Part sixteen

# Jess

-dag van talentenjacht-

’Wat is dat?’ vraagt Samantha.
’Niets!’ zeg ik snel en ik stop het blad onder mijn andere bladen.
’Geef hier!!’ zegt ze hard. Ik schud mijn hoofd.
’Het is niets gewoon gekribbel’ zeg ik en ze trekt het blad onder de bladen uit.
’Mag ik vragen waarom de dames zo’n lawaai maken?’ vraagt de leerkracht die ineens langs ons staan. Hij trekt het blad uit Samantha haar handen en begint te lezen. Ik zak onderuit in mijn stoel en verberg me achter mijn hand. ’Niet slecht’ zegt de leraar goedkeurend en wilt me het blad teruggeven. Samantha is natuurlijk sneller en trekt het blad naar zich toe.
’Is dat nog een tekst van Joe?’ fluistert ze.
’Eigenlijk is dat mijn dagboek’ fluister ik terug. Haar wangen kleuren rood en ze geeft me het blad terug.
’Waarom zing je het niet op de talentenjacht?’ vraagt ze na de les.
’Ben je gek? Ten eerste dat is mijn dagboek dat ga ik niet voor de hele school zingen’ begin ik.
’Maar de school weet niet dat het je dagboek is he’ zegt ze alsof de zaak daarmee besloten is.
’En ten tweede ik kan niet zingen’ zeg ik haar negerend. We schuiven aan in de rij voor het eten, ik neem dit keer wel iets te eten om het niet te laten opvallen. Ik zet me neer naast Samantha die naast Nick gaat zitten, typisch. ’Wat is er?’ vraag ik aan Naomi die letterlijk met haar handen in haar haren zit.
’Ik kom 2 acts voor de talentenjacht te kort’ zegt ze hoofdschuddend.
’Misschien kunnen wij iets doen?’ zegt Nick nadenkend.
’Hoezo wij?’ vraag ik.
’Ja!!’ zegt Naomi blij.’Jullie zijn echt goed!’
’Wie?’ vraag ik.
’Maar dan moeten we het Kevin nog vragen’ zegt Joe. Ik kijk iedereen vragend aan.
’Ik stuur wel iets’ zegt Naomi.
’Oeh heb je zijn nummer dan?’ vraag ik lachend en ze moet blozen.
’Ja heeft hij me gegeven toen we gisteren iets waren gaan drinken’ zegt ze nog steeds blozend. Dan richt ze zich tot haar gsm.
’Stap 2 en 3 volbracht’ zegt Samantha in mijn oor.
’Gaat goed vooruit’ antwoord ik knikkend.
’Hij doet het’ zegt Naomi blij en ze schrijft hun namen op haar lijst.
’Wat?’ vraag ik.
’Wel Nick, Joe en Kevin hebben een band’ antwoordt ze.
’Echt? Cool’ zeg ik. Samantha kijkt Nick bewonderend aan, je zou toch denken dat dat niet meer kon. Ik kuch subtiel en Samantha richt zich snel op haar eten.
’Nu heb ik wel nog altijd 1 act tekort’ zegt Naomi dan.
’Dat kan Jess wel doen’ zegt Samantha en ik werp haar een dodelijke blik toe. Naomi schrijft mijn naam op het blad en kijkt me dan vragend aan.
’Wat ga je doen?’ vraagt ze.
’Niets’ antwoord ik.
’Zingen’ zegt Samantha.
’Nee ik doe het niet’ zeg ik koppig.
’Jawel komaan die tekst was echt goed’ zegt Samantha ze smeekt bijna.
’Ik kan toch helemaal niet zingen’ zeg ik nog altijd koppig.
’Jawel’ antwoordt ze.
’En hoe zou jij dat moeten weten?’ vraag ik verbaasd.
’Ik heb je al bij mij onder de douche horen zingen dus’ zegt ze.
’Ik heb toch helemaal geen muziek bij het liedje’ zeg ik dan. Ik probeer er nog steeds onderuit te krabbelen.
’Ik kan er wel muziek bij zetten als je me de tekst geeft’ zeg Naomi.
’En ik zal gitaar spelen terwijl je zingt’ zegt Samantha dan.
’En hoe wil je dat doen op een halfuur tijd?’ vraag ik.
’Dat zal wel gaan. Kom mee’ zegt Naomi en ze staat recht. Ik slaak een diepe zucht, hier geraak ik echt niet meer onderuit.
’Doe het maar Jess’ zegt Joe en hij kijkt me aan. Ik weet niet hoe hij het doet, maar hij maakt me helemaal week vanbinnen. Ik kan niet meer protesteren als Samantha de tekst uit mijn tas haalt en aan Naomi geeft.

Reageer (10)

  • Misguided

    oewh, niice^^

    1 decennium geleden
  • NiickGeiiler

    Supper!!
    Snel verder Jij!!
    <3

    1 decennium geleden
  • xxxIlsexxx

    snel verder!!!!!!
    xxx
    Ilse

    1 decennium geleden
  • LemonLime

    sjieeeeeek xD

    snel verder!!

    ly.x

    1 decennium geleden
  • Nudity

    WHAA!
    SUPER!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen