Foto bij Tweeëndertig

Kleren Iris
Kleren Nick

Hand in hand lopen Nick en ik door de winkelstraten. We hadden besloten om even de stad in te gaan en daarna te gaan zwemmen thuis. Mikki en Joe waren naar de Cambio studio om hun duet nu goed op te nemen, en Kevin en Marjolein gingen naar een of andere gitarenbeurs. Ik hoopte zo voor Mikki dat het nu wel goed ging, en dat ze er plezier in had. Ze kan echt goed zingen! In stilte lopen we door de straat, allebei druk me onze gedachtes. Typisch ons. Of ik tenminste. Ik schrik me rot als Nick me ineens een zijstraatje in trekt. Bijna slaak ik een gil, maar dan zie ik dat hij me meetrekt naar een klein boetiekje. Het is klein, knus en schattig binnen. Een lief oud dametje zit achter de toonbank en komt glimlachend met open armen naar ons toegelopen. ‘Nicholas, wat ben je groot geworden!’ zegt ze terwijl ze Nick een knuffel geeft. Daarna ziet ze mij. ‘En wie is deze mooie dame?’ vraagt ze vriendelijk aan me. Ineens word ik verlegen, en voel dat mijn wangen langzaam kleuren. Nick glimlacht naar me en richt zich weer terug op de vrouw. ‘Dank u Marie, dit is Iris. Ze is mijn vriendin.’ Voor een klein moment kijkt Marie me aan en daarna krijg ook ik een knuffel. ‘Wat leuk! Jullie zullen vast een mooi stelletje zijn’ zegt ze met een grote glimlach op haar gezicht. Nick bedankt haar nog een keer. ‘Nou jullie komen vast ophalen waar je voor belde, toch Nicholas?’ Marie kijkt me even met een glimlach aan terwijl Nick knikt. Nieuwsgierigheid borrelt in me op en is op mijn gezicht af te lezen. Nick ziet het, zet een nog grotere glimlach op en trekt me mee naar het kleine, rommelige toonbankje in het hoekje van de winkel. Het is een sieradenwinkeltje, allemaal handgemaakt. Marie staat achter de toonbank en rommelt door de spullen die er liggen. ‘Het zal hier toch ergens moeten liggen’ hoor ik haar zachtjes mompelen. Nick grinnikt. ‘Misschien is het slim om iemand in dienst te nemen, zodat die kan schoonmaken en de klanten helpt terwijl jij de spullen maakt?’ Marie knikt. ‘Dat wil ik ook wel, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.’ Nick knikt, en dan is het stil. Het enige geluid wat er te horen is zijn de geluiden buiten, en de blaadjes die bewegen achter de toonbank. ‘Ik wil het wel doen’ zeg ik dan. Nick en Marie kijken met een ruk op. ‘Dat hoeft niet hoor’ zegt Nick maar ik schud mijn hoofd. ‘Nee Nick, als Marie het goed vindt, dan wil ik het graag doen. Ik wil niet dat jullie alles voor mij betalen.’ Afwachtend kijk ik Marie aan, wachtend op haar mening. Ze kijkt me bedenkelijk aan. ‘Natuurlijk! Lijkt me leuk zelfs!’ zegt ze dan enthousiast. Ik reageer enthousiast terug en we spreken af wanneer ik kan beginnen en hoeveel ik verdien. Daarna vindt Marie het doosje. ‘Nicholas, hier is het, alsjeblieft.’ Ze geeft het doosje aan Nick. Nieuwsgierig staar ik naar het kleine zwarte doosjes in Nick’s handen. Nick betaalt, begroet Marie en pakt mijn hand om samen met mij de deur uit te lopen. ‘Dag! Tot zaterdag!’ roep ik over mijn schouder naar Marie, zwaai even naar haar en loop dan met Nick mee. Hand in hand lopen we terug naar de auto. ‘Dus, wat zit er in dat doosje?’ vraag ik zodra we zitten. Nick schudt lachend zijn hoofd. ‘Dat zie je zo wel.’ ‘Maar Nick…’ ‘Nee Iris, je ziet het echt zo.’ Hij start de auto en rijd de parkeerplaats af. Zo nieuwsgierig als ik ben zit ik de hele weg naar huis te stuiteren. ‘Iris! Hou daar eens mee op! Je ziet het echt zo oké?’ Thuis aangekomen stap ik snel uit. ‘Oké, mag ik nou weten wat het is? Alsjeblieft? Alsjeblieft lieve, lieve Nick?’ smeek ik hem zodra we het huis in lopen. Hij moet weer om me lachen, pakt mijn hand en draait me om. ‘Nick! Wat heeft dit te betekenen?’ vraag ik verbaast. Als antwoord kreeg ik een kettinkje voor mijn neus. Nicholas staat er in sierlijke, zilveren letters. Het puntje van de i is een diamantje. ‘O My…’ fluisterde ik, terwijl ik zacht het hangertje aanraakte. ‘Vindt je het mooi?’ fluisterde Nick in mijn oor waarna hij zijn hoofd op mijn schouder legt. Met mijn hand aai ik even door zijn krullen, zet een stap vooruit, draai me om en druk mijn lippen op de zijne. Mijn armen krullen zich om zijn nek terwijl de zijne zich om mijn middel vlechten. ‘Ik vind het heel mooi!’ fluister ik als mijn lippen verlost zijn van de zijne. Een grote glimlach komt op Nick’s gezicht en hij draait me weer om. Daarna doet hij het kettinkje bij me om. ‘Awh! Ik hou van je Nicholas’ piep ik en geef hem een stevige knuffel. ‘Ik ook van jou Iris’ fluistert hij terug. Ik druk een kusje op zijn neus en sprint naar boven om mijn bikini aan te doen. Het kettinkje doe ik weer uit, leg het sieraad op mijn nachtkastje en trek snel mijn bikini aan. Mijn handdoek gris ik nog snel uit de kast en loop naar beneden. Nick zit al aan het zwembad. Zo zacht als ik kan loop ik naar hem toe en druk een kus op zijn krullen voordat ik hem in het zwembad duw. ‘Haai’ grinnik ik als hij weer bovenkomt. Grijnzend loopt hij het zwembad uit en tilt me op. ‘Nee, nee, Nick! Nee!’ gil ik nog voordat ook ik in het zwembad lig.

Schuim dwarrelt in het rond terwijl ik mijn lichaam was, ik moet natuurlijk niet naar chloor ruiken als ik uit eten ga. Ik spoel het schuim van mijn lichaam af en droog snel mijn lichaam en haar. Ik trek schoon ondergoed aan, met een lichtblauwe jurk en zilveren schoenen. Ik krul het onderste deel van mijn haar naar buiten zodat het springt en steek er een haarband in. Daarna maak ik smokey-eyes en doe ik een lichte lipgloss op, sieraden om. Natuurlijk ook het kettinkje van Nick. Als ik klaar ben loop ik naar beneden waar de rest allemaal in de tuin zitten. Ik hoor Mikki al praten. ‘Guys, guys, ze komt eraan!’ hoor ik haar piepen. Best grappig eigenlijk, ze is altijd zo enthousiast. Met een glimlach op mijn gezicht stap ik de tuin in. Iedereen is stil en staart me aan. Mikki is de eerste die actie onderneemt en komt met haar gebloemde jurkje en haar loeihoge hakken op me af gehuppeld. ‘Je ziet er fantastisch uit!’ jubelt ze blij terwijl ze me een rondje laat draaien. Dan ziet ze mijn kettinkje. ‘OMG!’ roept ze. ‘Wat lief! Heb je die van Nick gekregen?’ Ik knik, en zie in mijn ooghoeken dat Kevin Nick aanstoot. Ook Marjolein staat nu op. Haar paarse jurkje fladdert vrolijk in het kleine windje wat er staat en ze loopt naar me toe. ‘Wat mooi Iris!’ zegt ze. Ik bedank de meiden en dan zie ik Nick. Hij heeft (natuurlijk) kleren aan in dezelfde kleur als ik – hoe krijgt hij het voor elkaar? – en heeft een grote glimlach op zijn gezicht. ‘Je ziet er prachtig uit, als altijd’ fluistert hij in mijn oor als hij bij me staat. Hij pakt mijn hand en trekt me mee naar zijn auto zodra we de andere gedag gezegd hebben. Onderweg in de auto is het stil totdat Nick de auto aan de kant van de weg. ‘Wow, gaan we daar eten?’ vraag ik als ik het restaurant zie. Vijf sterren? Goh, o ja, Nick Jonas, dûh. ‘Yup, natuurlijk, voor jou altijd!’ Hij drukt een kus op mijn wang en stapt uit om mijn portier te openen. ‘Thanks’ mompel ik terwijl ik zijn hand weer pak en we samen het restaurant binnenlopen. De rest van de avond is super gezellig en Nick en ik lopen nog een keer over het strand. Daarna gaan we naar huis en duiken ons bed in.

Reageer (3)

  • 4815162342

    Snel verder!:D

    1 decennium geleden
  • xxMissJonas

    aaaaaaaaaaahww zoo lief snel veder x

    1 decennium geleden
  • Allysae

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen