

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik dacht al dat dat niet meer zo lang kon duren...

    1 decennium geleden
  • denienie

    Het was echt een verassing toen de ouders van Bloom opdoken maar ik ben toch nog benieuwder naar die cursussen op Alfea

    ga maar weer snel verder

    1 decennium geleden
  • Believix

    Wow, waar komen Blooms ouders zo plots vandaan? 0.0
    Heb ik iets gemist?

    Verder heel leuk dat ze nu binnen 2 jaar moeten trouwen! Snel verder _O_

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen