Foto bij Eenendertig

Kleren Iris

Als ik in bed lig, kan ik weer eens niet slapen. En dat terwijl ik doodop ben! Ik lig met mijn rug naar de deur toe, naar de muur te staren. Denkend over mijn relatie met Nick. Eigenlijk lijkt het net alsof we helemaal geen verkering hebben. Ja, soms een kus, maar dat doen mensen ook wel eens als ze geen relatie hebben. Zachtjes zucht ik. Ik hou echt heel veel van Nick, al sinds ik hem voor het eerst zag op tv, al sinds dat ik hem voor het eerst hoorde zingen. Dat klinkt misschien precies hetzelfde als voor een fan, maar sinds ik hier woon is het alleen maar erger geworden. Wat als hij me alleen maar als experiment gebruikte? Om te kijken wat ik zou doen? Misschien houd hij wel van dat meisje? Tranen staan in mijn ogen en er glijd er een zachtjes over mijn wang, die daarna op mijn kussen drupt. Als ik een zacht geklop op mijn deur hoor, veeg ik snel langs mijn wang. De deur gaat zachtjes open en iemand loopt naar mijn bed toe, waar diegene zijn schoenen uittrekt en langs me komt liggen. ‘Iris..?’ hoor ik zacht. Nick. Mijn hart begint ineens veel sneller te kloppen. ‘Wat is er Nick?’ vraag ik zachtjes. ‘Ik eh…Ik wil wat vragen’ stottert hij zachtjes. Ik draai me naar hem om en kijk in zijn dromerige ogen. Hij streelt met zijn zachte vingers over mijn wang om een pluk haar uit mijn gezicht te vegen. ‘Iris luister..ik heb net met Mikki gepraat, en zij heeft gezegd dat jij je rot voelt over vanmiddag, met dat meisje. Klopt dat?’ Zachtjes knik ik. Nick slaat zijn armen om me heen en trekt me dicht tegen hem aan. ‘Dat hoef je niet te doen hoor, echt niet. Jij bent de enigste die ik zie staan, ik hou van je, echt waar’ fluistert hij in mijn oor. Mijn hart gaat nu als een razende tekeer en ik heb het in een keer twee keer zo warm. ‘Ik ook van jou Nick, heel veel’ fluister ik tegen het kuiltje onderin zijn keel. Nick gaat een stukje achteruit liggen zodat hij me aan kan kijken. Om zijn mond ligt een prachtige glimlach en zijn ogen schitteren in het halfdonker. Het kleine beetje licht komt uit mijn inloopkast, waarvan de deur op een kier staat. In die kast hangen misschien wel voor 5.000 dollar kleren. Wow. Ik staar naar zijn prachtige gezicht, en voel dan zijn vertrouwde, zachte lippen op de mijne. Zijn handen strelen zacht over mijn rug, terwijl die van mij hun weg naar zijn haar en nek vinden. We sluiten onze ogen en ik speel wat met zijn zachte krullen. Na een paar minuten stopt Nick de zoen en kijkt me aan. ‘Je hoeft je echt geen zorgen te maken Iris, als er iets is, dan kan je dat gewoon aan me vertellen’ fluistert hij bemoedigend. Ik knik. ‘Je bent een schatje Nick’ fluister ik terug met een glimlach rond mijn lippen. ‘Jij ook, míjn schatje’ mompelt Nick met een glimlach en hij drukt een kus op het puntje van mijn neus. Ik glimlach waarna ik mijn hoofd op zijn borst leg. Hij had zijn pyjama ook al aan. ‘Zeg, heb je zin om morgen mee uit eten te gaan?’ vraagt Nick na een tijdje stilte. Ik til mijn hoofd op zodat ik hem weer aan kan kijken. ‘Als jij vannacht hier blijft liggen, dan heel graag.’ Een grote glimlach komt op Nick’s gezicht, en ook bij mij is er een te vinden. ‘En wat als ik dat nou niet doe?’ vraagt Nick grijnzend. De pretlichtjes staan in zijn ogen. ‘Dan vind ik je nou niet aardig, maar ga ik alsnog heel graag mee’ antwoord ik verontwaardigt. Weer drukt Nick een kus op mijn neus. ‘Natuurlijk blijf ik hier liggen!’ Nick slaat zijn armen strakker om mijn lichaam heen, en ik druk nog even mijn lippen op de zijne. Daarna leg ik mijn hoofd weer terug op zijn borst. Nick slaat voorzichtig de dekens over ons heen, en daarna is het weer stil. Langzaamaan val ik in slaap.




De volgende ochtend word ik wakker van een hele vrolijke Nick die mijn gordijnen openschuift. ‘Wakker worden!’ roept hij vrolijk terwijl hij naar me toe kruipt en de dekens van me afslaat. Kreunend draai ik me om. ‘Nee Nicholas, ik wil slapen’ mompel ik als Nick me naar zich toetrekt. Hij lacht een keer en begint me te kietelen. O dat is zo gemeen! Hij weet donders goed dat ik echt niet tegen kietelen kan! Gierend van het lachen draai en wring ik me in allerlei rare bewegingen. ‘Nick! Stop! Alsjeblieft!’ gil ik tussen mijn lachbuien door. Gehoorzaam stopt Nick bij mijn tweede poging hem te stoppen. Hij drukt een kus op mijn neus en trekt me overeind, het bed uit. ‘Nou, als jij nou gaat douchen en je aankleed, dan maak ik een ontbijtje voor je klaar’ glimlacht hij, drukt een vlugge kus op mijn mond en loopt de deur uit. Door het raam zie ik dat het alweer een heerlijke warme dag wordt en snel trek ik een van blouseachtig stof gemaakt jurkje eruit, met een bruine taille riem en schoenen in diezelfde kleur. Ik neem de spullen mee naar mijn badkamer, leg ze op en naast het krukje neer en laat het bad vollopen. Ondertussen dat ik wacht tot het bad vol is, sluit ik de rolgordijnen en poets ik snel mijn tanden. Daarna stap ik uit mijn kleren en laat me in het warme water zakken. Ik was op mijn gemak mijn haar met shampoo en creamspoeling, die ik laat intrekken. Tussendoor was ik nog even mijn lichaam en daarna spoel ik ook de creamspoeling eruit. Daarna trek ik de stop onderuit het bad, zodat het water eruit kan lopen. Ik stap uit bad en droog me met een oranje handdoek af. Nadat ik droog ben trek ik schoon ondergoed aan. Ik droog mijn haar nog een keer extra en trek dan ook het jurkje over mijn hoofd. De riem gaat om mijn middel en ik lak nog een keer met zilveren nagellak over mijn nagels. Ze waren al zilver, maar dat was een beetje aan het afbladeren. Ik loop debiel naar mijn spiegel waar ik de rest van mijn ochtendritueel doe en wacht tot de nagellak droog is. Mijn vingernagels zijn heel licht roze, met een zilveren stipje rechtsboven in. Die had ik pas nog gelakt, dus dat hoefde nou niet. Als mijn nagellak droog is stap ik in mijn schoenen, die ik dichtmaak en pak mijn blackberry van het nachtkastje. Daarna loop ik naar beneden waar een heerlijke geur mijn neusgaten binnendringt. In de keuken zet Nick nog het laatste op tafel als ik binnenkom. ‘Wauw Nick! Heb jij dit gemaakt?’ vraag ik verbaast als ik het lekkere eten op tafel zie staan. Echt heel bijzonder is het niet, maar het ziet er zo netjes uit! Het zijn drie pannenkoeken op elkaar met vier halve aardbeien in het midden en chocolade eromheen, een broodje en een eitje. Hij knikt trots terwijl hij zijn handen wast en afdroogt. Ik loop naar hem toe en geef hem een stevige knuffel, hij is echt super lief! ‘Je moet me wel helpen met opeten, want dit krijg ik nooit alleen op’ grinnik ik. Hij knikt en laat me los. Beiden gaan we aan tafel zitten en samen eten we het heerlijke ontbijtje op. Als ik op wil staan om af te ruimen, houd hij me tegen. ‘Nee, dat doe ik, ga jij maar naar buiten, de rest is daar ook.’ Hij pakt het bord uit mijn handen en drukt nog een kus op mijn mond. Daarna loop ik naar buiten waar Mikki, Joe, Kevin&Frankie in het gras zitten. Frankie speelt met Elvis en de rest zit maar wat te praten. Mikki kijkt om als ik naar buiten stap en springt op. Het blauwe rokje wat ze aanheeft strijkt vrolijk langs haar benen terwijl ze naar me toe huppelt. Ze geeft me een knuffel. ‘Goede morgen!’ kiert ze blij en daarna begint ze meteen een heel gesprek terwijl ze me meetrekt naar de anderen. Ik praat vrolijk terug en voel dat na een paar minuten Nick naast me komt zitten en mijn hand vastpakt.

Reageer (3)

  • 4815162342

    Leukkkk!!!:D

    Snell verderr!:D

    1 decennium geleden
  • Locomotor

    Hoe lang blijft die Mikki wel niet....

    1 decennium geleden
  • xxMissJonas

    aaaahww zo sgattig!
    snel verder
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen