Mevrouw De Wit stond onderaan de trap al te wachten op haar dochter. Toen Sterre haar moeder zag, stormde ze de trap af en vloog ze rond haar nek. Haar moeder beantwoordde haar omhelzing met veel liefde. Spontaan begon Sterre te huilen. "Ik heb je zo gemist, mam!" zei ze terwijl ze haar moeder even losliet en de tranen van haar wangen veegde, maar meteen omhelsde ze haar moeder weer. "Ik jou ook, schat." zei mevrouw De Wit met een snik in haar stem. Zo bleven ze even staan.

"Je bent prachtig, meisje! Sinds wanneer heb je een nieuwe look?" vroeg Sterre's moeder verrast. "Sinds anderhalf uur." bekende Sterre. "Ik heb je gewoon zo veel te vertellen!" zei Sterre enthousiast en ze trok haar moeder mee naar de woonkamer.Sterre nestelde zich dicht tegen haar moeder aan in de zetel. Ook de rest zette zich ergens neer, Raphael zo ver mogelijk van Sterre, hij wou haar niet opdringen. "Moet je iets hebben om te drinken, mevrouw De Wit?" vroeg Arlène. "Ja, een glaasje water alsjeblieft. En zeg toch Julie." lachte de moeder van Sterre. "Sterre, vertel eens." zei Julie. "Nou, dit zijn dus mijn vrienden: Anastacia, Wolfje, Marcel, Pim en Raphael." zei Sterre. Tussen Pim en Raphael liet ze een kleine pauze vallen. Naar die laatste glimlachte ze lief. "Wowow, mis ik hier iets?" lachte mevrouw De Wit. Sterre en Raphael bloosden zachtjes. "Ja, moeder, Raphael is mijn vriendje." fluisterde Sterre verlegen. Raphael trok Sterre voorzichtig op zijn schoot. Sterre moest toch glimlachen toen hij een kusje op haar wang gaf. "Ik ben trots op je." glimlachte haar moeder. "Ik heb je echt nog nooit zo gelukkig gezien." "Ik ben ook nooit zo gelukkig geweest, mam." bekende Sterre en ze gaf een klein kusje aan Raphael. "Je zorgt toch wel goed voor mijn schatje hé?" vroeg mevrouw De Wit quosistreng. "Natuurlijk, mevrouw." zei Raphael ernstig. Sterre sloeg lachend op zijn achterhoofd. "Iedereen aan tafel, ik heb lekkere taart!" riep Arlène. Iedereen ging kletsend aan tafel zitten. Het werd nog een hele gezellige namiddag, maar na 3 uurtjes moest Sterre's moeder al weer weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen