82

# Jess

’Je bent nu al een maand on tour, hoe gaat dat zo?’ vraagt de interviewer en hij houdt de microfoon voor mijn mond. ’Het gaat goed, ik heb allang niet meer opgetreden en het is fijn om nog eens voor zoveel mensen te kunnen staan.‘ De interviewer knikt. ’En hoe zit het met heimwee? Mis je niemand?’ vraagt hij veelbetekenend. ’Natuurlijk wel, ik mis mijn vrienden en mijn nichtjes. Ik tel elke dag af tot ik hen terug zie, maar dit hoort wel bij het tourleven. Ik moet dingen missen, maar ik krijg er ook geweldige dingen voor terug’ Weer knikt de interviewer. ’En ja Maya is ook mee, ik heb dus niet echt veel tijd om aan thuis te denken’ ’Ook niet aan Joe?’ vraagt hij dan. ’We hebben uit goede bronnen vernomen dat jullie terug samen zijn?’, hij pauzeert even en kijkt me dan aan met een grijns die zegt dat hij veel weet. ’Er pronkt ook een mooie ring aan je vinger hebben we gemerkt’ zegt hij dan. Zenuwachtig prul ik wat aan mijn verlovingsring. ’Wel?’ vraagt de interviewer. Ik haal diep adem. ’We zijn terug samen ja, maar meer wil ik er liever niet over kwijt. Ik hou mijn liefdesleven liever privé zeg ik. Meteen zie ik hoe de interviewer me lichtelijk kwaad aankijkt, hij had natuurlijk op een primeur gehoopt. Wel, pech gehad. ’Maar jullie zijn verloofd?’ probeert hij dan. ’Ok de tijd is om, ik denk dat jullie wel genoeg materiaal hebben’ zegt Dan streng.
’Moet je niet oefenen?’ vraagt Maya streng en zo komt langs me zitten. ’Jawel’ antwoord ik en ik blader verder in mijn fotoboek. ’Je mist hen he?’ vraagt ze en ze knikt naar mijn ouders die lachend op de foto staan. ’Elke dag. Maar ik ben niet meer verdrietig wanneer ik aan hen denk. Ik denk altijd terug aan de goede momenten die we samen hebben gehad’ zeg ik. ’Dat is goed’ zegt Maya knikkend. Ze leunt wat naar voren en kijkt belangstellend mee terwijl ik de bladen voorzichtig omdraai. ’Waarom maak je niet een nieuw fotoboek?' vraagt Maya dan. ’Met je vrienden nu. Met mij bijvoorbeeld’ voegt ze er lachend aan toe. ’We kunnen allemaal foto’s maken tijdens de tour, en dan thuis, kan je erdoor bladeren met Joe’ gaat ze enthousiast verder. ’Natuurlijk moet je dan ook foto’s van jullie twee maken in Toronto he!’ ze haalt diep adem en kijkt me aan. ’Wat?’ vraagt ze als ik merk dat ik haar lachend opneem. ’Niets, je lijkt gewoon een beetje heel erg enthousiast’ zeg ik lachend. ’Ik ben graag creatief bezig’ zegt ze schouderophalend. ’Weet je, jij zou modeontwerpster ofzo moeten worden’ zeg ik dan. ’Ja en dan richten wij onze eigen kledinglijn op’ grijnst ze. ’Wie weet’ antwoord ik mysterieus. Aan haar blinkende ogen kan ik zien dat zoiets haar droom is. Wie weet krijgt ze wel een heel mooi cadeau bij haar volgende verjaardag. En misschien wel van mij.
’Oh sorry, deze moet ik even opnemen’ zeg ik nadat ik een blik heb geworpen op mijn rinkelende gsm. ’Joe’ zegt ze. Ik knik en neem op terwijl ik de bus uitwandel. [gaat aangezien die stil staat]
’Ja ik mis jou ook’ antwoord ik. Het is even stil aan de lijn, tot Joe met een opgewekte stem vraagt wat ik aan het doen was eer hij belde. ’Met Maya plannen aan het maken’ zeg ik geheimzinnig. ’Oh en wat voor plannen?’ vraagt hij geïnteresseerd. ’We zijn van plan een escortbedrijf op te richten’ zeg ik zo serieus mogelijk. ’Geef het adres eens’ zegt Joe een oude perverse vent nadoend. ’Zodra dat er is bel ik je wel schatje’ zeg ik zo sletterig mogelijk. ’Jess! Jess! Is dat Joe die je aan de lijn hebt?’ ik kijk op en staar recht in een lens van een fotocamera. De fotograaf komt op me afgelopen en begint snel achter elkaar foto’s te maken. ’Ik moet afleggen, hou van je’ zeg ik snel en ik vlucht de tourbus in, die meteen begint te rijden.

Reageer (10)

  • Misguided

    Paparazzi suckt lijk de biejesten

    1 decennium geleden
  • JBsDeenaTH

    fictie ja maar wel hele goede fictie ga zo door..
    jij moet boeken gaan schrijven..XD dan wel zeggen he die zou ik graag willen lesen

    groetjes Deena

    1 decennium geleden
  • DarkSnow

    Ik heb hem gisteravond en vandaag helemaal gelezen echt super goed, veel emotie liefde actie enz.
    Snel verder
    xxx

    1 decennium geleden
  • Nudity

    Ooowh, dat is lief van je^^
    SNEL VERDER!

    Echt Bo, van alle verhalen hier op Quizlet hoor jij toch zeker bij de top vijf van beste schrijver. Ik vind ze zó goed! Stuk voor stuk! Je schrijfkunst is uniek en prachtig!

    XxX Jenny

    Love Ya!<3

    1 decennium geleden
  • FollowDreams

    verder


    x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen