Foto bij Hoofdstuk 3

‘Mensen van Ephesia ,’ begon de ridder, ‘Ik heb goed en slecht nieuws voor jullie, het buurland Nafiri, heeft een oorlog aangekondigd dus moeten alle mannen van 20 jaar en ouder mee het leger in.’ Geschrokken keek ik Moeder aan, bij haar stonden de tranen in haar ogen. ‘En nu de prins 16 is geworden moet hij een vrouw kiezen met wie hij moet gaan trouwen. Alle meisjes van 16 jaar moeten naar het bal, en de prins ontmoeten, en met hem te dansen.’ Een paar dagen na die speech van die ridder kwamen mijn vriendinnen, kwamen Thera en Kiki naar me toe. ‘We moeten geld bij elkaar zien te krijgen om een jurk te kunnen kopen!’ roept Thera uit. Ons dorp is niet zo rijk, we moeten echt werken voor ons geld. ‘Ja, inderdaad dat zat ik ook al te denken.’ denkend over wat we kunnen doen. ‘Nou, we zien elkaar vanavond hier bij de fontein.’ En Thera en Kiki liepen weg.
Toen ik zat na te denken over wat we kunnen doen, kwam Beth langs water halen buiten het dorp. Beth is het oudste vrouwtje in het dorp, en iedereen is een beetje bang voor haar, maar ze is super aardig. Ze kan niet zo goed meer lopen dus ook niet echt water halen. ‘Oh, mevrouw kan ik u helpen’ zei ik en liep naar Beth toe. ‘Ja, graag liefje. Die emmer wordt te zwaar voor me.’ Zei Beth met haar krakerige stem. Ik pakte de emmer en liep naar de water put buiten het dorp. Toen ik eenmaal terug was en de emmer terug naar Beth gebracht. Kwam er een idee bij me op, die avond bij de fontein. Kwamen zoals afgesproken Kiki en Thera. ‘Ik heb een geweldig idee, om geld op te halen. We gaan water halen voor iedereen en alle dingen die mensen eigenlijk moeten doen maar geen tijd voor hebben’ zei ik in een adem. ‘Dat is best een goed idee, ik kon er zelf geen een verzinnen. Maar dit is echt goed!.’ Riep Thera uit. Na die avond zijn we daarmee begonnen en gingen die klusjes doen, voor een paar goudstukken.



Reactie? Commentaar? Abo?

Reageer (6)

  • SuperrrLouis

    verduuur!
    X

    1 decennium geleden
  • Imperi0

    heitje voor kwaweitje

    slimxD

    1 decennium geleden
  • TimeTravel

    + kudooo

    1 decennium geleden
  • TimeTravel

    Leuk!!

    1 decennium geleden
  • Tweetybum

    Snel Verder IngePingeDingeSlinge!!

    XxX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen