Foto bij 19-Een tweede familie

Nessie nam "haar Lisa" zoals zij Elisabeth noemde, naar het bos. Nessie sprong meteen in een boom, maar het duurde even voor ook Elisabeth boven was. Ze zaten samen in de tak, Nessie giechelde, ze hield van verstoppertje zei ze. Jake speelde het vaak met haar en hoe ver ze ook ging, haar mama vond haar altijd terug, net zoals de rest van de familie. Elisabeth kon de verleiding niet weerstaan, maar Nessie was zo lief, schattig en vooral onschuldig... 'Nessie?' vroeg ze zachtjes, maar net zoals bij Felix hoefde ze het niet te luid te vragen om gehoord te worden. Nessie hield haar hoofd schuin. 'Weet jij iets over ...Aro? en de VOlturi?' vroeg ze zacht, in de hoop dat zeker Bella of een andere 'volwassene' haar niet zou horen. Ze wist niet zeker of ze dit wel mocht vragen aan haar. 'Jou Pappa?' vroeg ze verbaast, en ook stil alsof ze begreep dat Haar Lisa liever niet had dat iemand hen hoorde. 'Ik heb ze 1 keer gezien, dan heb ik hem veel over mezelf verteld.' zei ze zacht. Elisabeth had een beetje moeite om het allemaal te verstaan, want Nessie sprak heel stil. 'Hij leek me leuk, iemand die kan lachen maar ook serieus kan zijn en...' Nessie leek het niet te willen zeggen. 'Goed in liegen en acteren.' zei Elisabeth stroef.Plots hoorde ze geluid onder haar. iemand die diep ademhaalde, ze zag Felix en Edward samen rondlopen en daarachter Jacob. Felix en Edward keken naar boven. Felix sprong omhoog en hield hem vast aan twee takken waardoor hij voor ons hing, in de lucht. Nessie lachte, ze vond hem best leuk. Felix had altijd al met kinderen kunnen omgaan. 'Hallo Nessie, Elisabeth.' Nessie lachte. 'Lisa.' verbeterde Nessie hem. Hij keek Elisabeth vragend aan. 'Blijkbaar heeft Reneesmée mijn naam veranderd.'zei ze lachend. 'Oké, Nessie, mag ik Lisa even van je lenen?' vroeg Hij vriendelijk. Nessie keek even naar mij. 'Als je haar maar teruggeeft.' zei ze op een schattig toontje dat bij een klein kindje hoorde. Felix glimlachte en knikte. Daarna zei hij tegen Elisabeth; 'Hou je vast aan mij.' 'Aan jou?' hij knikte. ze sloeg haar handen om zijn nek en voelde dat er niet meer op de tak zat, maar in de lucht bengelde. Felix sloeg zijn hand om haar middel,met de andere hield hij haar hoofd tegen zijn borst om ervoor te zorgen dat haar hoofd niet aan een tak bleef hangen. meteen stond ze op de grond. Elisabeth zag hoe Jake zijn handen uitstak en dat Nessie er gewoon insprong. Het zou waarschijnlijk nog even duren eer zij zoiets zou proberen bij Felix. Hij lachte een stuk minder dan daarnet, en ik merkte dat hij kleren had geleend van iemand, ik denk van Emmett.
'Leuke outfit, verfrissend nieuw.' zei ze lachend. Felix lachte niet. 'Waarom trek je er op je eentje op uit?' vroeg hij. 'Ik was niet alleen, Nessie was mee. ze vertelde me dat ze naar het bos wou en ik laat niet graag een kind van een half jaar oud alleen, of acht, het is maar hoe je het bekijkt.' Felix zuchtte en trok haar tegen hem aan. Elisabeth werd bijna verpletterd tussen zijn arm en de -volgens haar- immense borstkas van Felix. 'Er wordt wel van mij verwacht dat ik je bescherm, en dat gaat niet als je van mij wegloopt.' zei hij. 'Ik loop niet van je weg, ik denk gewoon dat er niet veel kan gebeuren met 10 vampiers en 5 wolven in de buurt.' zei ze vol vertrouwen. Felix schudde zijn hoofd en hief Elisabeth zonder probleem van de grond. 'Als je je gedraagt als een baby, ga ik je behandelen als een baby, Lisa.' zei hij lachend. Lisa schopte met haar benen, maar tegen Felix kon ze niet veel doen. 'Ik vind het heel leuk dat je mijn nieuwe stijl leuk vindt, en inderdaad, gepikt uit de kast van Emmett, met toestemming van kleintje.' Elisabeth haalde haar wenkbrauwen op. 'Alice. Echt groot kan je haar niet noemen, hé?' vroeg hij. Lisa haalde haar schouders op. 'Maar het staat je echt goed, erg sexy.' zei ze lachend. Binnen hoorde ze nog iemand lachen. Aan het raam kon ze Emmett zien staan, en Alice en Esmee. 'Esmee zegt dat we schattig zijn samen.' zei Felix. Elisabeth haalde haar schouders op. 'Kan ook niet anders, met jou look.' zei ze plagerig. Felix keek Lisa snel aan. Ze voelde dat hij iets van plan was. 'Iemand krijgt het hier iets te warm.' zei hij lachend en voor Lisa iets kon doen, sprong Felix in de rivier achter het huis. Ze gilde het uit van de kou. De Cullens stonden allemaal te kijken en plots sprong ook Nessie in het water. Ze plonsde het water alle kanten op, vooral in Felix' gezicht. De Cullens lachten, tot Lisa echt te koud kreeg en uit het water probeerde te klauteren. ze viel er drie keer terug in, en moest wachten tot Felix zo vriendelijk was om haar eruit te dragen. Nessie schudde zich uit zoals je hondjes wel eens zag doen, leidend tot veel gelach bij haar Publiek. Felix liep rustig naar binnen met Lisa en ondertussen kwam Alice ook mee. 'Tijd om van kleren te veranderen.'zei ze opgewekt. Vlak voor de inloop kast duwde ze de natte Felix weg. Hij moest zijn eigen kleren maar zien te vinden. 'Nog van plan om in het water te springen of zo?' vroeg alice, maar dan keek ze even voor haar. 'Nee, dus kunnen we iets leuks uitzoeken voor vanavond.' zei ze lachend terwijl ze een zwarte skinny uithaalde en een kort jurkje voor erop. Terwijl Lisa zich omklede kwam ook Nessie nieuwe kleren ophalen bij Tante Alice. Toen Lisa weer naar beneden ging, kwam Nessie achter haar aan gelopen en nam haar hand. Toen ze beneden kwam, had Alice een juwelendoosje in haar handen. Edward keek haar met gefronst voorhoofd aan en vroeg; 'zou je dat wel doen, je weet niet hoe ze gaan reageren.' Alice keek hem raar aan. 'Ik weet zoiets wel.' zei ze en ze stak haar tong uit naar hem. Nessie trok Lisa in de zetel en ging op haar schoot zitten. ALice ging naast hen zitten en stopte het doosje in Lisa's handen. 'Opendoen!' zei het beeld dat Nessie aan Lisa liet zien. ze deed het doosje open en zag een soort ketting met een wapenschild aan. het leek een beetje op de ketting die Aro haar gegeven had, alleen was het hangertje anders. Elisabeth merkte op dat Rosalie bijna net dezelfde had. Voor een keer glimlachte Rosalie naar haar en ze vroeg zich af vanwaar de ommezwaai kwam. 'Als je wilt, mag je het hebben.Het is het wapenschild van de Cullens, iedereen van ons heeft er een.' zei Rosalie zacht. Lisa keek rond, iedereen leek een accessoire te hebben met het wapenschild, alleen Carlisle niet. TOen hij haar blok opving, keek hij naar de ring om zijn vinger. 'Meen je dat?' vroeg Lisa aan niemand in het bijzonder. 'Als je denk dat bepaalde mensen niet kwaad op ons gaan worden ervoor.'zei Esmee subtiel. Ik nam de Ketting, maar het was Felix die me voor was. Het verbaasde de Cullens dat hij diegene was die het teken van de Cullens om mijn nek hing. 'Als je wilt...' zei Carlisle. Felix zei niets maar keek naar Edward en vertrok. 'Hij gaat jagen, ver buiten Washington om de wolven niet tegen te werken.' zei hij in Felix' plaats. 'Hij "zegt" dat hij vereerd zou zijn om ons wapenschild te dragen, maar hij hoort bij de Volturi. En volgens hem zou hij al genoeg gedaan hebben om Aro razend te maken op hem, maar wat wil hij niet zeggen. Dat kon hij goed verbergen.' zei Edward. Hij keek niet naar Lisa maar ze voelde aan alsof hij in haar hoofd wou zitten. Ze hoopte hem er alleen al op wilskracht uit te houden, maar plots draaide hij zijn hoofd naar Bella. 'Je hebt gelijk, ik mag het niet doen.' zei hij tegen Bella die verbaast keek. Ze zat naast Lisa en hun armen waren in elkaar gehaakt. 'Je houd me toch uit haar hoofd met een reden?' vroeg hij nu verbaast. 'Ik doe helemaal niets.' zei Bella verbaast. 'oh,' zei Edward vaag terwijl Lisa zich afvroeg of er misschien iets mis was met haar.

Reageer (7)

  • BOOKWURM

    Nice hahah kleintje Alice , ze is indd klein met haar meter 45 :/

    1 decennium geleden
  • Lypophrenia

    ???

    1 decennium geleden
  • Lypophrenia

    schild

    1 decennium geleden
  • Smesty

    Wtf?? Wat voor een rare gave zou zij hebben??
    Love it!!
    Snel verder!!
    Xx

    1 decennium geleden
  • Phlegethon

    Ahha, lekker puh voor Edward.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen