Part nine

# Jess

Eenzaam loop ik naar mijn volgende les, ik moet glimlachen als ik eraan denk dat Samantha nu les heeft met Nick. Wat ik toch allemaal wel niet zou geven om haar gezicht te zien als ze haar kaft uit haar tas neemt.
’Wat ben jij zo geniepig aan het lachen’ Joe staat met een geamuseerde lach voor me.
’Niets ik moest gewoon ergens aan denken’ antwoord ik. [binnenpretje had k bijna getypt mr das nogal dubbelzinnigxD]
’Is het goed als ik met je meeloop?’ vraagt hij dan.
Ik knik, ’hier moet ik zijn’ zeg ik als we aan mijn lokaal komen.
’Toevallig, ik ook’ zegt Joe. We gaan naar binnen en ik ga op 1 van de achterste bankjes zitten, Joe gaat aan de bank langs de mijne zitten. Ik neem mijn boeken uit mijn tas en sla mijn wiskunde boek open om nog vlug de oefeningen aan te duiden die ik moet maken tegen de volgende les. Ik voel hoe Joe naar me zit te staren, als ik naar hem kijk, zie ik dat hij niet naar mij, maar naar mijn cursus staart. Ohnee ik kijk naar mijn cursus, ik moest hem natuurlijk op DIE pagina opendoen.
’Moet je me misschien iets vertellen?’ vraagt Joe.
’Euhm, dat is Samantha geweest’ zeg ik blozend. Ik vertel hem er niet bij dat ik stiekem zelf ook ‘Joe(H)’ heb geschreven.
’En.. waarom denkt zij dat?’ vraagt hij dan.
Ik haal mijn schouders op, ’gewoon om mij te plagen’ Joe knikt bedachtzaam. Dan begint de les, maar ik kan niet opletten, ik moet de hele tijd denken aan Joe. Wat voor gezicht trok hij?
’Jess?’ vraagt Joe en hij duwt me.
’Huh wat?’ De leerkracht kijkt me boos aan.
’Antwoord b’ kucht Joe zachtjes.
’Euhm antwoord b’ zeg ik voorzichtig. De leerkracht kijkt me nog eens aan en draait zich dan naar het bord.
’Tnx’ fluister ik naar Joe. Hij lacht even naar mij en gaat dan verder met schrijven. Ik wil mij terug draaien naar mijn cursus, maar zie dan een hartje op Joe’s kaft staan. Een ijskoud gevoel gaat door me heen, hij is verliefd.
’Wat heb je toch maar vandaag?’ vraagt Joe lachend aan me. Ik kijk hem vragend aan.
’De les is gedaan’ zegt hij. En ik merk dat het lokaal helemaal leeg is, snel prop ik mijn boeken in mijn tas en loop dan samen met Joe naar de eetzaal. Daar neem ik een dienblad, kies wat te drinken en te eten en ik reken af. Aan de andere kant van de zaal zie ik Samantha al zitten, ik loop naar haar toe en plof neer op een stoel. ’Hi’ zeg ik en lusteloos speel ik wat met de macaroni in mijn bord en stop dan wat in mijn mond. Ik kijk op als ik merk dat Samantha niets terug zegt. ’Sam?’ vraag ik. Ze staart me aan. ’Sahaaam?’ vraag ik en ik zwaai met mijn hand voor haar ogen.
’Hij had het bijna gezien’ zegt ze dan. Ik krijg een grijns op mijn gezicht. ’Dat is NIET grappig’ zegt ze met de nadruk op niet. ’Als hij het had gezien, was ik dood!!’
’Wel, ik ben toch ook niet dood en Joe heeft het wel gezien’ zeg ik schouderophalend. Ik zie hoe haar wangen rood kleuren. ’Hij geloofde me gelukkig toen ik zei dat jij het was geweest. Maargoed want hij is al verliefd’
’Echt? Op wie?’ vraagt ze.
Ik haal mijn schouders op, ’weet ik niet’ ik prik nog wat macaroni op mijn vork en eet verder met een leeg gevoel in mijn buik. Op wie is Joe verliefd?
’Mogen we erbij komen zitten?‘ ik kijk op en Naomi, Nick en Joe kijken me vragend aan.
’Tuurlijk’ antwoord ik. Nick zet zich neer naast Samantha en Joe en Nami komen aan weerskanten van mij zitten.

Reageer (10)

  • Misguided

    Supeeeer !

    1 decennium geleden
  • LemonLime

    Macaroni rules xD

    zoals altijd: super ;)

    snel verder ^^

    xXx

    ly

    1 decennium geleden
  • IOnlyLoveYou

    SNEL VERDER

    1 decennium geleden
  • Dazzled

    Supééér ^^
    Love it (H)

    Snél verder hé :Y)(A)

    1 decennium geleden
  • Nudity

    whaaa, schnel weiter!!

    misschien vandaag nog eentje omdat ik ziek ben?(A)
    naja, ik wacht wel:P

    XxX'jes

    Jenny

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen