Foto bij just the truth

Medica komt de kamer binnen en wilt wat vragen.
Wat wil ze vragen ?
En belangrijker hoe is deze eerste jaars eigenlijk binnengekomen ?
Dat daarboven ^ is Medica

Een glimlach verschijnt op haar gezicht en ik loop naar haar toe.
"Wat wil vragen ?"vraag ik en Mia orbt zich naast me.
"Kap eens met dat orben."zeg ik geërgert en kijk Mia aan.
"Nee ,dat orben is leuk."zegt Medica en ik draai me weer naar haar.
"Over orben gesproken. Volgens mij kan jij wel heel goed toveren ,als je zo goed kan orben als ik gehoort heb."zeg ik en ik zie haar gezicht betrekken.
"Eh ,misschien. Ik schep er niet graag over op. Maar ik wou je vragen of je me kan helpen."vertelt Medica en probeert van onderwerp te veranderen.
"Oké waar kan ik je mee helpen ?"vraag ik en ik zet mijn handen in mijn zij.
"Eh. Kijk toen ik de vloek van dat ene boek afhaalden was er zo'n grote. Tja hoe zal ik zeggen ?Explosie en dat was niet het enige."begint Medica en ik kijk haar raar aan.
"Nou wat is er dan nog meer. Dit lijkt me niet echt een probleem."zegt Mia en komt tussen beide.
"Nou daar bij is volgens mij ook een monster dat in het boek zat opgesloten ontsnapt."zegt Medica.
"Wat ?"gillen Mia en ik in koor.
"Hoe kom je daar nou weer bij. Een boek met een monster erin zouden ze toch niet in de bibliotheek zetten."gaat Mia verder.
"Ga dan zelf maar kijken."zegt Medica boos.
"Goed."zegt Mia en loopt de slaapkamer uit.
Medica en ik volgen haar naar de woonkamer. De openhaard staat aan en in de gehele kamer is het behagelijk.
"Hoe ben je eigenlijk binnen gekomen ?"vraag ik aan Medica wanneer we voor de deur van de woonkamer staan.
"Eh..."begint Medica en er verschijnen denkrimpels op voorhoofd.
"Hé ,ja. Daar heeft Roxanne een punt. Want toen wij naar binnen probeerde te gaan wou de deur zich niet openen."vertelt Mia en verspert de doorgang.
"Ik... Eh..."stottert Medica en begint te trillen.
"Jij hebt wat met de deur gedaan. Is het niet ?"vraag ik en kijk naar Medica. Medica begint heviger te trillen en haar ogen worden rood.
"Ja dat deedt ik ,maar het verbaast me hoe lang je erover hebt gedaan omdat te ontdekken."zegt een gemuteerde stem die uit de mond van Medica komt.
"Wat gebeurt er ?"vraagt Mia en kijkt me vragend aan.
Medica begint helemaal te vervormen. Haar handen worden klauwen en haar neus wordt een snuit. In haar mond nemen een paar puntige tanden de plaats van haar normale tanden in. Ze kijkt me woest aan en binnen een paar tellen staat een draak voor me.
"Je lijkt verbaast."zegt de draak met een grijns op zijn gezicht.
"Wat heb je met Medica gedaan ?"vraagt Mia boos en zet een stap vooruit.
"Tssss. Jullie zijn toch zo voorspelbaar."zegt de draak en hij komt dreigend dichterbij.
"Oh ja ?"vraag ik en maak me klaar om een energie-bol naar hem te vuren.
"Ja."zegt de draak en slaat met zijn staart de energie-bol uit mijn handen op de grond.
"Wou je me verwonden ?"vraagt de draak en kijkt me zielig aan.
"Foute keuze. Ik was van plan om je in leven te houden ,maar nu zie ik dat dat veelste gevaarlijk is. Dus ik zie niks anders dan jouw vermoorden."brult de draak en zwiept zijn staart in mijn richting.
"Pas op !"gilt Mia en duwt me opzij ,waardoor de staart me net niet raakt.
"Dank je."zeg ik vlug en sta weer op.
"Graag gedaan."zegt Mia en heelt haar been die wel geraakt isw door de staart van de draak.
Boos slaat de draak weer met zijn staart. Snel springen Mia en ik uit elkaar.
"Ignis !"roep ik en een gele vlam raakt de draak.
"Is dat alles wat je kan ?"vraagt de draak lachend en de vlam lijkt hem helemaal niks gedaan te hebben. Ik slik even en kijk dan naar Mia.
"Orb dan weg."gilt Mia en ontwijkt de zwiepende staart.
"Jij stommeling dan kan ze niet."lacht de draak.
"Stommeling ?Stommeling ?"zegt Mia woedend en begint helemaal rood te worden van woede.
"Ja ,of begrijp je dat niet."zegt de draak en draait zich om naar Mia.
Snel ontwijk ik zijn staart en kijk angstig naar hoe de draak steeds dichter bij Mia komt.
"Hier !"schreeuwt Mia en doorboort de neus van de draak met een mes die ze achter haar rug hield.
De draak begint te brullen en zijn staart zwiept de kamer rond.
"Oké ,ik heb hem even afgeleid. Wat nu ?"vraagt Mia en kijkt om de draak heen naar mij.
"Geen idee."fluister ik en buk om de draak zijn staart te ontwijken.

Reageer (1)

  • TimeTravel

    OEIII!!! Spannend!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen