Foto bij Negenentwintig.

Kleren Iris

Het is heel laat in de avond, en Mikki en ik hebben een meesterplan bedacht. Kevin gaat alles filmen, omdat hij ons had betrapt tijdens de voorbereidingen, plus, omdat hij graag cameraman wilde spelen. Met stijltang, camera en make-up in aanslag sluipen we de gang over, naar Joe’s kamer. Kevin klikt het licht aan, en draait hem daarna op een laag volume, zodat Joe niet wakker wordt. Ik stop de stekker van de stijltang in het stopcontact, en leg het apparaat op Joe’s nachtkastje, zodat het warm kan worden. Ondertussen is Mikki al begonnen met oogschaduw op zijn ogen te smeren. Hij vertrekt geen spier! Ik moet mijn lach inhouden, anders is heel het plan mislukt. Mikki gaat snel verder met de rest van zijn gezicht, en is al snel klaar. Dan kan ik aan de slag. Voorzichtig stijl ik elk krullend plukje haar, maken we een foto en filmen we het even. Daarna verlaten we de kamer en kunnen we verder naar het volgende slachtoffer. Nick ligt rustig te slapen, met zijn lippen een beetje getuit. Hij ziet er zo lief uit! Bijna wil ik opgeven, maar op het laatste moment besluit ik dat niet te doen. Ik maak wel eerst een foto, want hij ziet er toch wel echt heel lief uit wanneer hij slaapt. Altijd trouwens. Daarna maak ik hem op en kan Mikki beginnen met het stylen van zijn haar. Ik trek allemaal rare gezichten naar de camera in Kevin’s handen, die het hele gebeuren gefilmd heeft. Hij lacht zonder geluid en dan, horen we een zacht gekreun. Ik schrik me rot en vlucht de kamer uit. Als het na twee minuten stil is – wat het nadat het gekreun al was – loop ik voorzichtig de kamer weer binnen. Mikki is weer gewoon verder gegaan met het stylen. Ze heeft er plezier in, dat zie ik aan haar gezicht. ‘Nicholas, als je dit ziet, dan ga ik je slaan, want ik schrok me wild,’ fluister ik tegen de camera, terwijl ik probeer boos te kijken. Ik trek nog een paar rare gezichten en ook dan zijn de haren van Nick stijl en is hij opgemaakt. We maken een foto, Kevin filmt het even en daarna lopen we terug naar mijn kamer waar we vlak gaan van het lachen als de deur gesloten is. Kevin lacht vrolijk mee terwijl hij nog steeds aan het filmen is. Dan zet hij de camera uit en legt hem op mijn bureau. ‘Mag ik je laptop even lenen?’ vraagt hij lief. Ik knik. Kevin zet de laptop aan, gaat een kavel voor de aansluiting halen, en zet het filmpje op YouTube. Als hij dat gedaan heeft sluit hij weer af, wenst ons een goede nacht en vertrekt naar zijn eigen kamer. Ook wij gaan in bed liggen, geven elkaar een welterusten-knuffel en vallen in slaap.

‘Iris!!’ klinkt het boos de volgende ochtend. Ik word er maar half wakker van, dus blijf gewoon in bed liggen. Twee minuten later hoor ik iemand boos: ‘Mikki!!’ roepen. Dan staan onze lieve vriendjes langs het bed, met allebei half krullend haar en uitgelopen make-up. Ik draai me kreunend om, duw mijn hoofd in mijn kussen en trek de dekens over mijn hoofd. Die na een paar seconden er toch weer vanaf getrokken wordt. ‘Wat heeft dit te betekenen?’ vraagt Joe pissig, terwijl hij naar zijn hoofd wijst. Ik kijk hem droog aan. ‘Nou, we verveelden ons, en jou lieve vriendinnetje kwam met het geweldige idee. Dus toen heb ik jou haar gestylt, heeft Mikki jou make-up gedaan en hebben we het zelfde bij Nick gedaan, alleen dan omgedraaid. Nou, laat me alsjeblieft normaal wakker worden, anders heb je de hele dag een chagrijnig iemand in huis,’ zeg ik, en daarna laat ik mijn hoofd weer in mijn kussen zakken. ‘Het beste moet je nog horen,’ lacht Mikki naast me. Mijn hoofd komt weer overeind, en ik kruip richting Nick. ‘Wat dan?’ vraagt die, duidelijk ook niet blij met wat er met hem gebeurd is deze nacht. ‘Het filmpje staat op YouTube, kijk,’ zegt Mikki blij en loopt naar mijn laptop. Ik wrijf wat mascara weg onder Nick’s ogen, en ook zijn lipgloss haal ik eraf. ‘Sorry Nicky,’ probeer ik met een zielig stemmetje te zeggen, wat niet echt lukt met de grote grijns op mijn gezicht. ‘Het is al goed, maar nooit meer doen,’ zegt hij, waarna ik een knuffel krijg. ‘I don’t promise, but I’ll try,’ fluister ik tegen zijn borst. ‘Dat is al goed,’ antwoord hij, terwijl hij een kus op mijn hoofd drukt. ‘Nou jongens, kijken,’ grinnikt Mikki die het filmpje erop heeft gezet. Nick laat me los en gaat op mijn bed zitten, terwijl hij mij op schoot trekt. Joe doet hetzelfde met Mikki bij mijn bureaustoel. Het filmpje speelt zich af, en Mikki en ik liggen samen in een deuk. Wij allemaal om mijn gezichten trouwens. Het filmpje was al bijna 2.000 keer bekeken, en had al veel reacties, die zowel grappig als beledigend waren. Na het filmpje gaan de jongens weer, om hun haar normaal te krijgen, zich aan te kleden en de make- up van hun gezichten te krijgen. Ook wij gaan omstebeurt mijn badkamer binnen om te douchen, en de andere dingen te doen die we moeten doen in een badkamer. Ondertussen dat Mikki in mijn badkamer zit, kijk ik uit het raam voor het weer. Bah, weer slecht weer. In mijn kast pak ik een donkere skinnyjeans (met Amerikaanse vlag erop), een roze shirtje, donkere pumps en bijpassende sieraden. Net als ik de kleding gepakt heb, is Mikki klaar in de badkamer. Ze loopt mijn kamer binnen en begint ook spullen te pakken. Zowel uit haar eigen koffer als uit mijn kast. Ik douche me snel, trek de kleren aan, droog mijn haar, poets mijn tanden, doe make-up op en ook dan ben ik klaar. Mikki is ondertussen al naar beneden, dus ook ik loop naar beneden.

Reageer (1)

  • 4815162342

    Yeahhh LEUK!!! (yeah)

    Snel verder!!!(baby)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen